De Lokale Ugeaviser Instrumentalitetsanalyse. Copyright © De Lokale Ugeaviser Instrumentalitets-analyse Hvad vil vi nu svare på med denne analyse? Hvordan.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VE-anlæg Solceller (Case og opgave).
Advertisements

KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Dit pålidelige medie – lige ved hånden
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Læserprofil Læserne af BilBasen – Dit Bilmarked har en klar profil. Det er købestærke, mandlige bilkøbere, der interesserer sig meget mere for biler end.
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
en dag i indskolingen på Givskud skole
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Hvad viser de foreløbige progressionsdata på tværs af landet? Michael Rosholm Aarhus universitet.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Borgernes barrierer for brug af IT
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
SOLRØD KOMMUNE | BYRÅDETS TEMAMØDE DEN 29. MAJ 2007 Budgetprioriteringer Elektronisk Borgerpanel undersøgelse i perioden april 2007.
Gate 21 – Fælles DNA Gate 21 – Fælles DNA • 31. marts 2014 • Jørgen Lindegaard Olesen, PlanEnergi.
Biblioteket er ”godt tidsfordriv” til at få tiden til at gå.
Finansiering – valg af produkter
Læringsmål Kendskab til:
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Elevernes digitale dannelse
Analyse for Ældre Sagen:
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 1 Tivoli Exit 2005 – Sommersæson Total udarbejdet for Tivoli Growth from Knowledge.
Dias 1 – kostkompasset udfoldet for rådet om fysisk aktivitet
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
Rationel Farmakoterapi og offentligheden…. Kvalitetsudvikling i Almen Praksis 2-3. Maj 2003 Marianne Møller, farmaceut.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.
Kundeanalyse 2014.
Materialeplatformen materialeplatform.emu.dk Statistik 0807
BeBiked Foregår på Roskilde Festival -Sommerperioden Monopol Pilotprojekt (nyt) Billigt.
1 Effektiv forrentning Kjeld Tyllesen PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
Arbejdsmarkedsuddannelser – også for personer med læse-, skrive- og regnevanskeligheder Oplæg fra AMU-Fyn Konference d. 22/5 -07.
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
DCS/DTS fællesmøde januar 2010 Denne præsentation har været fremlagt ved DCS / DTS Fællesmøde 2010 og Poul Erik Mortensen har alle rettighederne til gengivelse.
Nørlem SFO Forældrerådet Årsberetning 2012/13. Hvem er vi? Eivind Jesper HenrietteIben MajaThekla Flemming.
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
Leder af Frivilligcenter Aarhus
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
HUSK BILLEDE Foredragsaftnens tema
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Ordet er dit. Selv om man egentlig ikke er spor blind kan man godt være temmelig ordblind.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Knallertkampagne ”Har du styr på din søn?”.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
1 PROGRAM Velkomst Hvordan finder jeg det, jeg er ude efter ? - faglitteratur og skønlitteratur - tallene på bøgerne Bibliotekets søgesystem - hvornår.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
D 3 5A A A 16 5D 15 5A 14 5D A B D D A B A A D
Belastningsreaktioner angst og søvnforstyrrelser
Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Mød Aalborg Universitet
Grunde til at jeg elsker dig
DJF PeopleXS Workflows (uden forhandlingsdel) Stillingsfaser – Opslag Fremstilling/validering, godkendelse, annoncering – Bedømmelsesudvalg.
Ugrupperede observationer Middelværdi, varians og spredning
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Præsentationens transcript:

De Lokale Ugeaviser Instrumentalitetsanalyse

Copyright © De Lokale Ugeaviser Instrumentalitets-analyse Hvad vil vi nu svare på med denne analyse? Hvordan læser man Ugeaviser? Hvorfor læser man Ugeaviser?

Læserne Der læses hver uge brutto lokale ugeaviser i Danmark!

Copyright © De Lokale Ugeaviser Læserne Af 4,5 mio danskere over 12 år, læser de ikke lokale ugeaviser! Læserne er Danmarks befolkning Læser Læser ikke Kilde. Index Danmark kvartal 2004

Læserne er andet end statistik Vi spurgte 9 tilfældige mennesker i 4 lokalområder

Copyright © De Lokale Ugeaviser Copyright © Danske Distriktsblade • Alle læser den lokale ugeavis • Alle svarede, at de læser den hver gang • I gennemsnit læser de den ½ time • Bruges fortrinsvis til at holde sig ajour i lokalområdet • Alle føler sig inspireret af annoncerne • Ingen ville undvære den lokale ugeavis • Alle troede på at den lokale ugeavis også eksisterede om 10 år Holdninger og strømninger

Copyright © De Lokale Ugeaviser Metoden.. • Gallup har forestået dataindsamlingen. Explora har forestået forædlingen • CATI ad hoc, stikprøve (læsere), 15+ • Periode: 5. til 10. april 2005 • 44 udvalgte titler (spredt mht. geografi, urbanitet, oplagsvolumen, DD/DL) • Spørgeramme: 61 spm. brutto

Copyright © De Lokale Ugeaviser Bundlinien, hvad fandt vi ud af.. Ugeaviserne læses typisk…: • Flere gange (pr. eksemplar) • I temmelig lang tid • Mestendels tirsdag og onsdag • I stor udstrakthed • Hjemme, alene og/eller sammen med familie • Fordi… Ugeaviserne dækker et særligt instrumentalitetsbehov • Fordi… Ugeaviserne ”leverer varen” i konkurrencen med andre medier

Copyright © De Lokale Ugeaviser Læsefrekvens pr. eksemplar gang2 gange3 gange4 gange5+ 59% 26% 9% 3% I gennemsnit læses hvert eksemplar af lokaleugeaviser 1,64 gange

Copyright © De Lokale Ugeaviser (titel)læsninger * 1,64 = bruttoeksponeringer !….. Det svarer til 263 GRP om ugen! 81,9% af DK ser ”annoncen” i gns. 3,2 gange Et ”teoretisk” GRP-regnestykke

Copyright © De Lokale Ugeaviser Læsetid, -timing, -udstrakthed og -setting Ugeaviserne læses: • i 21 minutter • 8 ud af 10 bruger mellem 6 og 45 min. • Tirsdage og onsdage • næsten 8 ud af 10 læsninger på disse ugedage • 62% af hvert eksemplar • 7 ud af 10 læser mere end halvdelen • Hjemme (97%) samt alene (86%) • og med familie (12%)

Copyright © De Lokale Ugeaviser Snakkes der så med andre om hvad man har læst/set? Ja87% Nej13% Ja, meget ofte19% Ja, til tider41% Ja, dog sjældent27% Nej, aldrig13%

Copyright © De Lokale Ugeaviser Hvorfor læses der.. Information (Lokale Nyheder) 4,18 Social forankring (for at snakke med) 3,64 Identifikation (vedkommende for mig) 3,20 Underholdning2,62

Copyright © De Lokale Ugeaviser Hvorfor læses der ellers.. Lokal involvering (muliggør) 3,39 Troværdighed (tillid til) 3,29 God adspredelse3,21 Følelse af nærhed3,16 Følelse af tryghed2,40

Copyright © De Lokale Ugeaviser Ugeaviser udfylder et hul.. Selvet Hverdagsbevidstheden Detet Jeget Bio Ugeaviserne Fagblade Måneds blade Hverdags aviser Radio TV Ugeblade Kilde. Explora

Copyright © De Lokale Ugeaviser Redaktionel konkurrenceevne 3,50 3,40 3,30 3,20 3,10 3,00 2,90 2,80 2,70 2,60 2,50 Bil & Motor 2,9 2,96 3,09 3,10 3,13 3,16 Ift. til alle medier er 3,0 bedre end medielandskabet Hus & have Lokal trafik Lokal erhverv Skole/udd. Kommunalpol.

Copyright © De Lokale Ugeaviser Redaktionel konkurrenceevne 4,00 3,90 3,80 3,70 3,60 3,50 3,40 3,30 3,20 3,10 3,00 Lokal sport 3,20 3,50 3,59 3,75 4,00 Ift. til alle medier er 3,0 bedre end medielandskabet Politistof Lokal detail Navnestof Kultur & forening Sær. begivenheder

Copyright © De Lokale Ugeaviser Reklame informationssøgning På hvilken måde får du flest konkrete tilbud, du kan bruge, når der skal købes ind til... den daglige noget der bruges husholdning mere sjældent Tilbudsaviser/kataloger 81%49% Lokale ugeaviser 50%27% Dagblade 17% 17% TV 15%15% Ugeblade/magasiner 5%8% Selve forretningen 42%42% Kilde. Forbrugerkontakt 2005

Copyright © De Lokale Ugeaviser Redaktionel konkurrenceevne 4,00 3,90 3,80 3,70 3,60 3,50 3,40 3,30 3,20 3,10 3,00 Lokal sport 3,20 3,50 3,59 3,75 4,00 Ift. til alle medier er 3,0 bedre end medielandskabet Politistof Lokal detail Navnestof Kultur & forening Sær. begivenheder

Copyright © De Lokale Ugeaviser Altså.. Ugeaviserne læses typisk…: • Flere gange (pr. eksemplar) • I temmelig lang tid • Mestendels tirsdag og onsdag • I stor udstrakthed • Hjemme, alene og/eller sammen med familie • Fordi… Ugeaviserne dækker et særligt instrumentalitetsbehov • Fordi… Ugeaviserne ”leverer varen” i konkurrencen med andre medier

Tak for opmærksomheden