Der er penge i kommunikation Mikkel Skovborg konsulent Dansk Industri.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer DANMARK I GLOBAL KONKURRENCE Fakta og myter om produktiviteten.
Advertisements

Gammelheds-Philosophy
Markant flere indvandrere i job
Kultur på arbejde: Kulturforståelse og merkantil kultur
Globalisering og kompetenceudvikling
Mod bedre vidende – videns- og brugerdrevet design
Reallønsfald for første gang i 15 år
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Nye globale krav til virksomheder og regional udvikling Jan Hylleberg Adm. direktør Vindmølleindustrien.
- Udkast til handlingsplan
Energy Day Hans Peter Slente 22.nov. 12 Eksport af energiløsninger Hans Peter Slente Branchedirektør DI Energibranchen.
AT-1 - efterspil 2013.
Visionen for ingeniøruddannelserne - erhvervslivets behov
På toppen af krisen og klar til fremtiden DI Hovedstaden Erhvervstræf 19. marts 2009.
Der er penge i kommunikation
Transport Transport  Morten, Johan og Mikkels undersøgelse:  Vi ville finde ud af, hvor mange der kører, cykler eller går i skole. Vi vil lave en film.
Arbejdsglæde eller sygefravær
Generelt om straflempelse
Kulturforståelse niveau C
Introduktion til Medier og Kommunikation //
Loyalitet – hvad siger juraen?
En dansk vækstsucces (jf. Peder J. Pedersens Tabel 17.2 fra første time) Både landbrug og byerhverv viste høje vækstrater fra 1880, jf. næste.
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
Danmark som produktionsland Direktør Tine Roed 28.maj 13 En registreringsafgift i tiden Direktør Tine Roed.
Danmarks relative produktivitetsudvikling
Undervisning Klasseundervisning Elev oplæg Fælles læsning Fig. Beskrivelse (analyse) Opgaveløsning Film og efterfølgende diskussion Gruppearbejde Laboratorium.
Indien Udviklingsteori og befolkning
BARRIERE FOR KOMMUNAL INNOVATION - og offentlig-privat innovations-samarbejde Jon Sundbo Professor Center for servicestudier, Roskilde universitetscenter.
Brugerne i centrum for træfsikre løsninger
Energierhvervsanalyse 2009 November 2010 Formålet med analysen af dansk eksport af energiteknologi og -udstyr er at dokumentere betydningen af den danske.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Lavere vækst i antal indvandrere Årlig nettostigning, årige, personer KILDE: Ikke-vestlige Indvandrere & arbejdsmarkedet, fig. 1.1.
Information omkring studieretningsprojekt I skal begynde at overveje område allerede nu 7. december skal I via blanket vælge fag og område Her skal I også.
Amerikanske Tilstande. Danskernes holdning til USA Ja: 24,3 % Nej: 59,7 % Ved ikke: 16,1 % Kilde: Catinet for CEPOS, juni 2008 ”Mener du, at der er elementer.
Camping Temaanalyse 11. oktober 2005 Gennemført af Jysk Analyse i maj 2005 Opkald til 3012 personer, 2310 gik videre Gennemført telefon interview med 608.
Konference Internationalisering – velfærd og udvikling ”Internationaliserings perspektiv for rekruttering, efteruddannelse og.
Oplæg på ”Go Glocal”, Professionshøjskolernes Internationale Årskonference 13. november 2014 Tine Andersen,
Finland - Dit næste nærmarked januar 2015 ved handelschef og regional koordinator Klaus I. Hell.
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Energierhvervsanalyse 2010 Maj 2011 Formålet med analysen af dansk eksport af energiteknologi og -udstyr er at dokumentere betydningen af den danske energiindustri.
Universidad de Salamanca Facultad de Economía y Empresa.
2. Virksomhedens interessenter
RECTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN AARHUS UNIVERSITET REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN UNIVERSITETERNE I FREMTIDEN.
Mulig merpris ved eksport ?
Hvert år dræbes 500 i trafikken og kommer alvorligt til skade Hvad er problemet? mennesker bliver dræbt eller alvorligt kvæstet de næste.
Introduktion til Den Kolde Krig
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Rotary 3. marts 2006 A A R H U S U N I V E R S I T E T Skal uddannelser handles på et marked - globalt og lokalt – og hvordan.
Præsentation Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
:52 1. Hvilket land skal du på udveksling i? Evaluering af Workshop 2015 Navn 1USA 2Canada 3New Zealand 4Storbritannien 5Østrig 6Spanien 7Frankrig.
Erfaringer fra samarbejdet med virksomheder og Væksthus Nordjylland v./ virksomhedskonsulent John Chr. Aasted Aasted Consult 23. september 2008.
Erhvervsgeografi og Globalisering Om arbejdsdeling mellem hovederhvervene og international arbejdsdeling Af Otto Erhvervsfordeling i alle lande Erhvervsfordeling.
Title written in CAPITAL letters, broken into 2 lines, if it fits with the length of the words Optional: Cover this area with photo. Proportions are approx.
Danmark i en global verden Dansk Industri 28.okt. 15 Danmark i en global verden Seniorchefkonsulent Allan Sørensen.
Danmark er mere afhængig af omverden end omverden er af Danmark Energiens Topmøde 2014 Charlotte Søndergren Dansk Energi.
Globaliseringens udfordringer Nordisk Ministerråd, Island, 22. maj 2014 Underdirektør Erik Simonsen.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Globaliseringens og EU’s betydning for arbejdsmarkedsforhold i Danmark
Tag på udveksling!.
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
KNÆK KODEN.
10.International Sport10 Com10
Frankrigs Europapolitik under Hollande – holder den fransk-tyske akse?
Energierhvervsanalyse
Verdenshandel og betalingsbalance
Energierhvervsanalyse
Erhvervsgeografi og Globalisering
Velkommen til Det gode Værtsskab v
KNÆK KODEN.
Erhvervsgeografi og Globalisering
2. Virksomhedens interessenter
Præsentationens transcript:

Der er penge i kommunikation Mikkel Skovborg konsulent Dansk Industri

Globaliseringens muligheder… Fremtidens vækst –Antallet af købedygtige forbrugere i Vesteuropa, Nordamerika og Japan stagnerer Mange danske virksomheder er allerede dygtige til –se nye forretningsmuligheder på fremmede markeder –er kreative –og nytænkende For andre danske virksomheder er der store og uopdyrkede udenlandske markeder

Globaliseringens begrænsninger… De nye markeder kan medføre nye udfordringer –De nye udfordringer ligger f.eks. i måden at kommunikere på eller i virksomhedernes kulturforståelse Et eksempel på kulturforståelse, der "virker ikke": –General Motors forsøgte i Spanien at sælge en bil med navnet Nova. Desværre betyder "no va" på spansk "virker ikke"

Forskellige reklamekulturer i Europa En undersøgelse af temaer i øl-reklamer i Europa viser, at der er meget store forskelle fra land til land alene i Europa. –I Tyskland lægges der vægt på venskab og traditioner –I England er det sex og sport –I Holland er det venskab og afslapning. Temaer EnglandHollandTyskland Venskab-50 pct.60 pct. Sex55 pct.-- Sport22 pct.16 pct.- Traditioner-40 pct. Afslapning22 pct.33 pct.- Kilde: Stephan Dahl: Cultural Values in Beer Advertising in the UK, the Netherlands and Germany

Størst udvikling i den private sektor

Hvordan kan de sprog- og kommunikationsuddannede bidrage? Hvad betyder det, hvis en person begynder at dreje sin finger rundt om tindingen til et forretningsmøde i Malaysia? Synes kinesere det er ubehageligt at trykke hånd? Eksotiske madvaner - nej tak? Japansk ordsprog; "De som ved, taler ikke"