Rødkilde Gymnasium Pod- og vodcast i naturvidenskab. September 2011.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Avatars i voki.com Om facilitering af mundtlighed i fremmedsprogsundervisningen.
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
5 IT-didaktiske principper
Læring og læringsressourcer i en læringscenteroptik
It og elevaktivering Workshop på Egaa Gymnasium d
Elevmotiverende arbejdsformer Kompetenceudvikling for lærere i Gymnasiefællesskabet Moodle Fra it-teknik til pædagogik Fra pædagogik til.
InformationsTeknologi
The Big Why? Får I ikke svar på i dette indlæg
Indsatsområde ”Matematik med CAS”
Fælles Mål 2009 – konklusioner
Arbejde med video- og audiofiler i undervisningen • Et uformelt forsøg i en 2009 klasse med SA, Ma og Me i studieretningen. • Mange af lærerere eksperimenterede.
Roskilde Tekniske Gymnasium
Følelsesmæssige reaktioner efter at have fået en hjertesygdom
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Lærersamarbejde i Aarhus september 2011 Aarhus Social- og Sundhedsskole.
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
Erhvervs  Uddannelses  Center  Syd Hilmar Finsens Gade 18  DK-6400 Sønderborg   Tlf E-learning i undervisningen Egon.
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
? Det Vil Vi Have…. • Lærerens IT-Kompetencer • Word, Excel, PowerPoint og Publisher • Aktiv brug af interaktive medier • Interaktive tavler • Inklusion.
Udgangspunkt Vibeholmskolen, Digitalisering og medialisering • Digitalisering vedrører teknologi og tekniske løsninger • Medialisering rummer.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
Fornavn Efternavn, Titel Evt. Arrangementsnavn Det rullende universitet A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikationsafdelingen Line Holdt Rude, phd.
Konkurrentidentifikation
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Hvordan gjorde vi i it- gruppen? - Præsentation af skema og resultater.
Samarbejde skole og erhvervsliv Arbejdsgruppemøde september 2011.
Fokus på læring og dannelse
Elevforudsætninger og Kompetencer i dansk
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
Undervisningsmiljøundersøgelse 2010
Matematik. Matematik er et grundfag på 75 lektioner. Det er bestemt af de faglige udvalg indenfor de enkelte håndværksfag hvilke grundfag eleverne skal.
IT i undervisningen.
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
IT og praktik på Høje Kolstrup Skole Menu IT som en del af praktikken Hjemmesider Farvel og tak.
Otg.dk – CSL Drenge: It redskaber som motivationsfaktor Metoder: ”Det elektroniske klasseværelse” ”One-on-one coaching”/vejledning Design af digitale.
SPROG PÅ RYBNERS Medialisering i sprogundervisningen – Sprogudviklingsprojekt i samarbejde med sprogforskere fra universitetet Wikier
Matematik og IT uden matematikprogrammer
Præsentation til opstartsmøde for projektledere 12. oktober 2010.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Ondskab
Flipped Classroom i tyskundervisningen
SamfundsCup TIDSPUNKTPROGRAM Indtjekning og velkomst samt kort præsentation af SamfundsCup, årshjul og årets tema ved projektledere.
Matematik C Lars Bronèe.
IT som hjælpemiddel til at styrke mundtligheden i matematik og naturvidenskabelige fag Horsens Gymnasium.
Mester Bimba Hvorfor Bimba? Hvem lærte han capoeira af? Hvilke konsekvenser medførte at være capoeirista på hans tid? Hvad begyndte man at gøre for at.
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Fælleskommunal arbejdsgruppe nedsat af UUVs styregruppe 4 møder i alt = beskrivelse af indhold og forslag til organisation UUVs styregruppe tager den endelige.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Digital skriftlig- og mundtlighed
Årsplan – en kort en lang
5.lektion: Velfærdsstatens interne udfordringer
Celle.
Naturfagsprøve Forældremøde 16. marts 2011.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Sproglighed - Og hvof nu det?. Celle Arvemateriale.
” Fremtiden kommer af sig selv, fremskridtet gør ikke.”
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Mette Hermann og Jette Hannibal Rødkilde Gymnasium – 8. Marts 2012 Psykologi og it Didaktiske og pædagogiske udfordringer og muligheder.
Uddannelse med perspektiv FREDERICIA GYMNASIUM FREDERICIA GYMNASIUM 24. oktober oktober 2011.
1 Aarhus Universitet Afrunding 28. November 2011 Undervisningsorganisering, - former og - medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser.
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
Vod/pod/pencast Holstebro hhx Eng – e-ret – matematik - tysk 1., 2. og 3. g´ere Kollegial sparring.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Kort om de gymanisale ungdomsuddannelser Ligheder og særlige karakteristika Mette Brinch Thomsen Oplæg på mentorkurset for SubUniversity 16. august 2016.
IT i undervisningen interaktive assistenter
Præsentationens transcript:

Rødkilde Gymnasium Pod- og vodcast i naturvidenskab. September 2011

Pod- og vodcast i naturvidenskab Præsentation og udførelse af projektet Erfaringer fra projektet Smagsprøver på elevernes produkter Erfaringsudveksling

Pod- og vodcast i naturvidenskab Præsentation og udførelse af projektet: Projektets udgangspunkt var at skabe et alternativt redskab til afrapportering af naturvidenskabelige øvelser. Hvordan: Eleverne optager øvelsen mens den udføres samt den teoretiske forklaring på øvelsen. Fik en ultrakort præsentation til pod- og vodcast samt en standard øvelsesvejledning Valget af redigeringsprogram er individuelt og afhænger af elevernes egne erfaringer samt hardware. Eleverne fremviser deres produktioner for hinanden og modtog derved respons fra andre elever såvel som læreren For at sikre det faglige indhold skal vodcasten opbygges som en standardrapport.

Pod- og vodcast i naturvidenskab Erfaringer fra projektet: Anvendelse af pod og vodcast i naturvidenskab, bringer flere elevtyper ind i undervisningen. Drengene er fascineret af teknologien De stille elever får trænet mundtlig fremlæggelse. Alle elevtyper fandt pod- og vodcast anvendelig som en alternativ afrapporteringsmetode Er generelt elevaktiverende Er tidskrævende Kræver ikke yderligere forudsætninger hos elever og lærere end almindelige IT færdigheder, computere samt mulighed for optagelse af videosekvenser.

Pod- og vodcast i naturvidenskab Smagsprøver på elevernes produktioner

Pod- og vodcast i naturvidenskab Spørgsmål og erfaringsudveksling