Ved Jannie Asklund Mobil:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tietgen HG - Hvor er det vi ser, at skoen trykker i overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse?
Advertisements

PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Nørremarkskolen 30. oktober 2013
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
At bruge disse to ord rigtigt
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
… som skulle arrangere en løbekonkurrence.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Nr. Vesterskov - Et lille sted - Med store muligheder
Uddannelsesaktivering - Hvad ved vi?
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando i skole!
Netværksgrupper for 7.–9. kl. i UU Skive •Den politiske målsætning er at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. •De unges muligheder.
Det her talent foregår i nærheden af mig…
Vi gennemførte en række interview ifm
•Åbner døre og viser vej ind i det danske samfund •Matcher flygtninge-/indvandrerkvinder med kvinder, på det danske arbejdsmarked •Skaber et netværk af.
Master titel: Gill Sans 40pt (ALL CAPS) Brug under titel til: Præsentation holders navn (Gill Sans 19pt) Afdelingsnavn (Gill Sans 15pt) KØBENHAVNS KOMMUNE.
Hvad kan vi gøre for at få psykiske sårbare tilbage i arbejde ?
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Overvældet af Jesu opstandelse!
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
”Du skulle jo gerne ville være derhjemme” Ansvarlighed som nøglen til patientinddragelse Mari Holen Post.doc. ved Center for sundhedsfremmeforskning, RUC.
Kapitel 6 – nogle citater og overvejelser.
Amy følte sig ikke rask, da hun gik i skole
Udviklingsseminar - om sociale og personlige kompetencers betydning for fastholdelse af psykisk sårbare medarbejdere.
Velkommen hjem fra efterskole….
Historien om Motumbo. Der var en gang en sort afrikaner som hed Motumbo. Han rejste til London for at søge lykke og rigdom. Og så var der Mary, en typisk.
HJERNE TALENT XPERIMENT AATG.DK "Udvikling af elevernes almene studiekompetencer gennem formativ evaluering". Mentorordning på 1. årgang.
Hvad ser du på næste side?
Introduktionskursus for mentorer og jobkonsulenter
- Hvad kan I forvente som forældre?
Inklusion i teori og praksis Inddragelse af studerende i FoU projekter
3. N OVEMBER 2009 DØGNKONFERENCE, HORSENS. I NDHOLD Hash- og Kokainprojektet Grupperne Formål Målgruppe Tilgang Udvalgte resultater.
Gennemført af YouGov for Bolius Omnibus – mandag uge 31.
Procesværktøjer.
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Alle talenter skal i spil… Anette Steen Pedersen Færøerne - maj 2011.
Fremtidssikring af beboerdemokratiet – hvor er de unge henne?
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Lidelsens problem (teodicé)
At tale om sexualitet.
Fællesskab og relAtioner i fdf
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Praksissygeplejerskers tanker og visioner for almen praksis
Stikker Stikker Præsentation af de første kapitler.
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Præsentation af resultaterne fra casestudie
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
EGU opgaver i et Jobcenter Hvordan ser arbejdet ud set fra den placering.
Enhed. Klynge/ Netværk Vidnefortælling (anvendes på Område- og BUF-niveau) En fortælling om de ledelsesmæssige faglige overvejelser og nye handlingsperspektiver.
Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former for teknologiunderstøttelse ved etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
Sammenligningsspejle
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Præsentationens transcript:

19.08.2013 Ved Jannie Asklund jas@ringsted.dk Mobil: 4177 0248 Ringsted Mentorkorps 19.08.2013 Ved Jannie Asklund jas@ringsted.dk Mobil: 4177 0248

Ringsted Mentorkrops Hvordan ser vi ud i tal, ultimo august 2013?

Mentees Hvordan ser de unge ud i tal?

194 unge i kontakt med Ringsted Mentorkorps

Aktive match, ultimo aug 2013

Interview af 58 mentees Alle fik oplyst at mentor ikke fik adgang til den enkelte besvarelserne, så de kunne være ærlige. Mange ønskede dog at jeg fortalte deres mentorer om den positive evaluering.

Hvordan vurderer de unge tilbuddet om at få en mentor, generelt?

Mener den unge, at samarbejdet med mentor har givet nye færdigheder, som kan bruges, når den unge skal i uddannelse/job?

Mener den unge, at have fået et nyt billede af sine kompetencer?

I hvilken grad føler den unge, at mentor møder ham/hende med – forståelse, respekt og engagement?

Mener den unge, at mentor øger chancerne for at komme i gang med en uddannelse/job eller fastholde den unge i uddannelse/job?

Hvordan mener mentor de hjælper de unge? Top 6 Tid og frirum til at tale om problemerne Vise og fortælle, at der er nogle som gerne vil den unge Skabe refleksion hos den unge, ved at give nye perspektiver Tror på den unge Lytter Hjælper med at sætte og nå mål.

Hvad mener de 58 unge, at effekten har været af mentors hjælp?

De unge fortæller, at hvis ikke de havde fået tilbud om mentor, havde følgende skulle hjælpe dem:

Resultatet set med de unges øjne: 8 ud af 10 har forøget chancerne for at få en ungdomsuddannelse 7 ud af 10 har fået mere positivt syn på eksisterende kompetencer 6 ud af 10 har fået nye kompetencer ift uddannelse