Sådan strukturerer du en pressemeddelelse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læringsstile og lektier
Advertisements

Det Internationale Område Studieområde 3/
Oversigt BRUGER SIDE RETTIGHEDER AlleMedlemmerAdminSuper Admin ca ca GO TIL SIDE OVERSIGT • ingen rettigheder • begrænset adgang til hjemmeside.
(I bedes sætte jer gruppevis) © SLP-gruppen, Aalborg Universitet
Sådan strukturerer du en pressemeddelelse
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Synopsis VIP3/2012.
Udarbejdelse Af Fysikrapport
ProDuklings Principle Six EQ Danmark A/S - Nyhedsfelt.
Sådan strukturerer du et manuskript
Sådan strukturerer du et essay
Eksempel på struktur på et Grundforløb
Den gode historie Sådan finder vi på 24timer dagens historier ”Dét er en god historie!” Emma Gad for kommunikationsfolk.
Sådan strukturerer du en Trin-for-trin guide.
Kildekritik Niveau 3 for MVU. Om nødvendigheden af kildekritik.
Synopsis VIP13 HH3.
1 PROJEKTFORMIDLING 6 mm i SLP Lars Peter Jensen © SLP-gruppen, Aalborg Universitet.
ANSØGNINGEN At søge job handler blandt andet om at skrive ansøgninger
Klik på et af kapitlerne nedenfor for at få flere oplysninger eller klik på knappen Næste side for at starte Selvstudie. 1.Navigation på hjemmesidenNavigation.
NYHEDSARTIKLEN Denne præsentation er udarbejdet på baggrund af hjemmesiden Avisen i undervisningen (Nyhedshistorien:2014) og (Design:2014)
Sådan strukturerer du et forretningsbrev
Sådan strukturerer du en rapport i memoform Trin-for-trin guide med eksempler.
Lektion 2. Netsprog Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Dagens program Kommunikationssituationen At skrive til nettet Pause.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Tekstens byggeklodser
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Model projekt Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce quis lectus quis sem lacinia nonummy. Proin mollis lorem non dolor. Model.
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 3-5: Fase 2: Skrive udkast.
Danskopgaven Struktur. Opgavens struktur (Forside(r) Indholdsfortegnelse) Indledning – hoveddel – Konklusion (Fodnoter Litteraturliste evt. bilag) 5-7.
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
SRO SKRIV!.
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Sso SKRIV!.
Stikskader og hvordan de undgås
Hvad er nyhedskriterier?
Sådan strukturerer du et forretningsbrev
[Plakatens titel] Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit maecenas porttitor congue massa fusce [Overskriv følgende navne og stillingsbetegnelser.
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Formelle forhold ved arbejdet med SRP
Den analyserende Artikel
Tittel, tittel, tittel, tittel
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
[Plakatens titel] Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit maecenas porttitor congue massa fusce [Overskriv følgende navne og titler med.
rejser margies margies rejser
Slogan for forretningspræsentationen Kan strække sig over to linjer
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Arbejd effektivt og præcist
Værktøjslinier ved Kaj Kristensen
Formelle forhold ved arbejdet med SRP
Titel på kursuspræsentation
Slogan for forretningspræsentationen Kan strække sig over to linjer
SRO SKRIV!.
Alternativ indkøbsmodel
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Lorem ipsum dolor sit amet, adipiscing elit
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
MIRA KARLSSON % PERSONLIG INFO OM MIG UDDANNELSE
BUE Forside JANUAR [ÅR] HISTORIE 1 – SIDE 1 HISTORIE 2 – SIDE 5
Titel på magasinets hovedhistorie
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
ÅRGANG 1999 JUBILÆUM.
FORRETNINGSPRÆSENTATION TITEL
ÅRGANG 1999 GENFORENING.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
ERFARING INTERNATIONAL ERFARING Firmanavn | Stilling [Dato fra]-[til]
Præsentationens transcript:

Sådan strukturerer du en pressemeddelelse Trin-for-trin guide

Pressemeddelelsens opbygning -generelt En pressemeddelelse indeholder oplysninger, man ønsker offentliggjort i forskellige medier. Formålet med pressemeddelelsen er at få journalister til at viderebringe oplysningerne til offentligheden. Pressemeddelelsen består overordnet af følgende punkter: Overskrift Indledning Indhold/krop Afslutning På de følgende dias gennemgås disse punkter.

Pressemeddelelsens opbygning/ INDLEDNING TIDSPUNKT FOR OFFENTLIGGØRELSE: Angiv hvornår pressemeddelelsen må offentliggøres OVERSKRIFT: Lav en kreativ og iøjnefaldende overskrift. Skriv med VERSALER (store bogstaver). DAGS DATO: Angiv den dato pressemeddelelsen er skrevet.

Pressemeddelelsens opbygning/ INDLEDNING Start med en stærk indledning, der vækker læserens interesse og fortæller hele historien. I indledningen gives svar på følgende spørgsmål: Who is involved? What is happening? When is it happening? Where is it happening? Why is it newsworthy?

Pressemeddelelsens opbygning/ INDHOLD Pressemeddelelsens indhold består af flere afsnit, der uddyber oplysningerne fra indledningen og angiver detaljer. Anvend korte afsnit med et præcist indhold. Lav et nyt afsnit til hvert nyt emne. Hold pressemeddelelsen i tredje person for at give indtryk af, at den er skrevet af en journalist. Brug eventuelt citater fra kompetente personer.

Pressemeddelelsens opbygning/ AFSLUTNING I det sidste afsnit gentages og opsummeres de væsentligste punkter i pressemeddelelsen. Anfør altid, hvem man kan kontakte for yderligere oplysninger. Henvis evt. til virksomhedens eller organisationens hjemmeside.

Husk bindeord for at sikre ’flow’ i teksten og en god struktur. Dag/måned/ år for offentliggørelse af pressemeddelelse PRESSEMEDDELELSENS OVERSKRIFT Dags dato Husk bindeord for at sikre ’flow’ i teksten og en god struktur. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diem nonummy nibh euismod tincidunt ut lacreet dolore magna aliguam erat volutpat. Ut wisis enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tution ullamcorper suscipit lobortis. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diem nonummy nibh euismod tincidunt ut lacreet dolore magna aliguam erat volutpat. Ut wisis enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tution ullamcorper suscipit lobortis. Kontaktperson Virksomhedsnavn Telefonnummer Telefonnummer http://www.Lorem ipsum.com OPSUMMERING En pressemeddelelse er struktureret i Indledning Indhold/krop Afslutning Husk bindeord for at sikre ’flow’ i teksten og en god struktur. Husk at checke, at din opgave er fyldestgørende i forhold til opgaveformuleringens instruks.