Webquest Rikke Christoffersen 2011. En webquest er en opgave, der løses via internettet En webquest er en opgaveformulering, som er karakteriseret ved.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Mellemtrin EMU.
Journalistiske virkemidler
Markant flere indvandrere i job
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Kreativitet og innovation i ALT
Uddannelsesaktivering - Hvad ved vi?
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Tid, hastighed og forandring ...
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
”Find talentet” - introduktion
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
Elevernes digitale dannelse
Nyt ansvar.
Brug af tablets/mobiltelefon i undervisningen foråret 2014
L ÆRERSTARTSORDNINGER DER NYTTER Dorthe Kamp Aalborg Lærerforening Hvorfor skal vi lave intro-forløb, og hvad får vi ud af det? Hvad er kommunens, skolens,
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Fagets formål, fokus og fagmål
Bedst på Nettet 2010 analyse: - Trends og erfaringer Michael Bach Petersen, kontorchef Kontoret for it-kompetencer og tilgængelighed Digitaliser Danmark.
Inquiry based science education
Orienteringsmøde 11. november Trørødskolen - en attraktiv skole! rummelighed og anerkendelse faglighed og arbejdsglæde klare regler og godt humør.
Hvad virker motiverende på dig når du arbejder med projektet ?
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Kortsortering. Vælg elementer Udvælg elementer fra navigationen Brug topmenupunkter alt efter metode Max 50 elementer.
- et bedre sted at lære Velkommen …..vi glæder os til en spændende dag med jer.
Fortløbende problemidentifikation og løsningsstrategier
Kommunal risikoledelse - danske erfaringer i skandinavisk perspektiv
Innovation i AT/SO.
Resultat af interviewundersøgelse
Konfliktløsning ”Det er min dystre overbevisning, at mennesker kun kan blive enige om det, der ikke interesserer dem.” Bertrand Russel Ordet betyder sammenstød.
Min præsentation Varighed – ca. 3 minutter Vurdering af blog i 8 faser I dybden med 5 af faserne Formål.
Oplæg om videoobservation Den 9. december 2014 UCC.
Sæt jer ikke for godt til rette! I vil blive flyttet rundt på…
Tests Prototype Åbent spørgeskema Test i usability laboratorium
Morten AagaardPDA som pædagogisk redskab1 Dagsorden – pda i G3? 1.Introduktion 2.Forslag 3.Diskussion 4.Indstilling Efterfølgende Tanker og ideer er sat.
De naturvidenskabelige fag identificerer sig som EKSPERIMENTELLE FAG Eksperimenter.
Sociale og kulturelle forhold. Socialisering, kultur og identitet
Energi Øresund | 28. marts | 2011 | Kenneth Løvholt | Gate 21 Formål med aktiviteten om lagring af energi: At løse udfordringerne med at integrere den.
Det frie Gymnasium Fra skolens vedtægter: Skolen skal drives på en sådan måde, at den enkelte får størst mulig indflydelse på sin egen situation.
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
Oracle Application Express Lektion 1 7. Semester 2008.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Krogerup Højskole, 19. oktober,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Den Sønderjyske Historiekanon. Interaktivt læremiddel – Frit tilgængeligt på – Fokus på: Sønderjysk historie Identitet og historiebevidsthed.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt.
Introduktion til første lektionsstudie. Uddannelsesplan.
Center for Offentlig Innovation har udviklet denne spredningsguide for at hjælpe offentlige arbejdspladser med at dele egne innovationer og genbruge andres.
Måleredskaber i dagtilbud En guide til at vurdere og vælge redskaber til måling af læringsmiljøkvalitet i dagtilbud Juni 2017 Måleredskaber i dagtilbud.
Kvalitetssikring af skolepraktikken
Projektopgaven.
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
Gamification i undervisningen
Århus kommune INDBLIK I KOMMUNEN Af Rikke, Joakim, Oğuzhan og Louise.
Når alle er forskellige er ingen anderledes
GUIDE TIL EN KLASSES AFLEVERINGER
PraxisOnline workshop for Pædagogisk X 25. september 2015
Ansvarlig.
GUIDE TIL BRUGEN AF FÆLLES MATERIALER (ELEV)
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
SIKKERHED ONLINE.
SIKKERHED ONLINE.
GUIDE TIL EN KLASSES AFLEVERINGER
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Det udvidede praksissamarbejde i Helsingør
Værktøj: Check dine relationer
Hvad finder vi vigtigt for vores elever?
Præsentationens transcript:

Webquest Rikke Christoffersen 2011

En webquest er en opgave, der løses via internettet En webquest er en opgaveformulering, som er karakteriseret ved en forholdsvis åben opgave lagt i en fast ramme

Webquest Den enkelte elev har mulighed for at løse opgaven på flere forskellige niveauer og med mange forskellige udtryksformer Læreren kan hurtigt tilpasse webquesten, så eleverne guides mere eller mindre i opgaveløsninger

Webquest Læreren har udvalgt de links, hvor eleven skal søge information Læreren har vurderet kildernes pålidelighed og anvendelighed Eleven undgår at bruge unødig tid på internettet

Nøglebegreber Anvende information Tanker sættes i gang Udforskende Aktiv Kreative og kritiske tankeprocesser Problemløsning Vurdering Analyse

Hvorfor webquest Medrivende effekt Eleverne bliver engageret i opgaven ved at den er tilstrækkelig godt forbundet til elevens interesser, erfaringer eller mål. Eller ved at opgaven beskriver et væsentligt spørgsmål/problem på en engagerende måde

Hvorfor webquest Kognitiv effekt Introduktionen bygger på den viden eleven allerede har og giver et indblik i hvad WebQuesten drejer sig om