3 eksempler på, hvordan sundhed.dk hjælper borgerne

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
DIN STIFINDER SYGEMELDT? LAD OS HJÆLPE…
Advertisements

PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Finsenscentret den 25. marts 2014
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Tab og traumer 1: Hvilke patienter drejer det sig om?
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Den lille Mads.
En fejl ved kvinder. Da Gud skabte kvinden, var han kommet til sin sjete dag med overarbejdstid. En engel dukkede op og sagde: “Hvorfor bruger du så lang.
Børn som pårørende til alvorligt syge forældre Anbefalinger til sundhedspersonalet Udarbejdet på baggrund af: Retningslinier for god praksis ved forebyggende.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Nonne historie.
Projektleder: Klavs Serup Rasmussen Oplæg ved Kirsten Elise Hove
Tværsektoriel ledelse – hvorfor, hvordan, hvorhen?? Volume II
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Psykoedukation til unge i OPUS
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
MG Production Den 75-årige Stig besøger sin læge for at få sin sperm undersøgt !
MMSSTV Indstillinger FSK ID og andre indstillinger Af DG1OBY
Deltag i konkurrencen om at blive regionens mest succesfulde eller modigste initiativ på Center for Telemedicins konference den 11/ Beskriv jeres.
Året var 1987, i en lille by med navn Sussex, blev et lille hus totalt til intetgjort. Alt blev kastet ud, inkluderet en lille brun bamse... Den blev.
Deltag i konkurrencen om det mest succesfulde telemedicinske initiativ på Center for Telemedicins konference den 9. oktober Brug evt. skabelonen.
Døende i plejebolig Den lindrende indsats Den 23. august 2010
Kommunikation.
”Der er ingen sår der ser godt ud”
All You can do is tickle it, and see how it jumps
Hvad kan vi gøre for at få psykiske sårbare tilbage i arbejde ?
Informationsspecialist Vibeke Luk
Psykoedukation for unge i OPUS-behandling
Litteratur på mobilen Der er meget, vi ikke kan vide! Men alligevel meget der står mellem linjerne… hvorfor skriver hun ikke tilbage og hvad er det, der.
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Amy følte sig ikke rask, da hun gik i skole
Sygeplejerskeuddannelsen
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Sydvestjysk Sygehus, Esbjerg Fælles Akut Modtagelse
Patientforløb internt i Onkologisk Afdeling og i samarbejde med regionshospitalerne.
Hvordan opnår vi succes? Vision og fællesskab om EPJ i regionen EPJ messedag, den 9. april 2013 Cheflæge, dr. med. Jørgen Schøler Kristensen, Hospitalsenheden.
Afdelingsleder Morten Freil
Trends i onkologien Temaeftermiddag for primærsektor, 10. maj 2011
Procesværktøjer.
Hospicedagcenter – et nyt palliativt tilbud ? Patientforløb for kræftpatienter i region Midtjylland Hospice Djursland 28.maj 2008.
Projekt It for alle Hanne Bjørn Susanne Kierkegaard -
Den anerkendende interviewform
Vejlederens kommunikation
Psykoterapeutisk Center Stolpegård Klinik for Spiseforstyrrelser Flerfamilieeftermiddage II PC Stolpegård 1.
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Uddannelseslæger i front
Hvordan ser patientens supersygehus ud? Chefredaktør Erik Rasmussen Mandag Morgen Dansk Selskab for Medicinsk Prioritering 7. maj 2009.
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Indhold, indsatser, implementering
Patientsikkerhed, kvalitet og akkreditering
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Rehabiliteringsbegrebet på Psykiatrisk Center Ballerup
Dette er starten på et lille slideshow, der kan præsenteres på minutter. Slideshowet bygger alene på de materialer, der er udleveret i ’Pårørende-kittet’
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former for teknologiunderstøttelse ved etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
Årsmøde 27. april Dagkirurgi og hjemmepleje v/ sundhedschef Annemarie S. Zacho-Broe Aarhus Kommune.
Hvordan kan vi have fokus på indsatser med afsæt i borgerens behov og ønsker mere end systemets muligheder? Bjarne Yde ledende sygeplejerske Regionspsykiatrien.
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Sundhed i naturen Kirsten Heide & Gitte Balle. Socialpædagogisk støtte efter Servicelovens § 85 & dagtilbud efter § 104.  Støtte, vejledning eller hjælp.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Oplæg for personale Udskrivningsguiden TITEL – DATO - STED
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
Kommunikationskursus
Ældre i et sundhedsvæsen - set fra almen praksis
Præsentationens transcript:

3 eksempler på, hvordan sundhed.dk hjælper borgerne

Vælg et sygdomsforløb Hanne – 42 år, måske kræft Bjarne– 58 år, diabetes Erna– 64 år, alderen trykker Eksemplerne viser, hvordan sundhed.dk kan understøtte og hjælpe patienter i et sygdomsforløb

Hanne Hanne er 42 år og sjældent syg Hun har de seneste to år mest haft kontakt med sundhedsvæsenet i forbindelse med sine to sønner Hanne har stort potentiale for at klare sig selv uden større hjælpe fra sundhedsvæsenet – hun skal bare kende til de rette værktøjer Se forløbet Hvad vinder sundhedsvæsenet?

Hanne hos lægen Hanne er kaldt til lægen for at få resultatet af en rutinemæssig underlivs-undersøgelse Da svaret tyder på kræft, henvises hun til undersøgelse på hospitalet Hannes læge læser svaret på smearprøven via logon på sundhed.dk Videre Se hvad lægen finder

Tilbage til forløbet

Hanne er overvældet Hanne opdager at hun ikke har fået alt information fra samtalen med lægen med, og slår op i Lægehåndbogen Hanne bliver få dage efter nervøs for, om afdelingen nu er ’god nok’, så hun slår tal om patienttilfredshed og kvalitet op Se hvad Hanne finder i Lægehåndbogen Se hvad Hanne finder om kvaliteten Videre

Tilbage til forløbet

Tilbage til forløbet Tilbage til forløbet

Hanne kommer i behandling Hanne bliver indstillet til operation Hanne bliver opereret, får via celleanalyse bekræftet at cellerne var kræft og starter i efterfølgende kemoterapi Videre

Hanne kommer i tvivl Hanne taler med sin søster, som stiller mange spørgsmål. Hanne er nu i tvivl om hun har forstået alt det, der er blevet sagt på hospitalet Videre

Hanne læser med i sin journal Hanne hører, at hun med sin NemID fra banken kan læse med i egen journal og finde notaterne Hanne forstår ikke alle ord, men hun kan finde svar ved at slå fagudtryk op i Lægehåndbogens patientinformation Se eksempler på journalnotater Se hvad Hanne finder i Lægehåndbogen Videre

Tilbage til forløbet

Tilbage til forløbet

Hanne har behov for at tale med andre Hanne prøver at tale med sin mand og sine veninder, men mærker, at hun har brug for at tale med andre i samme situation om livet efter operationen. Hvad gør Hanne?

Hanne debatterer online med andre Hanne hører om patientnetværk på sundhed.dk og opretter sig som bruger for at læse og kommentere indlæg fra andre opererede og sundhedsfaglige Hanne hjælper andre ved at dele gode link fra Lægehåndbogen, når andre kommer i tvivl om følgerne ved kemoterapi Se eksempler på debat i patientnetværk Videre

Tilbage til forløbet Tilbage til forløbet

Hanne gør sig tanker om døden Alt tyder på, at Hanne bliver helt rask, men oplevelsen af at have døden tæt inde på livet har sat tanker i gang. Hun frygter at ende som ’grøntsag’ i en hospitalsseng Hvad gør Hanne?

Online livstestamente Hanne opretter et livstestamente via sundhed.dk. Her angiver hun, at hun ikke er interesseret i at blive holdt i live, hvis hun ikke kan helbredes og lægerne ikke kan komme i kontakt med hende. Tilbage til start Se hvordan et online livstestamente ser ud Se hvad sundhedsvæsenet vinder

Tilbage til forløbet

Hvad vinder sundhedsvæsenet? En velforberedt patient, der gør at kommunikationen ikke starter fra bunden, og der kan spares tid En motiveret patient, som er indstillet på, at hun selv har medansvar for at holde sig sund og ikke besøger lægen unødigt. Færre spørgsmål, men i stedet en patient der hjælper andre i samme situation gennem patientnetværk. En sundere patient, der hurtigere kommer gennem sin krise En tilfreds patient, der føler at sundhedsvæsenet inddrager og behandler hende med respekt En tryg patient, der ved, at der ikke foregår noget hemmeligt, som hun ikke får indblik i. En patient som støtter sig til officiel information i stedet for utroværdig information fra andre afsendere Tilbage til Hannes forløb Start Bjarnes forløb Start Ernas forløb