Sådan sender myndigheder Digital Post til virksomheder

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Digital post til virksomheder
Fastlæggelse af brugermønstre for forskellige roller (Sagsoverblik/Partskontakt) Metodevejledning.
Etablering af virksomhed
Diverse spørgsmål vedr. Digital Post
Ny, offentlig myndighed – Udbetaling Danmark
v/ Flemming Faber Souschef, IT-Sikkerhedskontoret
Roller og rettigheder I Administrationsportalen
Muligheder for avanceret modtagelse i Digital Post for virksomheder
It-hjælp til mindre it-parate virksomheder på biblioteker
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Lars Sommer – Kommunernes Landsforening Anders Krabbe Møller – Digitaliseringsstyrelsen Afsendersystemer.
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Lars Sommer – Kommunernes Landsforening Anders Krabbe Møller – Digitaliseringsstyrelsen Administrationsportalen.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Postkasser Sådan sendes post fra Digital Post Lars Sommer –
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Århus den 4. november 2010.
– Om formidlingen af afgørelser i offentlige breve
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Skriv til Digital Post Muligheder og faldgruber
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvorfor er fællesoffentligt samarbejde en god ide ? v/ Kontorchef Michael Busk-Jepsen, Økonomistyrelsen HRKS majkonference, 14. Maj 2009.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
E-dag 2 Netikette Persondatalov
Hvordan sendes, modtages, besvares og testes Digital Post?
Forskere: Kommuner tabte 53 millioner p å Digital Post i 2013 Digital post er en underskudsforretning i millionklassen for kommuner og regioner.
Digital Post til borgerne i vejen dertil
Hvordan påvirker NemKonto din hverdag…?. NemKonto, hvornår?
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Lars Sommer – Kommunernes Landsforening Anders Krabbe Møller – Digitaliseringsstyrelsen Administrationsportalen.
Effektiv afsendelse af meddelelser
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Organisation og kommunikation
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Løsninger og teknik
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
Sådan modtager myndigheden Digital Post som virksomhed
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Præjournalisering - automatisk journalisering?
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
3. bølge i obligatorisk digital selvbetjening
Digital Signatur Hvad er Digital Signatur?
Mod obligatorisk Digital Post - for virksomheder
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
Ny regering, nye tider – dag 1
SMS Pilotprojekt i Region Midtjylland Telepsykiatrikonference d. 16. januar 2008.
Juridiske overvejelser Juridiske overvejelser Breve sendt til Digital Post får samme retsvirkning som papirbreve Hvem har ansvaret.
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
Digitaliseringsstyrelsen den 31. oktober 2012 Infomøde om digital post for virksomheder.
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?
SAPA Netværksdage 24. OG 26 NOVEMBER 2015
Fastlæggelse af brugermønstre for forskellige roller (Sagsoverblik/Partskontakt) Metodevejledning.
Kursus for administrative medarbejdere
Nye digitale løsninger
Brugsmønstre af KMD Sag for forskellige medarbejdertyper NDH/KMJ, 6
Sikker adfærd er vigtig Som lærere arbejder vi med væsentlige og ofte fortrolige eller følsomme informationer, og dem skal vi passe godt på Sikkerhedspakken.
Hvad indeholder SAPA? CVR SAPA CPR Organisation Klassifikation Ydelser
Forældrekontakt Vi bruger E-boks til at sende alle breve. Så længe eleven er under 18 år, skal man sørge for at der sendes videre til forældrene. Der.
Præsentationens transcript:

Sådan sender myndigheder Digital Post til virksomheder www.digst.dk/digitalpost

Afsendelse af breve til Digital Post Anskaf et Fjernprint (Output Management) system Start med de store brevgenerende områder og systemer For kommuner Jobcenter: WorkBase og Opera Myndighedens EDH system (identificer dem der bruger det meget) Blanketsystem - Netblanket kan sende til digital post, DAFOLO? Debitor system. De store er KMD debitor, Prisme debitor STAT og REGION Kræver analyse i den enkelte myndighed. Pt. findes der ikke et overblik

Afsendelse af breve til Digital Post I land med virksomhedskommunikation til d. 1. november 2013 For kommuner: Koncentrer indsatsen om de områder som KL har udvalgt Sørg for at Jobcenteret, debitor systemet og ESDH systemet kan slå virksomheders CVR op – evt. også P-nummer Sørg for at det anvendte fjernprint system kan sende med CVR og gerne P-nummer. Integrer de brevdannende systemer så godt som muligt med fjernprintsystemet Sørg for at organisationen er parat

Afsendelse af breve til Digital Post I land med virksomhedskommunikation til d. 1. november 2013 For stat og regioner: Koncentrer indsatsen om de områder (brevdannende systemer) som jeres analyse viser typisk sender mange breve til virksomheder Sørg for at de brevdannende systemer kan slå virksomheders CVR op – evt. også P-nummer Sørg for at det anvendte fjernprint system kan sende med CVR og gerne P-nummer. Integrer de brevdannende systemer så godt som muligt med fjernprintsystemet Sørg for at organisationen er parat

Afsendelse af breve til Digital Post Sørg for at systemerne gør det så let som muligt at sende posten digitalt: Integrer output management i de store systemer hvis I kan se en positiv business case Sørg for at brevskabeloner bliver tilrettet så de er egnede til digital post: Benyt ”printkode” og ”opmærkning” for at automatiserer overførslen af f.eks. CPR og CVR fra brev til output management system Sørg for at modtageradressen står korrekt Overvej at vise myndighedens logo og navnetræk i brevruden

Afsendelse af breve til Digital Post En særlig udfordring i forbindelse med virksomhedskommunikationen er, at meddelelser sendes til CVR-numre - evt. suppleret med P-numre (og/eller andre metadata håndteret i meddelelsesformatet): Dels er der en række tekniske udfordringer ved denne arbejdsgang da CVR ikke nødvendigvis er registreret i alle systemer Dels kræver ibrugtagning af disse numre en væsentlig arbejdsgangtilpasning i myndighederne, fordi CVR (så vidt vi har kunnet erfare) ikke anvendes meget i forbindelse med virksomhedsrelaterede sager i myndighederne. Det er derfor vigtigt at man har fokus på denne særlige opgave

Tilmeldingsgruppe til virksomheder For at kunne sende meddelelser til borgere og virksomheder skal de være tilmeldt en tilmeldingsgruppe Tilmeldingsgrupper er rettet imod hhv. borgere og virksomheder Nogle myndigheder har ikke oprettet virksomhedsrettede tilmeldingsgrupper for f.eks. disse afsendersystemer: Doc2mail Signflow SEPO SecureBusinessMail SikkerMail

Tilmeldingsgruppe til virksomheder Der er AFGØRENDE for om I kan sende digitalt til virksomheder at I har fået oprettet de nødvendige tilmeldingsgrupper for virksomhederne – særligt et problem for myndigheder der bruger Doc2mail Test via dette CVR: 34 05 11 78 (digitaliseringsstyrelsens). I skal kunne sende digitalt til ellers er der noget galt Læse vejledningen: ”Vejledning til myndigheder om Digital Post til virksomheder”

Materiale ID = 153053

Kontakthierarki – ”Adressebog” Kontakthierarkiet findes under fanen ”Adressebog” Der kan enten benyttes ét kontakthierarki til både borgere og virksomheder – dvs. borgere og virksomheder ser det samme Alternativt kan der oprettes et særskilt kontakthierarki for borgere og et særskilt kontakthierarki for virksomheder