Dorrit Overgaard - Gitte Casparij - Torben Marcussen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

QR-koder.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
13 SEPTEMBER 2012 TIPS OG TRICKS OM KOMMUNEPLANTILLÆG 1 Brugerseminar 2012 Tips og tricks om kommuneplantillæg Hanne Klit Johansen, Byplanlægger, afdeling.
Større Skriftlig Opgave
Sådan kommer I i gang med digital signatur
LinkedIn Intro.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Hvordan virker Backoffice Hvilken strategi og taktik skal man anvende
Projektarbejde – fra en positiv indgangsvinkel
Styrk dit salg: Åbn døren til kunderne - gi’ dem en 2 timers gratis IT-forretningsanalyse Session 1a + 1b Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
EUP - End User Payment EUP kræver hverken investering i hardware/software, ej heller ressourcer til administration eller systemintegration. Med Mobitech’s.
Del 1 (ca – 20.00)  Nye produkter  Bestilling i dag -10% Pause – kaffe – Bestilling Del 2 (ca. kl – 21.20)  Top-salgs-produkter ved LR.
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Innovation og iværksætteri
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business Marketing
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Kvikskranken Torsdag den 10. september 2009 Internal Market Centre.
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Pinpoint.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
… lidt bedre end de fleste Small Business Specialist partner FLC Danmark v/Torben Høiberg Salgschef.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Partner Pilot Projekt Sådan kommer du i gang! Partnerudviklingschef Lotte Rahbek.
Undervisning i CCE om Java Agenda Hjælp med Java. Hvad kan du sige om sikkerhed? Danske Banks nye Kundeprogram.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Backoffice præsentation
Overgang fra BPOS til Office 365 for eksisterende BPOS-kunder
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Agenda CRM – hvordan bliver det en succes? v/ Claus Due, Due & Partners Introduktion til Microsoft CRM v/
Kampagneaktiviteter September – December 2006 v/Gitte Casparij, Microsoft.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Rebekka Musaeus - Projektkoordinator - SBSC.
Hanne-Pernille Stax, ph.d
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Kampagner Forår 2006 v/ Dorrit Overgaard, Marketing Manager
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Salgs- og marketingkampagner for Small Business Specialist Gitte Casparij December 14, 2014.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
MBS Marketing aktiviteter FY07 Partner Forum session Dorrit Overgaard Small Business Marketing Small Business Community Days, september 2006.
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
Velkommen til Mød Microsoft
Reklame & Markedsføring
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Agenda CRM – hvordan bliver det en økonomisk succes? v/ Claus Due, Due & Partners Introduktion til Microsoft CRM v/ Bjørn Eilertsen og Christian Cletus.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Sikker og integreret infrastruktur Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Server 2003 kampagne “Få et 2-timers gratis serviceeftersyn” Dorrit Overgaard, Marketing Manager Informationsmøde,
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
Office kampagne Partnertræningsdag Gitte Casparij Marketing Manager, Small Business
Small Business Specialist Community - efterårets aktiviteter, kampagner og nye tiltag.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Sprøjtefri Have.
Nye digitale løsninger
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Præsentationens transcript:

Small Business Server 2003 kampagne “Få et 2-timers gratis serviceeftersyn” Dorrit Overgaard - Gitte Casparij - Torben Marcussen 16. december 2005, Microsoft Hellerup

Agenda : Kampagneopstarts møde 16. december 10.00 Kampagne introduktion Få et 2-timers gratis serviceeftersyn af din virksomheds IT Baggrund og formål Erfaringer fra tidligere eftersynskampagne Hvad skal du gøre 10.30 Gennemgang af kampagnens elementer Vejledning i anvendelse Tilmelding og praktiske spørgsmål Pause 11.15 Service eftersynet Hvordan anvender I alle tjek skemaerne Få det maksimale ud af kundebesøget Tips og tricks Spørgsmål 12.15 Afslutning

Kampagnens formål Mange små og mindre virksomheder har en potentiel sikkerhedsrisiko ved manglende opdateringer, firewalls og antivirus samt med ældre servere og andre programmer. Formålet med ”Få et gratis serviceeftersyn” er, at få virksomhedens beslutningstager motiveret for et sundheds-tjek af deres IT-installationer, netværk, mm. Kampagnen har et sikkerheds- og effektivitets budskab; - sparer kunden for ærgrelser, tid og penge

Kampagne beskrivelse Kampagnen tilbyder mindre virksomheder et ”gratis” serviceeftersyn af ca. 2 timers varighed Serviceeftersynet gennemføres af en Small Business Specialist Partner eller en Certified Partner, som har opfyldt deltagekravet. Ved at anvende de til kampagnen udviklede tjek-skemaer og behovsanalyse skema og de dertil hørende vejledninger, skal it-forhandleren vurdere virksomhedens IT, aflevere en eftersynsrapport og rådgive virksomheden om evt. forbedringer og andre foranstaltninger, der bør foretages i virksomhedens it-miljø.

Målgrupper og lærdom fra sidste kampagne Vi anbefaler, at kampagnen rettes mod virksomheder fra 1-25 computere Sæt fokus på sikkerhed og motiver virksomheden til at være opmærksom og blive bevidst om vigtigheden af at være opdateret til et sikkert it-miljø Mange virksomhedsejere i målgruppen har reelt ikke en tilstrækkelig viden om serverens og netværkets sundhedstilstand, og hvilken funktion den har Produktmål: at få opgraderet gamle servere eller andet software til en ny og mere sikker version Hvad lærte vi fra sidste gang? Budskabet rammer Attraktive tilbud (værdi ansæt) rammer bedst Deltagende partnere har haft 40% vækst i forretningen Inddel kampagnen i tids faser – når der er ledig kapacitet Opfølgning er et ”must” for at din kampagne bliver en succes

Sådan vil vi markedsføre kampagnen Microsoft’s kundeportal (SB) : www.microsoft.dk/dinvirksomhed Online banner – forsiden Bestil et gratis serviceeftersyn hos en MS forhandler Geografisk forhandler listning pr. postnr. Link til jeres eget site Månedlige nyhedsbrev (ca. 800 abonnenter) www.virk.dk/IT : Microsofts tema - IT sponsor sider Online banner på forsiden Link til MS kampagneside – jvf. ovenstående Virk’s nyhedsbreve

SB Customer Portal: www.microsoft.dk/dinvirksomhed Forhandler henvisning til gratis servicetjek Fordele ved tilbudet Hvad er et servicetjek?

Markedsføring på virk.dk portalen Forhandler henvisning til servicetjek Spejling af indhold fra SB portal Tilbud og kampagner Mulighed for markedsføring til 20.000 mindre virksomheder som anvender virk.dk

Kampagne - overblik Kampagneelementer Forberedelse Marketing Kundemøde Gode tilbud

Forberedelsen Læs nedenstående dokumenter grundigt Anbefaling til mødeforløb hos kunden Sundhedscheck vejledning Excel-skema til Sundhedscheck Vejledning til Behovsanalyse for løsninger Skema til udfyldelse af ”Behovsanalyse for løsninger” Quick ”Salgsguide for Microsoft Small Business Server 2003” Salgsbudskaber og salgsmanuskript (10 købs årsager) for Microsoft Small Business Server 2003: Forretningsdokument: Forhandler fordele – når du sælger en Small Business Server 2003

Marketing fasen Forhandler kampagneelementer Banner annoncer til forhandlers egen hjemmeside Kunde brochure ”11 gode grunde til at få serviceeftersyn” Annonce skabeloner til markedsføring i lokale medier Skabelon til pressemeddelelse – til påvirkning af lokale medier

Sådan kommer du i gang... Step 1: Kampagne på hjemmeside Online banner ud på din hjemmeside Udform dit tilbud ”få et gratis 2- timers eftersyn..” sæt evt. en værdi på dit serviceeftersyns tilbud 5 liniers tekst på hvad kunden får Klip og klister fra kampagneelementerne Step 2: Påvirk dit lokalområdet Indryk evt. lokalannonce Udsend evt. pressemateriale Brug PR skabelonen

Sådan kommer du i gang... Step 3: Udsendelse af kampagnebrochure Forbered udsendelse af brochuren: ”Du ser 11 gode grunde til at få et gratis 2-timers serviceeftersyn” Fastlæg din målgruppe Begynd med dine eksisterende kunder Nye kunde emner Følgebrev der skal ledsage brochuren Brug evt. forslag til brevskabelon Du kan tilføje din egen tekst (eks. har du et særligt tilbud ....) Flet med adresser og print på dit eget brevpapir Husk at sætte en udløbsdato for dit tilbud Anbefaling! Send max 5 - 10 breve ud ad gangen – så har du bedre mulighed for at følge op på hver enkel udsendelse

Sådan gør du... Step 4: Telefonisk opfølgning Følg op på din udsendelse pr. telefon Brug de 11 gode grunde argumenter eller Brug ”SBS salgsmanuskriptet” til at identificere din kunde/dit emne og hans it problemer Du kan evt. bruge sidste side: ”fordele – spørgsmål og svar”

Sådan gør du... Step 5: Afholdelse af møde Aftal mødetidspunkt med kunden Send en mødebekræftelse på dato og tidspunkt

Husk at efterlade dit visitkort Sådan gør du... Step 6: Afholdelse af serviceeftersyn hos kunden Læs Sundhedscheck vejledning og gå Exel checkskemaet grundigt igennem Husk at efterlade dit visitkort

Sådan gør du... Step 7: Eftersynsrapport med forbedringsoplæg til kunden Brug evt. behovsanalyse skemaet Evt. sidste side i Excel sundhedscheck skemaet Til oplæg til forbedringer

Gode tilbud Actebis Aktuelt tilbud Kommen kampagnetilbud – januar 2006 – i støbeskeen

Tilmelding til kampagnen Tidsplan Kampagne opstartsmøde 16. december 2005 Beståelse af e-learning sikkerhedstesten Tilmelding og bestilling kampagnematerialer – 5. januar Udsendelse af kampagne- materiale til partnere – uge 2

Betingelser for kampagne deltagelse Hvem kan deltage Certified Partner Small Business Specialist Small Business Specialist under uddannelse Betingelse for deltagelse Beståelse af testen ’Sikkerhedstræning e-learning’ Bemærk ”Certified Partner med Security Solutions kompetencen” behøver ikke at tage Sikkerhedstræningen

Tilmelding- og bestillingsblanket Tilmelding- og bestillingsblanket udfyldes Senest den 2. januar 2006 Link til blanket Email kvittering fremsendes til Partner på det registrerede i ”Tilmelding- og bestillingsblanketten” Bemærk Endelige email bekræftelse fremsendes, når Sikkerhedstesten er bestået og det bestilte kampagnemateriale fremsendes

Spørgsmål