Forbrugerteam 2012 Maj 2011
Forbrugerteamet VidenEmpatiHandling Økologi skal være Danmarks passion og stolthed
Principper fremover 1. Fokus på handling 2. Oplevelse + Oplysning 3. Langt sejt træk + hurtig reaktion 4. Møde folk, hvor de er 5. Kommunikere med kant og humor 6. Troværdighed 7. Fra offline til online 8. Optimere ressourcerne
Fra grå klidmoster til den moderne forbruger VI ERVI VIL OGSÅ VÆRE InformerendeInvolverende Hjerne, intellektHjerte, følelser, nærvær, samhørighed ForskningFormidling Venlig, kompromissøgende, pæn, ordentligProvokerende, grænsesøgende, med kant Støvet, gammeldags, frelstModerne, trendsætter, uhøjtidelig, med humør
Nyt hovedbudskab Vælg Økologi Herunder: I love ØKO
Forbrugerteamets områder: VidenEmpatiHandling Økologi skal være Danmarks passion og stolthed
VIDEN
Empati/statement
HANDLING
Idébeskrivelser Ide-beskrivelser 2012 Økodag 2012 De Økologiske Høstmarkeder Mælkekampagne Rejsehold Økologisk Spisemærke Virale kampagner 2012 Økologi og Natur Økologi på populære platforme Økologi til småbørnsfamilier Økologi Fakta og Livsstil
Økodag 2011: Over gæster!
Miljøministeren deltog
Naturstriber blev sået over hele landet
Rekord: 65 gårde over hele landet
Omtale i medier: værdi over seks mio kr!
To klip I skal se! ww.dr.dk/odp/default.aspx%3Ftemplate%3Dnyhed%26guid%3DDR %26autoplay%3D0%26 back%3Ddefault.aspx%253ftemplate%253dnyheder%2526day%253d0 ww.dr.dk/odp/default.aspx%3Ftemplate%3Dnyhed%26guid%3DDR %26autoplay%3D0%26 back%3Ddefault.aspx%253ftemplate%253dnyheder%2526day%253d0 Økodag 2011: Branding-værdi min. 18 mio kr!
De Økologiske Høstmarkeder 2012
Økologisk Spisemærke Rejsehold
Virale kampagner og Sociale medier
Over eksponeringer – hver dag!
Oplev Økologi
Økologi og småbørnsfamilier
Fakta og livsstil
Oversigt FondProjektnavnSamlet budget KMO De Økologiske Høstmarkeder 2012 – Mød landmanden KMOØkodag Mød landmanden MAF Fælles økologisk mælk og mælkeprodukt-kampagne KMO Det Økologiske Spisemærke KMO Virale Kampagner og sociale medier 2012 – I love Øko KMO Oplev Øko – oplevelse og oplysning (Øko-ruten) KMOØkologi og Natur (DN) KMOØkologi på populære platforme (FDB) KMOØkologi til småbørnfamilier PAFØkologi til småbørnfamilier KMO Økologi - fakta og livsstil (i samarb. Med Medier og Medlemmer) I alt (over flere år)