Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Urtekram’sk VMI 13. April 2011 M3UG årsmøde 2011.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Årsmøde 2013 i NORDFYN. Scleroseforeningens lokalafdeling NORDFYN.
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af Kompetencedelen April 2012 Ved.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
12. marts 2013Årsmøde Orientering fra udvalg - facebook Gammel gruppe nedlagt Spritny gruppe oprettet 1. marts Lokalafdelingnordfyn Mål: levende,
Få besked når der sker noget nyt KFUM-Spejderne i Danmark Udarbejdet af Ib Rævdal, 13. april 2009.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af GRUS-delen April 2012 Ved
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Digitale flytterapporter
Borgernes barrierer for brug af IT
Formål med lokalpolitisk indsats Hvad vil vi opnå? Hvordan vil vi gøre det? 1Basiskursus september 2012 Bente Röttig.
”Find talentet” - introduktion
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Opgaven jeg fik stillet
Nyt fra sekretariatet Mette Bryde Lind.
DBU Fyns HR-strategi.
Red Barnets frivillignet
EUP - End User Payment EUP kræver hverken investering i hardware/software, ej heller ressourcer til administration eller systemintegration. Med Mobitech’s.
1 Formandens rolle - I bestyrelsen. 2 • Hold øje med trivslen –Inddrag medlemmer, der ikke siger meget –Få nye medlemmer godt ind i gruppen, besøg evt.
Forøg din værdi som konsulent
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Talentinternat modul 3..
Innovation OECD definerer innovation som implementeringen af et nyt eller væsentligt forbedret produkt (vare eller tjenesteydelse), en ny.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Magistrenes Arbejdsløshedskasse
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
1 Elektroniske hjælpemidler i DN. 2 Den uhyggelige virkelighed: –DN Nettet bliver nedlagt! –Kommunernes afgørelser skal vi måske selv lede efter Begrænsninger.
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
TPI U /2015.
Hvem er vi og hvad laver vi? Undervisning på bibliotekerne i Odense Kommune. 120 kurser i 2014 Rejsehold til plejecentre og bosteder De unge De udsatte.
Biblioteket som læringscenter
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Rødekro Kommune Præsentation af Rødekro Kommunes Indkøbsnet Eva Minke Andersen.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
1 Rekruttering og fastholdelse Få fat i de rigtige folk til din afdeling Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive Ja klart nok, men hvordan?
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
Uddannelse og rekruttering Procesindustrien - fokus DI's erhvervsuddannelsesområde Regionalt.
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Ved Kort præsentation af APV-delen April 2012.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
Contextual design Opgave F gruppe Mål Videndeling: Alle medarbejder hos HP Element skal være i stand til at hente information ud af systemet.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker I. Virksomhedsbeskrivelse I. Navn, Adresse, mail, telefonnr, kontaktperson II. Profil, Målgruppe,
Lion CMS Introduktion Sådan bruger du systemet. Trin 1 Tryk på login knappen Skriv dit brugernavn Skriv dit password Tryk på OK (Login) knappen Du er.
Forældremøde 9. april.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former for teknologiunderstøttelse ved etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
Gode råd til fundraising
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Lidt hjælp til hjemmesiden Log ind Første gang du skal logge ind på siden skal du kigge nederst til højre og finde…. Log ind med det brugernavn og det.
Cabi Lykkens rutschetur og Lykke. Lykken er Tillid, Lighed, Arbejde Hjælpe andre ”Andre mennesker er den vigtigste kilde til lykke”
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Rekruttering & fastholdelse Distrikt 10 – 19. september 2017
Levnedsmiddelselskabet
Velkommen til Hjerteforeningens frivillig område
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Det kan ramme os alle Alle kan blive ramt af hacking, også dig.
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Inspirationsdag 2018 It-sikkerhed It-afdelingen i Sekretariatet
Præsentationens transcript:

Sådan skaber vi et kampagnekorps

Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens arbejde har sekretariatet arbejdet på at skabe nye indtægtsmuligheder. En af strategierne er vedtagelsen om oprettelsen af et kampagnekorps. Beslutningen om et kampagnekorps er taget af Hovedbestyrelsen, og vi er nu i fuld gang med implementeringen.

Formål Kampagnekorpset har ét formål….. At samle penge ind

Organisering Der rekrutteres til events Kontakten mellem de involverede parter sker fortrinsvis via de elektroniske midler Kampagnekorpset styres fra Sekretariatet

Rekrutteringskanaler Lokalafdelingernes netværk Lokalafdelingernes Frivilliglister Informatørerne Hjemmesiden Facebook Ungekontakterne Nyhedsbreve (eksisterende) LinkedIn Projekt Frivillig Lokalaviser Virksomheder, Lions Club idrætsklubber m.m.

Jobprofiler Planlægningsgruppen (Planlægningsgruppen udgør arbejdsgruppen og styrer forberedelserne)

Organisering Koordinering Økonomisk overblik Udadvendt Kontaktskabende Systematisk Overblik Lederevner Promotion Markedsføring Personerne i planlægningsgruppen skal indeholde en eller flere af følgende kompetencer - alt efter opgavens art:

Jobprofiler fortsat Frivillige (Frivillige som møder op på dagen eller i en begrænset periode uden planlægningsansvar)

Gruppen af frivillige skal indeholde en eller flere af følgende kompetencer - alt efter opgavens art: Kunne afsætte dagen til at hjælpe i en god sags tjeneste Fysisk mobile Parate til at tage de opgaver, der kommer Sælger-gen

Opgaver i 2014 Første opgave: at øge Butiksindsamlingen i udvalgte byer, hvor vi mener, der er potentiale Anden mulige opgave: evt. at planlægge 2 større arrangementer

Samtale Sekretariatet/Kampagnekorpset er afhængige af et godt samarbejde med lokalafdelingerne. Hvad lægger I vægt på i den sammenhæng? Har I råd til rekrutteringen? Brug modellen om ”Lokalafdelings events” og ”Centrale events/indsamlinger/Kampagnekorps” som udgangspunkt for jeres samtale.

Lidt om Frivilliglisten Hvad sker der, når en person melder sig som frivillig via vores hjemmeside eller en lokalafdeling skriver nogle ind på samme måde? Der sendes automatisk 4 mails fra serveren: en til den frivillige med en tak samt løftet om, at blive kontaktet af lokalafdelingen. en til lokalformanden med personens data en til den ansvarlige for listen med personens data en til organisationskonsulenten med personens data

Frivilliglisten Hvordan ser lokalafdelingen sin liste? Formanden og den ansvarlige person har adgang til listen via brugernavn/mailadresse samt et selvvalgt password. Formanden sender besked, når der skiftes ansvarlig. Sekretariatet er de eneste, der kan slette personer. Alle kan redigere i deres egen liste.

Frivilliglisten Hvordan bruger man frivilliglisten? Kontakt hurtigt nye frivillige og afstem forventninger Kontakt de nuværende frivillige og afstem forventninger Forsøg løbende at opdatere data

Frivilliglisten Hjælp til Frivilliglisten under formandsmødet! Kære formænd samt ansvarlig for Frivilliglisten. (Formanden bedes videresende denne mail til den ansvarlige for listen i lokalafdelingen). Har I problemer eller spørgsmål i forhold til Frivilliglisten, står vi til rådighed under formandsmødet. Har I styr på hvilke 2, der har adgang til jeres liste? (formand + den med ansvar for listen) Får begge en automatisk mail, når en ny frivillig melder sig via nettet? Har I nye frivillige liggende i skuffen, som mangler at komme på Frivilliglisten? Har I styr på log-in-koder og procedurer? Har I frivillige, der skal slettes? Har I frivillige stående på jeres liste som hører til i en anden afdeling? Eller noget helt tredje….. Velkommen hos Mai Choe Thode i vores stand ”Frivilliglisten” Lørdag kl Eller send en mail til Finn Jarnvig på