Trivsel på Bregnbjergskolen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode Klasse Forældresamarbejde 1. Møde i klassen.
Advertisements

Psykisk arbejdsmiljø.
Hvad påvirker medarbejdernes psykiske trivsel
Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Inddrag nu Kick-off møde
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Læge Poul Lundgaard Bak Århus Universitet
Seksuelle overgreb mod børn i Danmark
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Sundhedsprofiler for børn
Den gode klasse Forældrenes rolle
Forældremøder 2010 Egeskovskolen
Kladde til informationsdias
Forældre fremmer fællesskabet
Forældremøde X årgang.
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
Arbejdsmiljørepræsentanten og arbejdstidsaftaler 10. Januar 2011 Svendborg.
Arbejde med at give børnene empati. Den gode stol. Kort og godt.
Skolebestyrelsesmøde Den nye folkeskolereform
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
HVORDAN SKABER VI EN GOD TRIVSEL MOBNING – VI KAN OGSÅ OPDRAGE TIL FÆLLESSKAB Tine Guldager Lang.
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
Forældremøder på Kalbyris
UU-Vestegnen Vognporten Albertslund Tlf
Elevenstrivsel.dk Målgruppe Sårbare elever Årsag: -Stress -Forældres skilsmisse -Generel uro i familien -Forventningspres -Uddannelsespres -Et særligt.
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
- Hvad kan I forvente som forældre?
forældre og klassens sociale liv.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Undersøgelsens omfang
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Espe Maria Kahler, Integrationsnet, DFH Side 1 Hvad skal man have blik for hos et flygtningebarn i mistrivsel?
Workshop 2: Amerikanske problemstillinger
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
A dfærd K ontakt T rivsel på Katrinebjergskolen. AKT Lovgivning Visitation på Katrinebjergskolen AKT- hvad er det -Konkrete eksempler Spørgsmål.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Nyt fra skolebestyrelsen. Kære forældre, det er nu I skal gøre Jeres stemme synlig. Det er vores børn – politikerne vil behandle som kvæg og flytte dem.
Skolesundhedsprofiler i Odense Kommune
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Psykoedukation til patienter med skizofreni
Konfliktforebyggelse
Oplæg om mentor og tutorordningen mm. i hg-afdelingen på Skive Handelsskole Klasselærerkursus d. 10/
Broen til bedre sundhed – fremtidens voksne Borgmester Stig Vestergaard 3. Maj 2013.
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Det robuste barn – et foredrag om opdragelse
Synspunkter fra kommunerne - En generel præsentation af indsendte bidrag Seminar om udligningssystemet – Finansieringsudvalget Indenrigs- og Sundhedsministeriet,
Velkommen til Hjortebroskolen
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
AKT på Dybbøl Skolen.
De seks bedste billeder fra gruppen
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
U18 i Odense Samarbejdet mellem behandling og myndighedsområdet.
Lige muligheder i livet Strategi for børn og unge i udsatte positioner.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI 0-3 ÅR.
Input til retningslinje om håndtering af mobning.
Den måde vi vælge at leve og indrette vores liv på.
Fælles viden – Bedre integration Et tilbud om efteruddannelse
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Ungestrategiens ledergruppe
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
IKH Søskende som pårørende INSTITUT FOR KOMMUNIKATION OG HANDICAP
Præsentationens transcript:

Trivsel på Bregnbjergskolen

Præsentation Karin Stoffer Lund – trivselsmedarbejder Lisanette Qvortrup – skoleleder

Program Før & nu på Bregnbjergskolen 5 konkrete eksempler på ændringen Forudsætninger for en trivselsfunktion Trivselsmedarbejderens opgaver

Før & nu på Bregnbjergskolen Problemer med elever og ml. elever Manglende tillid fra elevernes side til at de voksne kunne beskytte dem mod mobning Lavt konfliktniveau ml. de skoleansatte, men mange subtile konflikter Voksenfjendske attituder blandt elever Børnefjendske attituder fra lærerside især i forhold til de elever som ikke var som lærernes egne børn!

Konkrete eksempler Akut opstået krise i en familie Teenagere der flytter/flygter fra andre skoler Underretninger Misbrug/psykisk sygdom i familien Børn med diagnose

Forudsætninger for en trivselsfunktion Prioritering af ressourcer En veluddannet fagperson Målrettet kulturarbejde blandt medarbejdere Målrettet kulturarbejde blandt elever (f.eks. Trivselsråd, venskabsklasser, satsning på fællesskab) Trivsel skal være den baggrundsmusik som fremmer indlæringen blandt eleverne Det hele handler om faglighed!

Trivselspartnere Trivselspartnere

Trivselsmedarbejderens opgaver Konflikthåndtering/konfliktløsning Elevaktiviteter Samtaler med elever Opdatering/orientering om alle nye kampagner, undervisningsmaterialer og kurser. Problemknuser/løser ved enkeltstående særlige problemstillinger vedr. elever.

Vigtige hovedområder Meget højt informationsniveau til elever, lærere, forældre og ledelse. Uddannelse Fleksibilitet vedr. arbejdstider Trivselslokale/kontor Fortrolighed Initiativtager og ideudvikler Arbejde selvstændigt