Turismeudvalg Turismeudvalgsformand: Tommy Schultz

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for Nordjylland
Advertisements

PR KAMPAGNE.
Illustration fra Bogen om kræft figur 4.1.
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
QUIZ FOR KVIKKE HOVEDER
Rykker vi? Eller er alt ved det gamle?
Turismen i Tønder Kommune Nu – og i fremtiden
Repræsentantskabsmøde 21. marts 2013 Velkommen! Dagens værtsvirksomhed: Varde Erhvervs- og Turistråd.
Godmorgen og velkomment til Fælles idéudviklings- workshop Kulturfestival BØLGEN.
- Udkast til handlingsplan
Årshjul Skolebestyrelse 2010/11
februar februar 26. marts januar – festsalen set fra fysiklokalet 22. januar – festsalen set mod scenen 6.
Nyt fra sekretariatet Mette Bryde Lind.
Velkommen til repræsentantskabsmøde Torsdag, den 27. marts 2008 Dagens værtsvirksomhed: Varde Erhvervs- og Turistråd.
”FRA SYGEFRAVÆR TIL ARBEJDSEVNE” 27. FEBRUAR 2013 KONFERENCE TORVEHALLERNE I VEJLE Sund By Sekretariatet.
Udvikling Fyn A/S – en ny vej til vækst på Fyn.
Vinterman seminar 28. April SIDE 2 Vinterman seminar 28. april Ca. 80 personer: • 30 kommuner (23 Vinterman, 5 -Light og 2 -Melding) • 5 Vejcentre.
Invitation Turen Vi inviterer hermed til en fodboldtur til det dejlige Nordspanien i efterårsferien. Turen vil indeholde fodboldkampe i en turnering, og.
Hvad kan København som hovedstad?
Hvis vi ser på antallet af overnatninger på campingpladser, hoteller og feriecentre er der i juni måned og 12 måneder tilbage en årlig tilvækst på næsten.
Digitalisering og medialisering
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Repræsentantskabsmøde 13. sept Velkommen! Dagens værtsvirksomhed: Varde Erhvervs- og Turistråd.
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Sponsorater/Reklamer
 87,4 % er i uddannelse (933)  59,0 % går i gymnasiet (629)  24,7 % er i erhvervsuddannelse (264)  1,0 % er i andre ungdomsuddannelser (11)  2,4 %
Energieffektivisering i byggeriet”. Program Introduktion til Energieffektivisering af byggeriet Delprojekt_01Systematisk energieffektivisering af tekniske.
Kysferiebyer i vækst Nulpunktsmåling af kendskab og attraktivitet v. Epinions Den første analyse af kystferiebyer i Danmark Resultater for det danske og.
Øget samarbejde mellem kultur og turisme v. Lars Erik Jønsson, VisitDenmark Kulturseminar, Bymose Hegn 31. August 2011.
Baggrund Mål Fremtidsperspektiver Lidt historie ApEx – Center for anvendt oplevelsesøkonomi – Dansk videncenter for oplevelsesøkonomi.
Generalforsamling 20. marts 2014
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Styrkelse af dine lederkompetencer  Karrieresparring  Budskabstræning  Strategisk kommunikation Vibeke.
Bro over Munksjön - Jönköping
CARSTEN GREVE INTERNATIONAL CENTER FOR BUSINESS AND POLITICS COPENHAGEN BUSINESS SCHOOL Partneskaber mellem offentlige og private aktører.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
22.maj 12 Globaliseringsredegørelsen Globaliseringsredegørelsen 2012 Grafer og figurer fra temakapitlet: Gældskrisen fører til langvarig lavvækst.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Middelfarts Kløversti Friluftsrådets inspirationsmøde d. 15. januar
Kompetence i … Vemmelev den 13. januar
Arrangementer i forbindelse med offentlighedsfasen
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Lær at søge bedre på nettet
Turisme i Region Midtjylland. Potentialer Turismen kan give regional identitet og dermed sammenhæng, bosætning osv. Fælles problemstillinger i regionen.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Camping Temaanalyse 11. oktober 2005 Gennemført af Jysk Analyse i maj 2005 Opkald til 3012 personer, 2310 gik videre Gennemført telefon interview med 608.
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for danske kommuner
Program kulturseminar Tirsdag 30. august TEMA 1 ’Fokus og mangfoldighed i den internationale kulturudveksling’ Status på Det Internationale Kulturpanels.
FC Horsens – Ternevej 83 – 8700 Horsens – Vildbjerg Cup 2008 Vi gi´r dig oplevelser med og uden bolden FC Horsens U9 - U10 – U11 og U12.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Spøttrup Borg som udviklingsstrategi Fokus på kernen Formidling af bygningen, senmiddelalderen og reformationen.
Vision 2020 En 5 års plan for arbejdet i Dansk Orienteringsforbund Planen justeres ved årligt strategi seminar i august. Vision 2020 skal godkendes på.
DIRA - Dansk Robotnetværk Danish Industrial Robot Association Fakta: DIRA – Dansk robot Netværk (Danish Industrial Robot Association) 138 medlemmer Leverandører.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
Integrationsministeriets puljer København, 27. august 2010.
1 Hvad kan kommunerne gøre for at motivere til miljø- og naturtiltag på jordbrugsbedrifter? ”Natur- og vildtpleje efter brakkens forsvinden – muligheder,
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.

Lyngby Roklub orienteringsmøde Velkommen. Lyngby Roklubs kaproningsafdeling  Trænere: Rasmus Meland Knudsen Andreas Wiig Rambøl Nils Henrik Stene  Formand:
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Tarok og Jørn Laursen Åby Göteborg 1977 Innovative elever løser virksomhedsproblemer.
1 Flere udenlandske gæster til danske kulturinstitutioner Lars Erik Jønsson Viceadm. Direktør VisitDenmark.
Præsentation Skanderborg Kommune d. 7. juni 2011
Innovative elever løser virksomhedsproblemer
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Præsentationens transcript:

Turismeudvalg Turismeudvalgsformand: Tommy Schultz Schultz-Houstrup Feriehusudlejning Houstrupvej 12, Houstrup 6830 Nr. Nebel Tlf. 75288455 – privat@shultz-houstrup.dk  Turismeudvalgsmedlem: Anne-Marie Lidegaard Thoras Gård Blåvandvej 31 6857 Blåvand Tlf. 75279433 – am-lidegaard@get2net.dk Turismeudvalgsmedlem: Steen Slaikjær Hvidbjerg Strand Feriepark Hvidbjerg Strandvej 27 6857 Blåvand Tlf. 75279040 – steen@hvidbjerg.dk .

Markedsføringsudvalg Varde Erhvervs- og Turistråds "Markedsføringsudvalg" består af følgende udvalgsmedlemmer: Tommy Schultz (Blåbjerggruppen) FORMAND Steen Slaikjær (Hvidbjerg Camping) Anne-Marie Lidegaard (Thoras Gaard, Blåvand) Mogens Svarrer (Erhvervsklubben i Starup-Tofterup Flemming T. Jepsen (Vejers familie Camping) NY ! Helle Skovbølling (Nymindegab Familie Camping) Michael Jensen (Henne Strand Handelsstandsforening) Erik Buhl (Byudviklingskonsulent Ølgod) Annette Posselt (Sea West) NY ! Der var i turismeudvalget en generel holdning til, at markedsføringsudvalget skulle udfordre hinanden til at tænke anderledes, kreativ og proaktivt om vækst og innovation. Udvalget skal se på destinationspromotion med et frisk og anderledes perspektiv, samt lokalt at tilvejebringe midler til at initiere og igangsætte nye initiativer, der kan give destinationen en fælles større synlighed og stærkere profil og dermed skabe fortsat bæredygtig vækst. Øge antallet af gæster Øge døgnforbruget per gæst Sikre sæsonforlængelse .

Profileringssamarbejde med Turistgruppen Vestjylland 2/1 side destinationsopslag Den samlede Varde Kommune er af Varde Erhvervs- & Turistråd annonceret som destination i Turistgruppen Vestjylland og Connect Marketings ”Vestjyllandsmagasinet” med 2/1 sider. Med dette medfølger en præsentation på Turistgruppen Vestjyllands hjemmeside www.visitvestjylland.com og destinationsopslag i publikationerne Frihed & Ferie – Camping, Miniferie, og Feriehuse. Vestjyllandsmagasinet udkommer i 80.000 stk. og distribueres til alle danske turistbureauer, zonedistribueres til turisterhvervet og udsendes desuden via kupon- og internetbestillinger. .

Messedeltagelse i samarbejde med Syddansk Turisme Kommunen har været repræsenteret på en række ind og udenlandske feriemesser sammen med Fanø, Esbjerg, Ribe, Tønder og Rømø i et samarbejde med det regionale turismeudviklingsselskab Syddansk Turisme .

Deltagelse i VisitDenmark kampagner NordseeUrlaub 2008 ½ side i brochuren til det ”voksne publikum” og ½ side i børnefamilebrochuren Pressebearbejdning Deltagelse i kommende satsning ”Offensiv Global Markedsføring”- .

Styrket offensiv global markedsføring Staten har bevilliget 33 mio. kr. over de kommende tre år til at øge synligheden af det danske kystferieprodukt i udlandet Tyskland, Norge, Holland, Sverige, England, Italien og Polen Markedsføringsudvalget samles til et møde med VisitDenmark her i begyndelsen af april for en drøftelse af de fremadrettede indsatsområder for destinationsmarkedsføringen : Innovativ markedsføring, herunder gæstenetværk Pressebearbejdning Online Styrket samarbejde med danske firmaer inden for non-turisme Målet for indsatsen er at omsætning og værditilvækst i dansk Kystferieturisme De prioriterede markeder er Tyskland Norge Holland Sverige England Italien og Polen Indsatsen samler sig omkring Udvikling af nye online markedsføringsværktøjer og metoder til at nå nye målgrupper gennem innovativ markedsføring, såsom et Interaktivt Danmarkskort Styrket presse og PR-indsats At skabe øget synlighed gennem on-line kampagner målrettet og udvalgte grupper inden for relevante temaer Fælles markedsføringskampagner med det formål at udbrede kendskabet til Danmark og danske produkter .

Den digitale Danmarksfilm Klik på link på www.vardeet.dk ”REFLEKSION – Det Digitale Danmarksbillede” er et moderne og fleksibelt kommunikationsværktøj bestående af 20 film af cirka 2 minutters varighed. Hver enkelt film fortæller en lille historie om det bedste fra Danmark og kan anvendes selvstændigt eller i sammenhæng med andre. Brugerne af materialet kan således selv kunne skabe sin egen Danmarkspræsentation tilpasset aktuelle behov og ønsker. Varde Kommune er med i tre af filmene: Nemlig dem om: Havet Vindenergi Kystturisme Med speaker på 12 sprog Filmene stilles gratis til rådighed på Internettet. Ud over filmene vil der ligge et omfattende arkivmateriale af levende billeder, som især udenlandske medier kan klippe i og bruge i forbindelse med omtaler af Danmark. Se mere på www.considerdenmark.com eller klik på linket på www.vardeet.dk .

.

Danmarks image som rejseland i Tyskland .

Officiel Guide 2008 samlet guide for hele den nye Varde Kommune VISITOR GUIDE WEST DENMARK 2008 Den samlede officielle turistguidebog 2008 udkom i Januar. Guiden dækker nu hele ny Varde kommune og bliver distribueret hos turismeaktører i hele Kommunen og på turistkontorer over hele landet samt i Billund Lufthavn Guiden har fået et nyt format og udtryk tilpasset visitdenmarks branding platform Vi vil meget gerne igen indgå i en dialog med de enkelte lokalområder omkring det lokale indhold, oplevelser og aktiviteter til 2009 udgaven Guiden er tresproget Tysk, Dansk og Engelsk. Guiden bestilles i stor stil via hjemmesiden .

Blå Stunder Ferie- og fritidsmagasin Kommende udgivelser: 30. april 19. juni 7. august 2. oktober Den første udgave af det gratis Tysk/Danske Ferie og fritidsmagasinet ’Blå Stunder’ kom lige inden påske og der kommer yderligere fire udgivelser over sæsonen. Avisen tilbyder de nyeste informationer med artikler, der inspirerer til gode stunder i det vestligste Danmark. Artikler omhandler begivenheder og aktiviteter inden for kultur og natur, shopping samt mad, livsstils- og forbrugsstof. Aktuel arrangementskalender for hele den nye Varde Kommune bringes i samarbejde med KultuNaut. Avisen fås ved udlejningsbureauer og fra turistkontorer, butikker, biblioteker, tankstationer, campingpladser, hoteller, feriecentre, attraktioner, museer, samt andre relevante udleveringssteder. Husk at alle lokale arrangementer kan indtastes gratis af arrangøren på www.kultunaut.dk og vil bringes i avisen og på den kommende webportal .

.

www.visitwestdenmark.com Siden 18. januar 12.427 besøg fra 63 lande Danmark 6.994 via 219 byer Tyskland 4.030 besøg via 395 byer Norge 311 besøg via 69 byer Holland 230 besøg via 105 byer Siden 18. januar 12.427 besøg fra 63 lande .

Fishing West Denmark Danmarks bedste laksevand med næsten 500 laks fanget sidste år NDR2 kommer for at lave et program om lystfiskeriet i Varde Å systemet og langs kysten i slutningen af april Vi vil bearbejde de nationale og internationale lystfiskermagasiner for pressedækning Der nedsættes en arbejdsgruppe der skal arbejde med udvikling og formidling af lystfiskermulighederne i kommunen .

NaturKulturVarde Visionen At skabe en fremtidsorienteret og bæredygtig natur-,livsstils- og frilufts-formidling med udgangspunkt i den vestjyske kulturhistorie Via partnerskaber og netværk at skabe et omdrejningspunkt for oplevelser, aktivitetstilbud og kulturdannede læring. Både til skoler, institutioner, turister og organisationer. NautrKulturVarde er en nydannet selvejende institution der har til formål skabe en bred vifte af ydelser og oplevelsestilbud og aktiviteter primært ude i det fri under åben himmel i natur- og kulturlandskabet Den nye leder af NKV er Lasse Frøkjær Madsen Der forventes ud over Lasse at være to årsværk , derudover vil der være tilknyttet freelancere, vejledere og undervisere .

Vest Danmark Natur- & Kulturkanon Snart påbegynder vi med at udarbejde en kultur- og naturkanon for den samlede Varde Kommunen i samarbejde med NaturKulturVarde. Den skal visuet og informationsmæssigt præsentere Varde Kommunes natur og kulturmæssige ”vidundere” eller ”højdepunkter” om man vil .

Henne Strand Turistinformation Også afslutningsvis så åbnede vi Henne Strand Turistinformation lige inden Påske og Anita Fog Svendsen er udnævnt til Turismekoordinator for tidligere Blåbjerg Kommune område .