Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afTilde Hedegaard Redigeret for ca. et år siden
1
IT som hjælpemiddel til at styrke mundtligheden i matematik og naturvidenskabelige fag Horsens Gymnasium
2
Formål og metoder Undersøge hvordan IT-værktøjer kan styrke mundtligheden i matematik og de naturvidenskabelige fag fysik og bioteknologi. Anvende korte videoproduktioner og screencasts, hvor eleverne skal udtrykke sig mundtligt om faglige emner Supplere med online lektiecaféer, hvor vi vil styrke elevernes udbytte af deres hjemmearbejde
3
Hvad er problemet? Større krav om præcision Tavse elever = Dårligere indlæring Manglende tid til mundtlighed i timerne
4
Værktøjer Delings/samarbejdsværktøjer (f.eks. Google Drive, Google Hangout, YouTube) Produktionsværktøjer (f.eks. InfoGeist og Screencast-O-matic) Gode forslag, der dukker op undervejs
5
Udfordringer Tekniske indlæringsvanskeligheder Blufærdighed Måling af effekten
6
Forankring En veludviklet tradition for at dele undervisningsmaterialer og erfaringer med hinanden Gennem interne efteruddannelseskurser og workshops
7
Deltagere Thao Cao – fysik Lars Moeslund – bioteknologi Peter Leineweber – matematik 1e (BT/MA/Fy)
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.