Vejledning Print slide 2-8 i fuld størrelse Print slide 9-50 som uddelingsark Præsentation af øvelsen o Der er 7 case, hvert case tager 7 minutter. o Et.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Trivsel - et fokusområde
En ny skole.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Åbent bord Den Kreative Platform
Struktur: ”Quiz og byt”
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Det svære liv i en sportstaske
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Børnemiljøvurdering 2013 Trinitatis Menigheds Børnehus
Informationsmøde tirsdag den 4. december 2012
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Lærings- og praksisfortællinger:
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Hvad ska´ jeg med kommunen? Er du mellem 15 og 25 år? Og vil du se DIN borgmester danse GANGNAM STYLE ? Måske er din kommune ikke så kedelig - som du går.
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
Skolereformen Overordnede mål:
Identitet – hvem er jeg ?.
Året var 1987, i en lille by med navn Sussex, blev et lille hus totalt til intetgjort. Alt blev kastet ud, inkluderet en lille brun bamse... Den blev.
Mental sundhed i skolen
Darum skole 4. november 2013.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
C ognitive A ffective T raining 2. Klog 3. Datter 4. Aspie 5. Ven 6. Terminator 8. Sporty Sara: 1.Fugle- ekspert 2. Klog 3. Datter 4. Aspie 5. Ven 6. Terminator.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Dette diasshow er udarbejdet af:  Gitte Larsen  Charlotte Pedersen Fra O 27.
Hvad gør livet så værdifuldt
Forældremøder på Kalbyris
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Lektor, ph.d. Jette Kofoed
Her står Mina Gilia Saber og Zaira Kousar Mina er væk.
Videreudvikling af ide 2&2
Undervisningsmiljøundersøgelse 2010
Michael og Julie Hvad vil DU gøre? (Klik for at komme videre)
Uge 7 Unge og seksualitet.
stilhed Hvorfor er stilhed så svært at have med at gøre?
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Vejlederens kommunikation
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Information til nye forældreråd i 0
MobSQUAD.
Sig noget pænt PRINT 2-3 SÆT OG LAMINÉR ”SUPER KLASSE KAMMERAT-STOLEN”
Læse/studiegrupper.
Velkommen.
Trivsel og værdier - i skoletasken
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Gruppevejledning på tæt hold
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Læborg skole- 4.kl kl. Undervisningsmiljø. 5./6. klasse 4 drenge
Skolebestyrelsen Havnbjerg Skole Skolens Værdisæt – i korte træk Mål “Skolen skal være et sted, hvor alle trives til glæde og gavn for et godt læringsmiljø.”
Ø VE PROJEKT I skal arbejde selv. I skal skrive et projekt på max 5 sider. I skal tage udgangspunkt i en case. I skal fremlægge for enten Claus eller Anne.
Sociale studiekompetencer
Sammenligningsspejle
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
SSP Køge Rene Christensen Jesper Snitgaard
Morgendagens Børne- og Ungeliv ELEVER Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:34 Powered.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Mobning gentænkt V/ Helle Rabøl Hansen. Cand. Jur. og adjunkt. Århus Universitet. Institut for Uddannelse og Pædagogik /eXbus, exploring bullying in schools,
Kollektiv vejledning – dagens program
Den gode tone Lse.
Den gode tone Lse.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præsentationens transcript:

Vejledning Print slide 2-8 i fuld størrelse Print slide 9-50 som uddelingsark Præsentation af øvelsen o Der er 7 case, hvert case tager 7 minutter. o Et teammedlem læser en casen op for teamet Herefter trækker hvert teammedlem på skift et rollekort o Forklarer hvordan rollepersonen vil reagerer på situationen o Efter 7 minutter introduceres et nyt case, øvelsen starter på ny

CASE 1:  Det er første skoledag i 1g, flere kender hinanden.  Jeg kender ikke nogen!  Hvad gør jeg?

Case 2:  Jeg har svært ved den første matematikaflevering, mine klassekammerater virker meget dygtige  Jeg vil ikke fremstå som den dumme!  Hvad gør jeg?

Case 3:  Tutorerne siger, at vi skal feste for vildt, drikke øl på stranden og lege ”skelletter i skabet”  Jeg har ikke lyst!  Hvad gør jeg?

Case 4:  Alle flokkes om Anne Berte  hun er så strid overfor de andre piger i klassen!  Hvad gør jeg

Case 5  Klassens absolutte lækreste dreng har inviteret drengene og to piger fra klassen til fest  I andre er ikke inviteret!  Hvad gør jeg?

Case 6:  Klassen dygtigste elev spørger om der er nogle der vil med til lektiecafe for at få hjælp den svære biologiaflevering. Ingen melder sig.  Hvad gør du

Case 7  En af dine klassekammerater har højt fravær  Hun er ikke del af klassen, hun ser tit ked ud af det!  Hvad gør jeg

Lystfisker

Politimanden

Præsten

Studievejlederen

Pædagogen

Din klassekammerat der sidder til højre for dig

Direktøren

Julemanden

Slagtemesteren

Din klassekammerat der sidder til vestre for dig

Bamse og Kylling

X-Factor deltageren

Nørden i klassen

Folkeskolelæren

Din klassekammerat du sidder overfor

Din bedste ven

Deltageren i ”Paradise Hotel”

Den stille pige i klassen

Facebook-pigen

Gårdmand bjørn

Brugtvognshand leren

Den værste person - du kender

Dig selv

Kantinedamen

IT-nørden

Din bedstemor

Kassedamen i netto

Professoren

Rektoren

Den flittige pige i klassen

Din nabo

Havemanden

Rengøringsassist enten

Dine forældre

Håndværkeren

Mr. Bean

Træneren i din idrætsklub

Kronprinsen

Den sødeste person du har mødt

Pedellerne

Statsministeren

Personen som du forelsket i.