EU-udbud af biblioteksmaterialer 2014. Baggrund Forår 2014 Projektgruppe, bestående af Odense, Roskilde og Vejle centralbiblioteker, bliver nedsat med.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sundhedsaftaler Dialog og input
Advertisements

Teststrategi Engrosmodellen
København den 17. november 2010 Dias 1 DFFU Rammeaftaler, indkøbscentraler og kvalifikationsordninger – kan konkurrencen sættes ud af kraft? Sune Troels.
Uddannelsesvejledning Musik & Teaterefterskolen 14/15
Leverandørmøde D. 10. februar 2012 Leverandørmøde.
A RBEJDSPAPIR, ALMENNETVÆRKSMØDE 12. SEPTEMBER Nu får du travlt!
Erstatning og tilbudsgivers dilemma når udbudsgrundlaget er fejlbehæftet eller uklart Peter Dann Jørgensen.
Ændring af konkurrenceloven m.v maj 2007 Kontorchef Peter Langkjær Konkurrencestyrelsen.
Natur og overfladevand Regionernes indsats Helle Larson, Miljø.
Implementering Kvalitetsmodel på socialområdet v. socialchef Charlotte Josefsen.
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
februar februar 26. marts januar – festsalen set fra fysiklokalet 22. januar – festsalen set mod scenen 6.
Udbud og udfordringerne for branchen – Oplæg 13. juni 2013 Dansk Rehab Gruppe.
Teststrategi Engrosmodellen
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
Etablering af et sønderjysk beredskabssamarbejde Velkommen til: Repræsentanter fra Sønderjysk Frivillige Brandværnsforbund Repræsentanter fra Beredskabsforbundet.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Rammeaftaler –Begrænsninger og fleksibilitet
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Design’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Farver’ 3.Vælg ’farveskema’ SKI_GRØN eller SKI_BLÅ Indsæt nyt billede i format H 17,3.
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med STORE BOGSTAVER 4. Tryk ’anvend.
1 Forsideservice (arbejdstitel på servicen) Informationsmøder Roskilde Bibliotekerne og Statsbiblioteket November 2007.
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
Welcometo.dk resultatmøde den 26/ Morten Mandel Refskou Udvikling Odense International skole i Odense.
1. årsprøver og eksamensregler
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Almen studieforberedelse
Elektroniske tekstlicenser Ulla Simons Gentofte Bibliotekerne Marts 2004.
TATIONpRÆSEN 16. DECEMBER, 2014 AARHUS UNIVERSITET INFORMATIONSMØDE OPEN PROCEDURE FOR CONSUMABLES FOR LABORATORIES 1.
Velkommen Udbudspræsentation af Pacemakere, ICD’ere og elektroder Indkøb og Logistik.
Vis hjælpelinjer; hjælp ved placering af billeder og objekter: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’ Vis’
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
©FDLF VELKOMMEN WORKSHOP 8. december, ©FDLF Introduktion Workshop 8. december 2004 Plenum 1.
Den røde tråd fra vision til handling
Forstå kommunens indkøb v/ Pia Ziegler Indkøb- og udbudschef i Hillerød Kommune Navn / stilling / oplæg.
Danskernes Digitale Bibliotek. DDB Indkøbssamarbejde DDB’s indkøbssamarbejde står for fælles indkøb, administration og forhandling af alle digitale materialer.
Statens Indkøbsprogram 9. fase Orienteringsmøde for hotelaftalen Torsdag d. 15. januar 2015 kl. 10:30 ved Rebecca Preisler.
Centralbibliotekernes fælles materialevalg af udenlandsk litteratur Ny ordning fra
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Leverandørmøde Snedker 20. april 2014 kl på Selandia.
Informationsmøde 19. august 2013 omkring udbud af fødevarer.
Ekkodalen - bofælleskabsmøde torsdag, den 13. oktober 2016.
FAGDAGE 1.x Matematik - Josefine Onsdag 16. august Dansk - Anne-Mette
Styrker og svagheder ved håndhævelses-loven – set fra indklagedes side Dansk Forening For Udbudsret Tina Braad 9. april 2013.
Hvad er en rammeaftale/indkøbsaftale
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Årshjul for vintertjeneste Vej- og trafikteknisk ordbog
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
Introduktion til OK13 1.
Plan for det videre arbejde med uddannelsesprogrammer
Institutionernes erfaringer med møbelindkøb
Under udbudsgrænserne
Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,
2010 Månedskalender Du kan udskrive denne skabelon og bruge den som vægkalender, eller du kan kopiere de enkelte sider og bruge dem i din egen præsentation.
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
ASP & Cloud-SaaS (02.19) - en vej til et nemmere indkøb
Myrernes Årshjul 2018 Kulturelle udtryksformer Farve/malerier
Biernes Årshjul 2018 Kulturelle udtryksformer. Farver
Billernes Årshjul 2018 Kulturelle udtryksformer. Farver
Mariehønsenes Årshjul 2018
Præsentationens transcript:

EU-udbud af biblioteksmaterialer 2014

Baggrund Forår 2014 Projektgruppe, bestående af Odense, Roskilde og Vejle centralbiblioteker, bliver nedsat med det opdrag på vegne af alle cb’er at udarbejde en fælles kravsspecifikation til udbud af biblioteksmaterialer. April 2014 Projektgruppen kontaktes af SKI (Statens og Kommunernes Indkøbs Service) Maj 2014 Ski v/Anne Duus deltager i projektgruppemøde og præsenterer efterfølgende en detaljeret tidsplan for udarbejdelsen af et udbud i samarbejde med SKI. Juni 2014 Samarbejde indledes med følgende forudsætning: projektgruppens kravsspecifikation danner det faglige grundlag for udbudsteksten, mens SKI leverer ekspertisen på udbudsforretningen.

SKI’s rolle ”Styrer udbuddet” se Den enkelte kommune indgår tilslutningsaftale med SKI i.e. forpligter sig til at anvende rammeaftalen fra angivne tilslutningsdato – dette indebærer en aftageforpligtelse (90 %) i relation til de udbudte varer og ydelser (ikke volumenforpligtiget!)

Aftaleopbygning Leverandøren indgår særskilt aftale med SKI – regulerer forholdet mellem leverandør og SKI Leverandøren indgår (overordnet) rammeaftale med (generelle betingelser gældende for samtlige delaftaler) Kunden indgår delaftale med leverandøren – regulerer forholdet mellem kunde og leverandør

Om udbuddet til dato Udbuddet bliver 4-årigt forpligtende (mulighed for opsigelse efter 2 år med 3 mdr.’s varsel uden særlig begrundelse) 8 selvstændige delaftaler: Danske bøger og noder + klargøring (obs inklusive skolebøger til basissamling) Udenlandske bøger og noder + klargøring Danske og udenlandske årbøger + klargøring Danske tss og udenlandske tss og aviser Dansk og udenlandsk musik + klargøring Danske og udenlandske film + klargøring Danske og udenlandske multimedier + klargøring Klassesæt og taskebøger til skoler Én leverandør/flere leverandører pr. aftale? Udbudsdesign kostpris/ren avancepris? Klargøring som selvstændig delaftale? Mængderabat for skoler eller alle? Afklaring på tildelingskriterier?

Tidsplan Høringsperiode for kommuner 18/9-16/10 Tilslutningsperiode for kommuner 24/10-14/11 Udbudsfase medio november Tilbudsfrist medio januar Tildeling februar 2015 Ikrafttrædelse marts 2015