Hvordan bliver vi en kompetent bestiller

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Cand. techn. soc. Pia Bille Konsulent i Lepla
Advertisements

Inddrag nu Kick-off møde
Integrated Children’s System
Rehabiliteringscenter for etniske kvinder i Danmark  Etableret som 4 årigt forsøgsprojekt i 2004  Finansieret af SATS puljen- statsmidler  Evalueret.
Anne K. Lützhøft Projektkoordinator i Thisted Kommune Fysioterapeut på Trænings- og Rehabiliteringsafdelingen.
17½ års samarbejde i Aarhus
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Initiativer i forlængelse af kommissionen vedr. ungdomskriminalitet Januar 2011.
Generelt om det for tidligt fødte barn
- Fælles børn - Fælles mål - Forskellige opgaver og kompetencer
Temadag 16. august 2010 Projekt ”Sæt viden i bevægelse”
Medborgerskab – på sporet
LG Insight, 15. januar 2013 Inspirationskonference - Stik de unge kursen.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
Tingbjerg og Utterslevhuse
FKO og Masterplanens Resultatdokumentation
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Visitation til børne-ungdomspsykiatrisk afd.
Konsulentfirmaet DropUd Telefon: www. dropud. dk
Jeg støtter barnet ved:
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Følge- Op.
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Velkommen. Sund livsstil Regelmæssige mættende måltider (gerne 4-6 måltider) Kost som indeholder frugt og grønt Kost med rigt indhold af fuldkorn og.
Samarbejdet mellem kommuner og krisecentre
April 2014 AARHUS UNIVERSITET HVAD SKAL DER TIL FOR AT LØFTE KVALITETEN OG EFFEKTEN AF KOMMUNERNES BEHANDLINGSTILBUD Birgitte Thylstrup, Center for Rusmiddelforskning,
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Team4a1 IT-Udvikling Team 4a Modulopgave H, stor..
Unge-støttecenter Lemvig ungdomsgård.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Samarbejde om de unge mellem myndighed og kommune
Paradigme 2.0.
DEN UNGE SOCIALT DYSFUNKTIONELLE PATIENT. LÆGEDAGE 2014
Håndtering af lettere hovedtraumer hos voksne
Tre Ege, Kirkens Korshær ©
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Broen til bedre sundhed – fremtidens voksne Borgmester Stig Vestergaard 3. Maj 2013.
Børn og unge. Indsatsområder tværgående Dagtilbud/klubSkoleFamilie- og Børnesundhed Alsidig pædagogik Lilla = Børne- og Ungepolitikken Blå = integrationspol.
Unges holdninger til kriminalitet, staf og behandling
Muligheder og rettigheder
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
1 Møde i Sundhedspolitisk Dialogforum 23. oktober 2014 Genoptræning og rehabilitering – indsatsområde 3.
De socialt udsatte, match 4 og 5 Ingen uddannelse Lidt eller ingen arbejdsmarkedserfaring Mangelfuld skolegang Kriminalitet Dårlige boligforhold – eller.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
22. September 2010, Kommunernes Landsforening 5 udfordringer – 5 løsninger.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Tanker om nye støtteformer i ungdomsuddannelserne Studievejleder Anne Bjørkmann Synsfaglige netværksdage IBOS 30. november 2012.
Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2.Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Forandringsteori i praksis Udviklingsprojekt omkring den nye ungeenhed i Jobcenter Horsens.
Kan man evaluere leg? Anne Kjær Olsen Områdechef, EVA Pædagogiske Konsulenters Landskonference 2012 Nyborg, 18. april 2012.
MENTOR Sagsbehandler UU-vejleder Studievejleder Kontaktlærer Psykiatrien Rusmiddelcentret Prak. læge Prak. psykolog Ydelseskontoret Familieafd. Visitation.
Et idé - og metodeudviklingsprojekt Gentofte Kommune & herberget Overførstergården.
Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt.
Intro til samarbejdet med socialfaglig rådgiver Organisation – Tværfagligt Center For Børn og Unge Formål og målsætning Målgruppen Kendetegn ved socialfaglig.
Overskrift og underoverskrift i versaler. Underoverskrifter og brødtekst står altid i den fast definerede grå. EFTERVÆRN STØTTE TIL TIDLIGERE ANBRAGTE.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
KRAP Sammenhæng Mål Tegn Tiltag Evaluering
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Den kriminelle fødekæde i bander og
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Den kriminelle fødekæde i bander og
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Præsentationens transcript:

Hvordan bliver vi en kompetent bestiller

Lovpligtige fokuspunkter i §-50 undersøgelsen Familie- forhold Udvikling og adfærd Skole- forhold Andre relevante forhold Sundheds- forhold Fritids- forhold og venskaber

Indsatsen for børn, unge og familier Procesforløb i børn- og ungesager De 6 fokuspunkter Ønsket progression Måling og læring §50-under-søgelse Visitation Behandlings-plan Opfølgning – Resultater og effekter i for-hold til fokus-punkterne Under-retning Handleplan Behandling Bestillingsfunktion Udførerfunktion

Formål med effektindikatorer Overvågning og måling af foranstaltningernes effekter for at styrke: kvalificering af udmøntning af mål/delmål i handleplanerne Styrke dokumentations- og evalueringsprocessen i foranstaltningen Visitationsgrundlag og valg af foranstaltning forventningsafstemning mellem ”bestiller” og ”leverandør”

Statusskema – Udvikling og adfærd

Statushandleplan 17 – 23 år G: Kompetencer i forhold til hverdagslivet i egen bolig Statuspunkter Status Aktuel dato:       Selvhjulpen Skal have støtte Afhængig af hjælp G1: Struktur og døgnrytme G2: Daglige indkøb og madlavning G3: Rengøring G4: Tøjvask G5: Administrerer sin økonomi G6: Kontakt til offentlige myndigheder G7: Håndtere post, der modtages G8: Kan færdes på egen hånd, eks. med offentlige transportmidler Kommentarer Her skrives kommentarer…..      . H: Forventet boligbehov indenfor handleplansperioden Statuspunkter Status Aktuel dato:       Her beskrives mål, delmål og indsats…..      . H: Forventet boligbehov Ja Nej H1: Selvstændig bolig H2: Selvstændig bolig med støtte H3: Bolig med voksenstøtte hele døgnet Kommentarer Her skrives kommentarer…..

Forslag til ny statushandleplan A: Udvikling og adfærd Statuspunkter Status  Aktuel dato: Her beskrives mål, delmål og indsats…..      . Intet støtte-behov Mindre støtte-behov Moderat støtte-behov Stort støtte-behov Massivt støtte-behov A1: Kognitiv udvikling Sprog, koncentration, indlærings- og legekompetence A2: Motorisk udvikling Kropsholdning, grov-motorik A3: Motorisk udvikling – fin-motorik A4: Social relationel udvikling Samspil med andre børn og voksne, gensidighed, indlevelse, konfliktløsning, tilknytning, håndtering af angst, frustrationstærskel Intet støtte-behov Mindre støtte-behov Moderat støtte-behov Stort støtte-behov Massivt støtte-behov A5: Udadreagerende adfærd Angstprovokerende, truende, utilpasset, kravafvisende, uforudsigelig, skadevirkende A6: Indadreagerende adfærd Ulykkelig, utryg, angst, bekymret A7: Kriminel adfærd A8: Tilknytning til risikomiljøer (misbrug og kriminalitet) Kommentarer (F.eks. v. udredning, hvor der ikke fra starten kan foretages statusvurderinger) Her skrives kommentarer…..      .