Indkøb & Medicoteknik www.IM.rm.dk Informationsmøde vedr. Udsåningsrobot til udsåning af bakteriologisk prøver i region midt 2013/S 009-010899 17. Januar.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aktuelt nyt i udbudsretten, DFFU 9. juni 2010 Anders Birkelund Nielsen
Advertisements

Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
København den 17. november 2010 Dias 1 DFFU Rammeaftaler, indkøbscentraler og kvalifikationsordninger – kan konkurrencen sættes ud af kraft? Sune Troels.
Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.
Leverandørmøde D. 10. februar 2012 Leverandørmøde.
Erstatning og tilbudsgivers dilemma når udbudsgrundlaget er fejlbehæftet eller uklart Peter Dann Jørgensen.
Erfaringer med håndhævelsen af EU’s udbudsregler
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Af Udbudsjurist Janni Hadulla Nielsen
Informationsmøde Udbud af Biler, Esbjerg Kommune Danhostel Esbjerg den 20. august 2013.
Ikrafttræden 1. juli 2010 Klager, der er indbragt for KLFU inden den 1. juli 2010, færdigbehandles efter de hidtil gældende regler. KLFU er obligatorisk.
v/advokat Jens Bødtcher-Hansen, Kammeradvokaten
Vandløbsfagmøde Skarrildhus, Kibæk, 5. september 2013
Solcelleudbud på tværs af kommuner v/ Flemming Jørgensen, REEEZ REEEZ Renewable Energy and Energy Efficiency in Zealand.
Udbud og udfordringerne for branchen – Oplæg 13. juni 2013 Dansk Rehab Gruppe.
UDBUD.
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Informationsmøde vedr
Kulturministeriets Administrationscenter Orienteringsmøde: Rigsarkivet udbyder: ”Flytning af arkivalier fra nuværende magasinbygninger til magasinbygninger.
Fakta om regionens indkøbs- og udbudspolitik
September Evalueringsmodeller v/Civilingeniør, cand. jur. Jørgen Egholm.
Oplæg om sygedagpengereformen d. 1. oktober 2014 for Viborg kommune
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Solceller – Paradigme Gate 21 – okt Solarplan Aps Processen mod Paradigmet Paradigmets anvendelse i en kommune 3 eksempler gennemført af Solarplan.
Revurderinger i Esbjerg kommune. Generelt Hovedformål med revurderingen er at sikre, at husdyrbrugets indretning og drift fortsat er baseret på BAT. Udgangspunktet.
Spørgemøde d. 2. okt Udbud af materialer til sløjd og naturfag samt udførelse af lovpligtigt eftersyn af træbearbejdningsmaskiner.
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Design’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Farver’ 3.Vælg ’farveskema’ SKI_GRØN eller SKI_BLÅ Indsæt nyt billede i format H 17,3.
Introduktionsmøde om bacheloropgaven 5. september 2007.
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med STORE BOGSTAVER 4. Tryk ’anvend.
EU-udbud af biblioteksmaterialer Baggrund Forår 2014 Projektgruppe, bestående af Odense, Roskilde og Vejle centralbiblioteker, bliver nedsat med.
Nyt Fælles Bibliotekssystem
Teknisk dialogmøde den 11. september 2013 Vinduespolering.
OPP-projektet – Vildbjerg Skole. Opstart af udbudsproceduren Offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EF-tidende med opfordring til at deltage i.
Det Nye Universitetshospital i Aarhus I Informationsmøde I DNU-byggepladsen lige nu v/ byggechef Søren K. Overgaard, Projektafdelingen.
Temadag den 26. januar 2010 ATV Jord og Grundvand v/Lene Juul Nielsen Vejledning om undersøgelse og oprensning af forurening fra villaolietanke – juridisk/administrativ.
TATIONpRÆSEN 16. DECEMBER, 2014 AARHUS UNIVERSITET INFORMATIONSMØDE OPEN PROCEDURE FOR CONSUMABLES FOR LABORATORIES 1.
Velkommen Udbudspræsentation: Rengøringsmidler mv. Indkøb og Logistik.
Velkommen Udbudspræsentation af Pacemakere, ICD’ere og elektroder Indkøb og Logistik.
Medico-teknisk Afdeling Velkommen Udbudspræsentation: Endoskopisk udstyr.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Preben Egebo Jagttegns lærer Nyjæger koordinator
Udbud af logistik og servicerelaterede biblioteksydelser til Koldingbibliotekerne Høringsmøde d. 27. maj 2015 Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4 Kl
16. juni 2016 Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
Informationsmøde: Udbud af sårplejeprodukter og forbindsstoffer til Region Syddanmark.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Leverandørmøde Snedker 20. april 2014 kl på Selandia.
Informationsmøde 19. august 2013 omkring udbud af fødevarer.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / Københavns Ejendomme og Indkøb Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse.
Teknikmøde EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Mandag den kl
DFFU, 9. juni 2010 Praktiske tiltag i relation til den nye lov om håndhævelse af udbudsreglerne v/chefudbudsjurist Karin Martinsen.
Velkommen Udbudspræsentation af Automatiseret løsning Til Klinisk Biokemisk Afdeling, RRA 7. September 2015 Indkøb & Medicoteknik.
Orienteringsmøde - Prækvalifikation
Styrker og svagheder ved håndhævelses-loven – set fra indklagedes side Dansk Forening For Udbudsret Tina Braad 9. april 2013.
8. august 2016 Orienteringsmøde vedrørende prækvalifikation til Netværkskomponentaftalen v. Christoffer Værgman Jeppesen, Marianne Røder Lauridsen (Moderniseringsstyrelsen)
Dagsorden for mødet Velkomst og kort præsentation
Jysk Fællesindkøb Udbud af parykker, toupeer og påsat hår
Jysk Fællesindkøb Udbud – Danskuddannelse for voksne udlændinge m.fl.
Rammeaftale Revisionsydelser
Informationsmøde Udbud af GLR / CHR 29. august 2016, Glostrup
Juli 2013 Dialog i udbudshjulet
Under udbudsgrænserne
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Informationsmøde: Udbud 12/23309 om levering, installation, implementering, support, drift og vedligehold af Microsoft Dynamics AX 2012 Regnskab & Finans.
Rammeaftale Revisionsydelser
Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.
Præsentationens transcript:

Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Udsåningsrobot til udsåning af bakteriologisk prøver i region midt 2013/S Januar 2013

Indkøb & Medicoteknik 2 ▪ Agenda Gennemgang af opmærksomhedspunkter  Velkomst og præsentation  Spørgsmål til udbudsmaterialet  Den udbudte ydelse  Driftsforudsætninger  Udbudsmaterialets opbygning  Betingelser for deltagelse/Udvælgelseskriterier  Tildelingskriterium  Vigtige frister

Indkøb & Medicoteknik 3 ▪ Spørgsmål til udbudsmaterialet  Stilles skriftligt til eller  Spørgefrist: 6. februar 2013  Spørgsmål indsendt efter denne dato vil så vidt muligt blive besvaret  Spørgsmål besvares samlet i anonymiseret form og offentliggøres på

Indkøb & Medicoteknik 4 ▪ Den udbudte ydelse  Udbuddet omfatter udstyr til Udsåning af bakteriologisk prøver, samt tilhørende forbrugsvarer.  Delaftale 1; Midt-Vest  Delaftale 2; Aarhus universitetshospital  Der er tale om en kontrakt der vil være en kombination af en rammeaftale og offentlig kontrakt.  For det udbudte system/udstyr vil der være tale om en offentlig kontrakt.  For de udbudte forbrugsvarer vil der være tale om en rammeaftale.  Rammeaftalen vil strække sig over 8 år, med mulighed for forlængelse i 2 x 12 måneder.

Indkøb & Medicoteknik 5 ▪ Driftsforudsætninger (5.11)  Delaftale 1: Garanteret Levetid: 10 år fra godkendt afleveringsforretning Åbningstid: kl man-fredag. Lør-søndag 7-17 Oppetidsgaranti: 95 % pr. stk. udstyr.  Delaftale 2: Garanteret Levetid: 10 år fra godkendt afleveringsforretning Åbningstid: kl man-fredag. Lør og søndag 8-15 Oppetidsgaranti: 95 % pr. stk. udstyr

Indkøb & Medicoteknik 6 ▪ Udbudsmaterialets opbygning  Udbudsmateriale med udbudsbilag Bilag A Generelle oplysninger om Tilbudsgiver Bilag B Udkast til aftale Bilag C Kravspecifikation Bilag E Leveranceplan Bilag F Tilbudskonfiguration og udstyrsoptioner Bilag G Uddannelsesoptioner Bilag H Serviceoptioner Bilag K Tilbudsskema Bilag L Indeståelseserklæring Bilag M Tro og love erklæring Bilag N Referenceliste Bilag ODisposition for elektronisk tilbudsstruktur Bilag P Energiforhold Bilag QTilbudsliste Forbrugsvarer

Indkøb & Medicoteknik 7 ▪ Formler  Der er formler i følgende bilag;  Bilag F og K  Bilag H Serviceoptioner  Bilag G Uddannelseoptioner  Bilag Q Tilbudsliste forbrugsvarer  Der må ikke rettes i formlerne eller på anden vis ”beskadigede” dem!!!

Indkøb & Medicoteknik 8 ▪ Bilag C: Besvarelse af A-krav

Indkøb & Medicoteknik 9 ▪ Bilag H: Serviceoptioner

Indkøb & Medicoteknik 10 ▪ Bilag Q Tilbudsliste forbrugsvarer Formler

Indkøb & Medicoteknik 11 ▪ Energiforhold  Indgår 3 steder:  Bilag C kravspecifikationen  Bilag P Energiforhold (økonomisk)  Driftsforudsætninger (5.11 udbudsbetingelserne)

Indkøb & Medicoteknik 12 ▪ Driftsforudsætninger Energiforhold  Energiforhold jf. pkt. 5.6 og Bilag P vil blive indregnet i totaløkonomien ud fra følgende forudsætninger.  Forventet driftsmønster i forbindelse med energiforhold vil blive indregnet med timer pr. år i udstyrets forventede brugstid på 8 år.  Delaftale 1: Fordelingen af timer pr. år fordeles som følger:  Driftstid 40 % Slukket 55 % Standby 5 %   Delaftale 2: Fordelingen af timer pr. år fordeles som følger:  Driftstid 30 % Slukket 65 % Standby 5 %  Såfremt tilbudsgiver angiver andre betegnelser for tilstande end ovennævnte ”driftstid”, ”slukket” og ”standby”, vil Ordregiver henføre disse tilstande til de af de ovennævnte 3 tilstande, som de bedst relaterer sig til. Tilbudsgiver opfordres til selv at foreslå, hvilke af de ovennævnte 3 tilstande, tilbudsgivers egne betegnelser for udstyrets tilstande mest naturligt henhører under.  Såfremt tilbudsgiver ikke angiver både en tilstand, som kan henføres til ”slukket” og en tilstand, som kan henføres til ”standby”, vil den af de to tilstande, som tilbydes, blive vægtet med summen af procentsatsen for de to tilstande. Dvs. 60 % for delaftale 1 og 70 % for delaftale 2. Såfremt tilbudsgiver alene angiver tilstande, som kan henføres til ”driftstid”, vægter denne tilstand 100 %.

Indkøb & Medicoteknik 13 ▪ Udbudsmaterialets opbygning fortsat  Udkast til kontrakt med kontraktbilag Bilag 1.Købers fulde udbudsmateriale EU-udbud nr. 2013/S inkl. spørgsmål/svar nr. 1 - x Bilag 2.Aftalekonfiguration (grundkonfiguration og valgte udstyrsoptioner på baggrund af oplysninger angivet i Sælgers besvarelse af udbudsbetingelsernes Bilag F og Bilag Q) Bilag 3.Udstyrsoptioner (oplysninger angivet i Sælgers besvarelse af udbudsbetingelsernes Bilag F) Bilag 4.Uddannelsesoptioner, priser og vilkår (oplysninger angivet i Sælgers besvarelse af udbudsbetingelsernes Bilag G) Bilag 5.Serviceoptioner, priser og vilkår (oplysninger angivet i Sælgers besvarelse af udbudsbetingelsernes Bilag H) Bilag 6.Finder ikke anvendelse Bilag 7.Finder ikke anvendelse Bilag 8.Tegningsmateriale for installationssted Bilag 9.Paradigma for afleverings- og overtagelsesdokument Bilag 10.Sikkerhedsstillelse ved forudbetaling Bilag 11.Garantistillelse i afhjælpningsperioden Bilag 12.Sælgers tilbud nr. xxxxx dateret xx. xxxxx 201x Bilag 13.Overensstemmelseskontrol

Indkøb & Medicoteknik 14 ▪ Betingelser for deltagelse/ Udvælgelseskriterier:  Fremgår af Udbudsbetingelsernes pkt. 9 (9. – 9.4.4)  Vedrører virksomhedens egnethed og ikke selve den tilbudte opgaveløsning  Tilbudsgivere, der ikke afgiver de nævnte oplysninger, risikerer ikke at komme i betragtning.

Indkøb & Medicoteknik 15 ▪ Tildelingskriterium: Tildeling af kontrakt vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet det økonomisk mest fordelagtige tilbud ud fra en vurdering af følgende underkriterier:  Økonomi 30 %  Anskaffelsespris udstyr  Anskaffelsespris forbrugsvarer  Energiforhold  Serviceoptioner  Uddannelsesoptioner  Kravspecifikation  Funktionalitet 40 %  Arbejdsmiljø 15 %  Drift/Driftseffektivitet 10 %  Energiforhold 5 %

Indkøb & Medicoteknik 16 ▪ Vigtige frister og formalia  Installationsbesigtigelse:  Tilmeldingsfrist den kl 14  Viborg/ Herning den  Skejby den  Spørgsmål: kl  Tilbudsfrist: kl. 14:00  Tilbudspræsentationen: 12. marts 2013  Besigtigelse: uge 13.  Tilbud indsendes/afleveres i følgende eksemplarer:  1 underskrevet originaleksemplar i papirform pr. delaftale  1 papir-eksemplar mærket 'Kopi' indeholdende kopi af det samlede tilbud med bilag jf. ovenfor. pr. delaftale  9 USB memory-stick eller CD-ROM indeholdende det samlede tilbud pr. delaftale.

Indkøb & Medicoteknik 17 ▪ Tak for i dag Vi håber på et godt samarbejde GOD ARBEJDSLYST