Cykelbyen KBH. Vores mål for 2015 50% tager cyklen til arbejde eller til uddannelse i København Antallet af alvorligt tilskadekomne cyklister halveres.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Supported by / Supported by PRO.MOTION – Bæredygtig transport hjemme fra.
Kend din hverdagskemi Evaluering af oplysningskampagne for Miljøstyrelsen 2013.
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
20 minutter: Blodtryk og puls bliver normale, så blodcirkulationen og dermed iltningen af vævene bliver bedre.
Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
Ikke-motoriserede transport former
Program 9:30-12:00 P-vejledning 12:00-13:00 Frokost 13:00-14:00 forvaltningsprocedure og sidste nyt om vandprojekter ca 14:00 Kaffe.
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Goddag, det er TV-Avisen Almene Boligdage, lørdag den 3. september 2011 Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger.
Profitten øget med økologiske tryksager! Kim T. Rasmussen, direktør UniFlip A/S.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
 Fokuseret behandlingsforløb starter tidligt  Hurtig og god kommunikation uafhængig af tid og sted.  Overblik over patientforløbet.  Unødvendige konsultationer.
Forebyggelse af alvorlige trafikulykker
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Transport på landet Konference 5.november Transport på landet • Kompliceret • Ingen nemme løsninger • Mangler nytænkning Tendens: Find selv på løsninger.
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Busser Kan vi spare penge hvis alle kører på cykel?
Transport Transport  Morten, Johan og Mikkels undersøgelse:  Vi ville finde ud af, hvor mange der kører, cykler eller går i skole. Vi vil lave en film.
Debatmøde Århus, 20. februar 2006 Thomas Krag Mobility Advice Cykeltrafik – økonomi og baggrund.
Forebyggelse af vold og trusler
Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse Lisbet Hørslev Rasmussen.
Årsmøde på Husum Skole - En skole i bevægelse. Program – Beretning for spørgsmål Arbejdet i skolebestyrelsen Pause
Representations for Path Finding in Planar Environments.
Mobility management og sundhed Mobility og Sundhed.
Trafik og beliggenhed i Øster Snede
12. Valg af afsætningsalternativ
By Hin, Anders W, Oisín and Thea.  There are about 170km of train tracks in Denmark, and 84 stations.  The trains transport about people a day.
Cykling i Region Hovedstaden
Cost-benefit analyse af cykling og sundhed
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
VIGTIG MEDDELELSE Der optjenes ingen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen er garanteret succes som uafhængig ACN-repræsentant.
Hvordan kan man se forskel på et sort hul og en neutron-stjerne?
Simpel pulstræning For motionister.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Knallertkampagne ”Har du styr på din søn?”.
MEGAFON undersøgelse af VINTERMAN.DK VINTERMAN brugermøde
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Trafikdage Udvikling i risiko i trafikken Camilla Riff Brems Danmarks TransportForskning
Ældre fodgængere og cyklister i byerne Formål: –at belyse de ældres trafikale situation risikoopfattelse adfærd brug af tiltag påvirkning af mobilitet.
Pas på vores JORD! Vind og vindhastigheder Greenpeace Råd
Cykling, motion, miljø og sundhed
Hvorfor arbejde med trafiksikkerhed? Fordi det står i sundhedsloven... og i Færdselssikkerhedskommissionens nye handlingsplan Fordi kommunerne har forpligtet.
KOL: Behandling, rygning og rehabilitering
Beretning Gdr. Henrik Høegh, Holeby Landsudvalget for Planteavl.
Ejerledelse – Nu og for fremtiden – Ejerledelseskonference 2015 – 25. februar 2015 Center for Ejerledede Virksomheder Forskning, uddannelse og dialog Peter.
Cykelkonference 2005 IDA, 14. oktober 2005 Thomas Krag Mobility Advice.
Projekt It for alle Projektets deltagere: Hanne Bjørn, Roskilde Bibliotekerne Susanne Kierkegaard, Roskilde Bibliotekerne Kirsten Syska, Roskilde Bibliotekerne.
En empirisk undersøgelse af Vurderinger af tid i trafikken
22 år med succes med biogas til kraftvarme Lemvig Kommune Danmark
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Grunde til at jeg elsker dig
Hvordan nås målene i Vandrammedirektivet ? - Hovedkonklusioner fra Gotfredsenudvalget Brian H. Jacobsen, Fødevareøkonomisk Institut Københavns Universitet.
TRAFIKPLANLÆGNING Center for Byudvikling Søren Elle Overordnet trafikplanlægning 24. april 2013.
1 Trafikdage 2006: Evaluering af hastighedsplan i åbent land 1 Erfaringer fra Trafikpuljeprojekt i Karlebo Kommune Evaluering af hastighedsplan i åbent.
Cost-benefit analyse af cykling og sundhed Trafikdage Aalborg, 23 August 2005 Thomas Krag Mobility Advice.
KØBENHAVNERNE ELSKER AT CYKLE % af københavnerne cykler på arbejde De fleste af os i alle slags vejr.
Ishøj Kommune Byråd & Kultur ISHØJ BIBLIOTEK. Ishøj Kommune Byråd & Kultur Ishøj Bibliotek ca. 21 årsværk ca besøgende ca udlån Budget.
Cyklister i gågader Bjørn Weitemeyer
Plantekongres januar 2005 Herning 1 Et nyt svampemiddel til anvendelse i raps Thorkild Amby BASF A/S Agro Nordic/Baltic Plantekongres januar.
Trafikulykker med cykler Jesper Hemmingsen Trafiksikkerhedsafdelingen Vejdirektoratet 1.
Cykliststrategi Kampagner Uheldsstatistik Dræbte: 57 i i 1998 Alvorligt tilskadekomne: 550 i 2007 – 800 i 1998 Lettere tilskadekomne:
Baggrund for præsentationen
Præsentationens transcript:

Cykelbyen KBH

Vores mål for % tager cyklen til arbejde eller til uddannelse i København Antallet af alvorligt tilskadekomne cyklister halveres ift. 2005, 118 Mindst 80% af cyklisterne føler sig trygge i trafikken (51% i dag)

37%

Flere cyklister, mindre risiko Risikoen formindsket med 50% siden 1996

55% cykler 1: københavnere 1,2 millioner km

25% 6% ladcykler 40% 50%

Hvorfor cykler vi? Nemt og hurtigt: 57 % Motion: 22% Billigt : 13% Miljø: 1%

Pisk, Gulerod & Tambourin!

Perception is reality!

Prioritér benhårdt - Professionel servicering af pressen - Der skal planlægges langsigtet - Tænk i kampagner - Kommunikation skal være kreativ - Sammenhæng mellem den interne og eksterne kommunikation - Arbejd bevidst med sproget - Takt og tone - Gentagelser - Timing