1. Forventninger og information • Vejlederbrev med den rette detaljeringsgrad tilgængelig på hjemmeside og sendes efter første henvendelse fra studerende.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Overordnet målsætning:
Diverse spørgsmål vedr. Digital Post
TPG handleplans-skema
Intro til brug af Carla til adresser og andet for ledere i FDF Virum
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
JordWeb: en hjemmeside til anmeldelse af jordflytning.
Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
Få besked når der sker noget nyt KFUM-Spejderne i Danmark Udarbejdet af Ib Rævdal, 13. april 2009.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Orientering til kommende speciale-kandidatstuderende
Fra dagligstue til konsultation? Cecilie Rubow: Institut for Antropologi.
BEFRIENDE RAMMER Svend Skriver, adjunkt, ph.d.. Rammer for vejledning  Jeg har i mine vejlederbreve til henholdsvis opgaver og specialer tydeligt understreget.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Peder Ohrt Uddannelsesnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion,
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Tilmelding til ungdomsuddannelser 2010
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 4. undervisningsgang
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Kvantitative metoder
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Vejlederbrev ? Jeg har brugt et vejlederbrev til vejledning af specialer før i tiden I hvert fald i den version jeg brugte brevet viste det sig ikke at.
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
SVS intro 7. december 2010 v/LH Dias 1 Specialeseminarer på Institut for Statskundskab, KU Henrik Jensen Professor, Dr.Scient.Pol. & Ph.D. Department of.
Kirsten Kragh, Engerom Erfaring: Vejledning af to specialer (forud for adjunktpædagogikumforløb) To parallelle forløb –Samme overordnet ramme for emne.
TATIONpRÆSEN 20 AARHUS UNIVERSITET SPECIALET PÅ TVÆRS AF UNIVERSITETSFAG SØREN S. E. BENGTSEN, PH.D.-STUDERENDE, INSTITUT FOR DIDAKTIK, DPU, AU OG TINE.
TDNet Overvågning af ny forskning via tidsskrifters indholdsfortegnelser.
Jeg ønsker at få mere ud af livet Jeg har taget en beslutning.
Oplæg vedr. dokumentation af vejledning Adjunktpædagogikum, modul 3, februar 2009 Jan Lindschouw.
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Mini TYPO3 kursus - Arts.
1 Kom i gang med it på IT-Universitetet Introkursus forår 2007.
Velkommen til Hvordan fylder jeg lærerværelset ind i LærerIntra? LærerIntra kan erstatte lærerværelsets opslagstavler og fungere som skolens arkiv for.
Teori og metode Stine Heger, cand. mag
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
Hvad er et opmærksomhedspunkt?
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
Vejledning i testfunktionen på Absalon Testfunktionen er et værktøj som kan bruges til eksamen, status af de studerendes standspunkt eller som de studerende.
Picasa billedbehandling
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Forskningsenheden for Almen Praksis Århus Universitet Kvalitetsudvikling i almen praksis Marianne Rosendal & Peter Vedsted.
EUD-konference Fra tømrer til bygningskonstruktør-studerende.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Hvad forventer jeg mig fra min planteavlskonsulent vedr. planteavls-IT Plantekongres d. 10. januar 2006 Sesion 93 Kurt Friis Jørgensen, Farsø
Birgit Mikkelsen FC FIRST CLASS. Birgit Mikkelsen FC Hvad? Hvordan?
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Praktikordning Der skal udarbejdes: 1. Stillingsbeskrivelse for ”Praktik-koordinator” 2. Manual for pædagogisk ansvarlig (=HOP- vejleder) 3. Manual for.
Ældre Sagen Sommer1 Genvejstaster De vigtigste og henvisninger til resten.
En digital opslagstavle - ikke bare i din browser
Plagiarisme – det blev værre før det det blev bedre. Praksisudvalgets konference den 30. oktober 2008 Videnskabelig uredelighed på studierne Peter Erling.
Carsten Vejre Director HR Genmab A/S Skandia: investForum 18. marts 2010.
Målgrupper og netværk Målet er at få børnene ud og få sat en dagsorden om børns brug af naturen. Målgruppen er de voksne, der tager børnene i hånden eller.
Stormøde for økonomi på AU
Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller tilføje bullit brug bullit-værktøjet.
9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU GOD VEJLEDNING AF GYMNASIEELEVER -> guide til at blive ”mini-vejleder”
Sådan bestiller du mad hos Bagelsringen. Gå til denne hjemmeside.
3 MAJ 2016 TINE WIRENFELDT JENSEN AKADEMISK SKRIVNING Udvikling af studerendes skrivekompetencer.
Audit- og evalueringsmøde Onsdag den 8. juni. Testperiodens forløb 1. Instrukser Dermatologerne skal udarbejde praksisnære instrukser på baggrund af de.
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
Voksenansvar for anbragte børn og unge Registrering og indberetning
Patientens virtuelle navigationsredskab
Markedsmodning, proces
Præsentationens transcript:

1. Forventninger og information • Vejlederbrev med den rette detaljeringsgrad tilgængelig på hjemmeside og sendes efter første henvendelse fra studerende • Brevet skal informere om: – mine specialist-områder og mine generelle vejledningskompetencer – min opfattelse af det gode vejledningsforløb: hvad jeg forventer af dem og hvad de kan forventer af mig – Information om mine timenormer – henvisninger til steder hvor man kan hente yderlige information (studieordninger, akademisk skrivecenter, manualer for akademisk skrivning)

2. Registrering og evaluering • Vejledning registreres på følgende måder: – Brug af skema “Registrering af vejledning” – Gemmer tilsendt materiale og evt. kommentarer – særlig mappe i Outlook • Evaluering: – Fortløbende evaluering af vejledningspraksis, evt. ved brug af let ændret variant af “Evaluering af speciale vejledning” – Når jeg skal specialevejlede vil jeg bruge “Evaluering af speciale vejledning” – Feedback efter karaktergivning – Undervisningsevaluering

3. Rationaler for registrering • Dokumentere timeforbrug (antal af studerende og forbrugt antal timer) • Sørge for at jeg ikke bruge mere tid end den normerede • Gøre den studerende opmærksom universitets institutionelle virkelighed: min tid er målelig og kostbar • Mindske antallet af ubehagelige administrative overraskelser