The Art of Conversation Introduktion - Sammenhæng mellem spillertyper og samtaler i spil? - Kvantitative og kvalitative undersøgelser - Vores konklusion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
EGAA GYMNASIUM 2014 DIGITALE DELINGSVÆRKTØJER. INDHOLD • Organisation • Samarbejde, Gruppeskrivning og grupperapporter, projektarbejde • Feedback: lærer-elev.
Advertisements

9. Kvantitative metoder -spørgeskemaer
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Kulturmøder og kulturforskelle
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Den Professionelle samtale Samtalen som redskab
FORSKNINGSTRÆNINGSOPGAVE HOLD 001
Hvad er videnskab? - videnskabsteori i relation til projektarbejde
Hvordan har du det? 2010 | Unge Disposition • Datagrundlag for HHDD2010 – unge • Fysisk helbred/trivsel - Selvvurderet helbred • Psykisk.
Evaluering af årets projektledermesse Radisson Blu Falconer, Frederiksberg Den 17. november.
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Dataindsamling og kildebearbejdning
Dahlbom & Mathiassen Computers In Context 9. Power
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Kvalitative data/ Empiri
Peter Nedergaard: Hypotesetest
Anvendt Statistik Lektion 4
Mindre grimt, tak.
Af: Michael Jørgensen. Entity Life Cycle: Hvad er det ?  Er en måde, hvordan man, eventuelt tidligt i programmeringsforløbet, kan bestemme hvordan et.
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Most Significant Change I workshopform - erfaringer fra Ibis- Sydamerika København, juni 2005.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Teori, begreber, faglige metoder og undersøgelsesmetode
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
1 The Case Research Strategy in Studies of Information Systems Af:Izak Benbasat, David K. Goldstein og Melissa Mead Publiceret: MIS Quaterly i 1987.
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Lederen og sygefraværet - om at arbejde med sygefravær som leder
Teknologiudvikling Litteratur Bruhn Jensen (1993): One Person: One Computer Kling (1991): Computers as Tools and Social Systems Williams (1974): The Technology.
Principper for tolkning af data og kritisk stillingtagen
- Fælles beslutninger og recovery Esben S. Tønder, projektmedarbejder, tovholder Kompetencecentret for Rehabilitering og Recovery.
Problemer eller udfordringer.
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Chr. Viktor Rasmussen IT-Universitetet april 2009 Målgruppeanalyse Målgruppeanalyse Metode 4 Farer og fejlkilder.
Udskrivelse fra hospice
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Martin Andersen og Mads Petersson Nr. 7
Handicaphjælperens psykiske arbejdsmiljø - en interviewundersøgelse
Valhalla, integreret daginstitution Nyborg
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Samfundsfaglig metode – kapitel 25 Samfundsfagsbogen Kureer, 2012
Trigonometrisk Lommeregner
1 Algoritme til at løse knude P-center problemet Algoritmen brugte set covering problemet Virker derfor kun til knude problemer Vi vil alligevel bruge.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Tests Prototype Åbent spørgeskema Test i usability laboratorium
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
OIM Fælles Udviklingstargets | Side 1 Fælles udviklingstargets Analyseopgave Resultatet bliver en tilføjelse/rettelse i OIM-bilag A.2 Udføres med fokus.
Økonometri 1: Dummy variable1 Økonometri 1 Dummy variable 24. marts 2003.
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 ’Teori 2’ 3. kursusgang, 14. februar 2008.
Økonometri 1: F51 Økonometri 1 Den multiple regressionsmodel 22. september 2006.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 1 - Frivillighed.
Pressalit Sports Academy Fra perioden til
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Socialkonstruktivisme i international politik 1. Socialkonstruktivisme (en definition) 2. Realisme vs. socialkonstruktivisme 3. Eksempler 4. Diskursanalysen.
Intern audit af psykisk arbejdsmiljø i certificerede arbejdsmiljøledelsessystemer CAVI-referencegruppemøde 9. marts 2016 Anne Helbo Jespersen.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Metoden fælles beslutningstagning
Hvad er en Feltrapportage?
Teoretiske kontinuerte fordelinger
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Præsentationens transcript:

The Art of Conversation Introduktion - Sammenhæng mellem spillertyper og samtaler i spil? - Kvantitative og kvalitative undersøgelser - Vores konklusion

The Art of Conversation Opsummering af problemet - Problemformulering - Brugbare resultater? - Udformning af spørgeskemaet - Har det overhovedet nogen interesse?

The Art of Conversation Resultaternes gyldighed - Misforståelser af spørgsmål - Vurdere spillet fremfor samtalen - Myers-Briggs testens ugyldighed - Tal værdier på disse emner?

The Art of Conversation Kritik af metode - Kvalitativ kontra kvantitativ metode - Data behandling - Resultater herfra?

The Art of Conversation Kritik af spørgeskema - Spørgsmål der kan misforståes - MBTI spørgsmål der kunne forvirre - (evaluer tre sætninger på én gang) - Evaluering af spil fremfor samtaler i spil

The Art of Conversation Kritik af myers-briggs metoden - B&B modsiger MBTI testen, men bruger den alligevel - Viser MBTI testen overhovedet noget? - Brugbar som basis for en spillertype teori?

The Art of Conversation Hvorfor ikke bruge bartle? - Spillertyper baseret på multiplayer fremfor singleplayer - Bartles teori fungerer ikke udenfor multiplayer - Ny teori om spillertyper kan være nødvendige - B&B spillertyperne læner sig meget op ad Bartle - Wanderer vs Explorer - Participant vs Socializer - Manager/Conquerer vs Achiever - Bartle er modsætninger. B&B er mere diffust.

The Art of Conversation Fremtiden Eller hvad vi ville ændre hvis vi skulle gøre det her igen - Spørgeskemaet - Mere forståeligt - Eliminere misforståelser (så vidt muligt) - Spillertyper - tilpasse bartle til singleplayer? - Eller opfinde en teori om spillertype - Overhovedet bruge spillertyper? - Flere kvalitative interviews - Flere kvantitative inputs

The Art of Conversation Spil og samtale typer - Monkey Island - Type 2a^1 - Wanderers er mest glade for SoMI - Fallout - Type 2a med et hint af type 0 ^2 - Alle typer kunne lide dette spil - Conquerers syntes de har meget indflydelse i spillet - Participant er øverst i ”positive percentage” - Planescape: Torment - Type 2a ^6 - Participants og Wanderers er glade for dette spil. - og fandt det mere ”realistisk”

The Art of Conversation Spil og samtale typer - Baldurs Gate II - Type 2a^7 - Participants er meget negative - Morrowind - Type 2b med hint af 2a. ^2 - Conq syntes der er meget realism - Participants er meget negative - Vampire: Bloodlines - Type 2a ^6 - Participants scorer højt på realism men negativt på alt andet - Wanderers lavt på realism og specielt influence - Participants og Wanderers er slet ikke registreret på ”all-good”

The Art of Conversation Spil og samtale typer - Oblivion - Type 2b med et hint af 2a ^2 (?) - Participants meget negative i forhold til resten - stort set ingen respons på ”all-good” - Neverwinter Nights 2 - Type 2a ^8 - Participants og wanderers er negative generelt - Wanderers scorer højest i realism og goal achievement - Managers er positive - Gothic 3 - Type 2a ^3 - Managers scorer højest på alle

The Art of Conversation Afslutning Myers-briggs er noget huey Hvad har vi lært? Tallene viser os ikke en skid!

The Art of Conversation Mulige konklusioner Ingen generelle forskelle i spillertyper Dårligt/”forkert” spørgeskema Men de kvalitative interviews viste noget andet Er MBTI teorien overhovedet brugbar i forhold til spillertyper? Forskellen på spillertype og personligheds type Hvor mange steder passer de sammen? 17 af 116 passede sammen 29 af 116 var tæt på (forskel på 1-2 point) 56 af 116 passede ikke sammen 11 ubrugelige svar

The Art of Conversation Mulige konklusioner -Spillertyperne er ikke-eksisterende I denne kontekst? -At inddele folk i så firkantede kasser duer ikke -Mere nuance -Teorier om spillertyper er baseret på spiller opførsel -Vi kigger på spiller opfattelse

The Art of Conversation Mulige konklusioner -Har vi brugt dataen forkert? -Beregning af tallene

The Art of Conversation Mulige konklusioner -Hvad hvis der eksisterer flere spillertyper? -Kombinere de eksisterende -Baseret på svar der er næsten lige -Conqueror/Manager for eksempel.

The Art of Conversation Mulige konklusioner 1.Vi afdækkede ikke generelle spillertyper forskelle grundet dårligt/forkert spørgeskema 2.Spillertyper forskelle er ikke-eksisterende mht. samtaler i spil 3.Spillertyperne er ikke-eksisterende 4.Hvad hvis der eksisterer flere spillertyper? Manager/Conqueror-typen fx?

The Art of Conversation

Mulige konklusioner -Tallene er blevet vendt, drejet, knust og set på fra alle sider -Ingen større sammenhæng kan ses -Bruger vi tallene forkert? -Er der ingen sammenhæng? -En sammenhæng ses dog i de kvalititative, hvad viser det?