Sår-i-Syd, Agerskov Kro. Baggrunden for undersøgelsen ”Der er ingen sår, der ser godt ud” Kvalitetsudvikling Litteratursøgning Fokusgruppeinterview(der.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Brug af internettet i standardiseringen og behandlingen af sår
BL – Danmarkspanel - oktober A&B ANALYSEs Danmarkspanel - BL − Danmarks Almene Boliger - Oktober 2011.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
MG Production Den 75-årige Stig besøger sin læge for at få sin sperm undersøgt !
Dagens program Opsamling (skalaer & deskriptiv analyse)
Aabenraa – Haderslev sygehus ?
Implementering på Fenrishus
ArbejdsmiljøNET - region Øst Velkommen til årsmøde 2011.
Kompressionsarbejdet på Bornholm
Merlivs seminar 27. August 2008
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Sår-i-Syd Folkehjem Aabenraa
Ringe – Hjem projekt Medicinsk afd. O Herlev hospital
Anerkendende APV.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
SÅDAN FÅR VI ALLE TIL AT FØLE SIG VELKOMNE I UNGDOMMENS RØDE KORS
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Jysk Sårforum 10. møde St. Restrup herregård marts 2006.
Temadag ”Sår-i-Syd” den
JournalTOCs Overvågning af ny forskning via tidsskrifters indholdsfortegnelser.
Præsentation Danfoss 5. april 2005
Livskvalitet og kroniske bensårspatienter ”Der er ingen sår der ser godt ud” Haderslev 11. Oktober 2006.
Patient med Skinnebenssår / ulcus cruris
Den Danske Kvalitetsmodel
Hvad er telemedicin og hvordan fungerer det.
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Formalia ved opgaveskrivning
Secret Key kryptering – teknikker og problemer INTRODUKTION TIL KRYPTERING.
Organisering Hvad er ”Sår-i-Syd” En decentral, tværfaglig og tværsektoriel samarbejdsmodel – med en ”postkasse” på sygehuset. Ressourcepersoner, der.
1 © Copyright AK-Samvirke – 2014 Kontrol af Bopæl og ophold.
Hvor mange traktorer er nødvendige? - en tommelfingerregel !
Temadag om diabetiske fodsår.
brugerinddragelse i Danmark
Sår-i-Syd Et projekt med 4 vindere og ingen tabere Agerskov Kro den
RevisorM atch. Koncept RevisorMatch er en virksomhed, som udelukkende specialiserer sig i at tilbyde andre virksomheder, gratis rådgivning og assistance.
Egenbetaling på sygeplejeartikler til sårbehandling i Odder Kommune.
Hvad er ”Sår-i-Syd” ? En decentral, tværfaglig og tværsektoriel samarbejdsmodel – med en ” postkasse” på sygehuset. Ressourcepersoner, som findes.
Den kroniske bensårspatient - hvorledes kan vi gøre det bedre - fagligt og menneskeligt ? ”Sår-i-Syd” og CVU Sønderjylland.
Telemedicin i sårbehandlingen  Def: Levering af sundhedsfaglige ydelser over afstand.
Telemedicinsk vurdering af sår Nationale målsætninger og sundhedsfaglige effektmål i Region Midtjylland Center for Telemedicin, Region Midtjylland.
Længerevarende uddannelse indenfor sår
Sårsygeplejerske anno 2005 / 2006
”Sår-i-Syd”s årlige temadag Comwell konferencecenter, Kolding.
HBO i sår-behandling Tanken Behandlingen Eksempler
Landsdækkende psykiatriundersøgelser LUP-psykiatri 2013 B&U dag- og døgnafsnit.
Opgave 10 Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
Problemer ved diabetiske fodsår – hvorledes løser vi dem ?
W ORKSHOP 2 Samtalemodel til virksomheder. F ØRSTE KONTAKT : Vække virksomhedens interesse for at få besøg af skolen. Virksomheden har historik for at.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former for teknologiunderstøttelse ved etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Kundebetjening for taxichauffører Mandag d. Tirsdag d. Onsdag d. Torsdag d. Fredag d. Lørdag d. Søndag d. Fyraftens møde SMS opgave 1 Udføre opgave 1 SMS.
Eksamensorientering S16 Marselisborg Gymnasium Else Marie Gejl Hans Christian Hulvej.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Statistik.
STØVRING GYMNASIUM Studieretningsønske 2017.
Spørgeskema som værktøj
Overordnede bestemmelser
Tre lags arkitektur.
Vejledende tider for Velkomst v/mødeleder – 5 minutter
Bilag 1c: Visitationsproces
Debridering – en uddelegeret kompetence
Log ind Du modtager login på din mail til appen I mailen finder du:
Overvejelser når man ser et bensår i hjemmesygeplejen
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Præsentationens transcript:

Sår-i-Syd, Agerskov Kro

Baggrunden for undersøgelsen ”Der er ingen sår, der ser godt ud” Kvalitetsudvikling Litteratursøgning Fokusgruppeinterview(der henvises til Spørgeskema

Dataindsamlingen Identifikation af den gruppe vi ønsker en stikprøve af Stikprøven skal være repræsentativ Randomiseres, hvis muligt. Det vil sige, at alle individer skal have en mulighed for at blive valgt

Identifikation af sårpatienterne Mennesker med kroniske bensår i Sønderjyllands Amt Der er cirka mennesker i Sønderjyllands Amt heraf har cirka 2500 et kronisk bensår Der skal tages en stikprøve på 300. Antallet fordeles forholdsmæssigt på kommunerne

Identifikation af gruppen In- og eksklusionskriterier Modtager sårbehandling af hjemmeplejen Skal have lyst til at medvirke Bensår af venøs og/eller arteriel ætiologi Sår af mindst tre måneders varighed Begge køn Ingen alderskriterier Skal tale og forstå dansk

Repræsentativ stikprøve Der trækkes en liste over de klienter der opfylder kriterierne Heraf vælges tilfældigt det ønskede antal deltagere Spørgeskemaet medbringes til næste sårskifte Klienten spørges om han/hun har lyst til at medvirke Klienten informeres mundtligt og skriftligt af primærsygeplejersken

Spørgeskemaet Første del udfyldes af primærsygeplejersken og klienten i fællesskab Spørgeskemaet ”efterlades” hos klienten Anden del udfyldes af klienten, eventuelt sammen med sygeplejersken Det samlede spørgeskema kommes i en frankeret svarkuvert Primærsygeplejersken indsamler spørgeskemaet ved næste besøg Primærsygeplejersken sørger for at returnere spørgeskemaet

KommuneIndbyggereSpørgeskemaer Augustenborg Bov Bredebro Broager Christiansfeld Gram Gråsten Haderslev Højer Lundtoft Løgumkloster Nordborg Nørre-Rangstrup Rødding Rødekro Skærbæk Sundeved Sydals Sønderborg Tinglev Tønder Vojens Aabenraa Sønderjyllands Amt

Til diskussion Listerne - hvordan? Lederne Pilotprojekt Kontakt?