Kerne målgruppe Forbrugere, som er light/medium users frosne færdigretter (Population DK: 865.000 personer) Overrepræsentation af mænd (54%) Overrepræsentation 12-49 år, specielt persons 20-40 år High andel medium loyalitet – 85% bruger Daloon af og til Kan lide at prøve nye opskrifter Kan lide at prøve nye produkter
Valgkriterier TILBUD
Valgkriterier for kernemålgruppen Hurtigt Gode ingredienser af høj kvalitet Nemt/hurtigt at tilberede Spændende nye blandinger Ikke-traditionelle opskrifter
Daloons forbrugermålgruppe moderne Microruller Snack Ovnruller Blå selvtillid og forbrug Grøn engageret aktivitet Violet stabilitet, tradition og gør-det-selv Rosa tradition, familie og det nære miljø materialistisk Æbleskiver idealistisk Gratin 10 stk. forårsruller Hvidkålsrouletter traditionel
Daloons forbrugermålgruppe Blå segment: har travlt lav prisfølsomhed har selvtillid er karrieremennesker er åben over for nye muligheder er i front med nye ting er mærkevareorienteret er statusorienteret moderne Microruller Snack Ovnruller Blå selvtillid og forbrug Grøn engageret aktivitet Violet stabilitet, tradition og gør-det-selv Rosa tradition, familie og det nære miljø materialistisk Æbleskiver idealistisk Gratin 10 stk. forårsruller Hvidkålsrouletter traditionel