Grundforløbet Dyr planter og natur ( ca 400 elever /år ) Uddannelserne: Anlægsgartner, produktionsgartner og væksthusgartner Landmand, dyrepasser og jordbrugtsmaskinfører.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Advertisements

ADHD – en kommunalpolitiske udfordring
Børn med gennemgribende udviklingsforstyrrelser
17½ års samarbejde i Aarhus
Fastholdelsesstrategier på EUC Syd Udfordringen  95 % af en ungdomsårgang skal gennemføre en ungdomsuddannelse.  Det er nødvendigt at vi alle i fællesskab.
Uddannelsesvejledning Musik & Teaterefterskolen 14/15
SOSU i EUD: Nye rammer og opgaver Charlotte Netterstrøm Uddannelseskonsulent Afdelingen for erhvervsrettet ungdomsuddannelse Undervisningsministeriet.
Informationsaften for forældre og elever
KØBENHAVNS KOMMUNE SUNDHEDS- OG OMSORGSFORVALTNINGEN Præsentation af tilsynskoncept.
Uddannelsesvejledningen i 9. klasse
Hvem er jeg Hvad kan jeg Hvor skal jeg hen
Velkommen til vejledningen i 10.klasse.. Hvorfor vælge 10.klasse.?  Faglige mål : Bedre i nogle fag, bedre arbejdsvaner, aflevere hjemmearbejde, være.
Forældremøde 9 klasse (skole)
Hold Fast Konsortiemedlemmer i UU Ringkøbing Fjords område: Deltagere:
Mentorordning i Skive.
Kriminalitet og analyse
Ud af skolen – og hva’ så? UU Ringkøbing Fjord
PÅ VEJ MED OMSORG. Præsentation af os og forløbet Omsorg, hvad er det? Praktisk øvelse Hvad skal der ske? HVAD SKAL DER SKE I DAG?
Fastholdelsesstrategi: En strategi der styrkes gennem samarbejde.
UU-Vestegnen Vognporten Albertslund Tlf
Orientering forældremøde 10. klasse
Orientering forældremøde 9. klasse
Hvordan søger man om optagelse?
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.

Uddannelsesvejledning i 10.klasse Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Brian Nybo (10.B, 10.C + drenge i 10.D) Tina Krogsdal (10.A,
Bedre overgangsvejledning gennem øget aktørinddragelse på Djursland Et projekt med: Viden Djurs – Lead partner UU-Djursland Ørum Skole Auning Skole.
Forældremøde 7. klasse.
SEMINAR I NUUK OKT 2014 FAMILIERÅDSLAGNING LIS HELBO.
Fokuspunkter Hvem er vi? Hvad tilbyder vi? Samarbejdsaftaler mellem skole og UUV. Valg af uddannelse - tal på vejen.
Gymnasierne Erhvervsskolerne Aars Handelsgymnasiet Teknisk Gymnasium Rektor/uddannelseschef Gert Husum.
Systematisk risikovurdering
Forældremøde Sortedamskolen 2013/14
VITUS BERING DANMARK VEJLEVEJ 150 DK-8700 HORSENS TLF FAX:
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
Nye mål – Regeringsgrundlag 2005 Danmark skal have en globaliseringsstrategi, der styrker konkurrenceevne og sammenhængskraft: Danmark som førende vidensamfund.
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
UU Ringkøbing Fjord Ungdommens Uddannelsesvejledning
Uddannelsesvejledning MF10.kl. 2011/12 1/8 2010: UU MariagerFjord U-plan, 10. klasse Brobygning Uddannelsessystemets opbygning 1. marts 2012 Gode
UU Ringkøbing Fjord August 2008 Lov nr. 171 Der skal tilrettelægges en særlig indsats for elever fra 6. klasse, der har en øget risiko for ikke at påbegynde.
Forældremøde 8. klasse Orientering om Vejledning & UEA-undervisning.
Vejledning på den politiske dagsorden Regeringsgrundlaget ”Nye Mål” Aftalen ”En ny chance til alle” 4 debatoplæg til Globaliseringsrådet Udspillet om ungdomsklassen.
Velkommen 9. klasses forældre Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Janne Matthiassen Tlf:
En samlet strategi for hele skolen giver bonus Struer Statsgymnasium.
Ungdomsuddannelse til alle Konference d. 18. april 2007 Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør, Næstved Kommune og formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
StartworkshopL. Lindenskov Netværk for lærere i engelsk og matematik på ungdomsuddannelser og folkeskoler i Syddjurs og Norddjurs Kommuner.
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord
Vejledning i 9. klasse Kollektiv vejledning i klassen
Dialogredskab - uddannelsesparathed. Hvordan er redskabet blevet til? Samarbejdsprojekt Involvering af de unge Støtte fra region Syd.
Ungeindsatsen En Praksisfortælling ved Kurt Nygaard Jobcenterchef i Jobcenter Horsens.
UU Aarhus og Samsø – læs mere på UU’s opgaver Vejledning op til 18 år - Grundskolen – ca. 10 årsværk - 15 – 17 årige –
NQMV 2006 LOKK  LOKKs børnestatistik 2005 En undersøgelse om 1681 voldsramte børn på danske krisecentre.
UU - Centrenes lovgivningsmæssige ramme og opgaver Lov om vejledning om valg af uddannelse og erhverv: - Vejledningen skal bidrage til at valg af uddannelse.
UU Aarhus og Samsø – læs mere på UU som indgangen til det kommunale system - bekymringsmærker og kontaktvejlederfunktion.
Forældreinterview Stationens program Øget forældresamarbejde – hvorfor Formål og den praktiske ramme Selve interviewet Spørgsmål.
Det forpligtende fællesskab – inklusion i efterskolen – Velkomst v. Lone Greve Petersen, Formand for pædagogisk enhed, Efterskoleforeningen.
Gode relationer, tydelige rammer og klar kommunikation - 10 trin til det gode samarbejde mellem efterskoler og kommuner omkring sårbare og udsatte unge.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Lederrollen Hvad betyder mest? Hvad er hjælpsomt? Hvor er der barrierer? Dig selv og din lederrolle Din egen leder Dit netværk Dem du leder Dine leder.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
Program for orienteringsmøde d. 19. januar 2017 kl
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Regionsprojekt på Campus Køge
Målet med at give nogle elever en transitmentor
VELKOMMEN TIL EN VERDEN AF UDDANNELSER PÅ TECHCOLLEGE
Procedure til alle kritiske situationer
Forældremøde UU Faaborg-Midtfyn.
Undervisningspligten
En Praktikværts forventninger
Præsentationens transcript:

Grundforløbet Dyr planter og natur ( ca 400 elever /år ) Uddannelserne: Anlægsgartner, produktionsgartner og væksthusgartner Landmand, dyrepasser og jordbrugtsmaskinfører samt Skov- og naturtekniker Hold fast Jordbrugets uddannelsesCenter Århus.

Fysiske rammer Grundforløb på 3 afdelinger BederBredballegårdMalling

Formål Reduktion af frafald vha. øget indsats i ”indslusningsfasen” Def. Af afvigende elevadfærd på baggrund af historikken fra folkeskolen, samt adfærd i de første uger på ungdomsuddannelsen. Opfølgning på de frafaldstruede elever.

JU praktiske tiltag Potentiel frafaldstruede elever spottes ved screening af uddannelsesplaner og ansøgninger. Udarbejdet spørgeramme med kritiske indikatorer på forhold der kan øge sand- synligheden for frafald (skema til introsamtale). Kontaktes især af elevcoach (i KV perioden), der laves en plan for tiltag.

Tilmelding og indkaldelse til intromøde 1. uddannelsessamtale Screening af uddannelsesplaner fra folkeskole Opmærksomheds punkter: ADHD, læsefærdigheder evt. SP screening Proces og procedure for

Uddannelsesplanen fra folkeskolen er oftest af et omfang på to A4- sider. Den er systematisk, standardiseret og indeholder bl.a. følgende: Præsentation af eleven Fremtidsdrømme /ønske job? Hvor har eleven været i Brobygning Hvilken hvilke ungdomsuddannelse Har dit barn brug for særlig støtte på ungdomsuddannelsen. Ligeledes kan der være andre relevant bemærkninger fra hjem /vejlederen

Skema til introsamtale Navn. Alder Skoleuddannelse ! Modtaget specialundervisning Standpunkt i skriftlig dansk Standpunkt i matematik Har du tidligere været i gang med uddannelse ! Hvorfor vil du gerne starte på denne uddannelse Har du praktisk erfaring Hvordan har du det med at møde stabilt og til tiden Har du et netværk i din familie (støtte) ! Har du en kontaktperson familie/mentor mv. Har du fysiske svagheder Har du psykiske svagheder, evt. medicin Eller noget vi skal have fokus på

JUs redskaber JU`s aktører og redskaber

Profil af deltagerne Uddannelsesønske Dyrepasser 50% (heraf er 85 % piger) jordbrugsmaskinfører 10% Landbruger 10% Anlægsgartner 10% Produktionsgartner 10% Væksthusgartner 10%