Krisehåndtering 2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Ny, offentlig myndighed – Udbetaling Danmark
Advertisements

Om eksamen 2011.
Organisering af arbejdsmiljøapparatet
TPG handleplans-skema
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Psykoedukation til unge i OPUS
Dias til.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Beredskabsplan Det er alene bestyrelsens ansvar
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 4. undervisningsgang
Følge indhold Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til.
Kultur i organisationer
IAA Marketing Management Session 1 forberedelse til: Marketings rolle i virksomheden.
Brug piletasterne eller musen til at skifte slides
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder LOKK.
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt
Præstationsangst!.
SEO PÅ AU.
Indvielse af webantologien:
1 Om rocket science og hvordan kommunikation får den rigtige vægt Kommunikationsdirektør Ulf Lund Kommunikatørernes Dag 17. november 2004.
Implementering af brandingstrategi på nettet
INFORMATIONSMØDE PURE4 / TYPO3 m.v.
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
SAMARBEJDE I PALLIATIV MEDICIN
Kpartner på AU.
Information om akkrediteringsbesøget 2005 V/ leder/kvalitetskoordinator, navn.
IT – sikkerhed Fysisk sikkerhed Logisk sikkerhed
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2013
ANVENDELSE AF DIGITALE UNDERVISNINGSMATERIALER I AVU, HF OG GYMNASIET – en forskningsrapport om Projekt e-læring Af: Helle Mathiasen Christian Dalsgaard.
1 Hvordan implementeres mainstreaming tankegangen og værktøjerne i den kommunale organisation v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune TOVHOLDER.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27..AUGUST 2014 STUDIESTARTSOPLÆG VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU STUDIESTARTSOPLÆG.
Koncern HR, Organisation og Ledelse At lede og facilitere møder med mere effekt Workshop 8 Ledelseskonferencen 9. juni 2010.
Det Sociale Kapitel
KØBENHAVNS KOMMUNE Økonomiforvaltningen Risikoledelse i København.
Info-møder – P-vejledning og Regneark - proces.
At tale om sexualitet.
Chefkonsulent Mads Ecklon
1. årsprøver og eksamensregler
AARHUS UNIVERSITET AU Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU Infomøde for Sprog og Europæiske studier V. Studievejledningen.
Uafhængige LifeWave Distributører
Digitalisering af den akutte patient. Hvilke muligheder er der
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Prostitution i Norden: oktober 2008 Rosenbad, Stockholm Jeanett Bjønness Aarhus Universitet.
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
Akutafdelinger og sygehusberedskab Specialeansvarlig overlæge
Fysisk træning og rehabilitering til opererede lungekræftpatienter Fysioterapeut Pernille Mikkelsen og Udviklingsfysioterapeut Birte Nørrelund, Rehabiliteringsafdelingen,
Opsamling Screenings Session Miljøvurderingsdag 2014.
Institut for Kvalitet og Akkreditering i Sundhedsvæsenet marts 2015 Den Danske Kvalitetsmodel Midtvejsbesøg Hospitalsenhed Vest, Herning.
Stormøde for økonomi på AU
Krisekommunikation når mediestormen raser. Titel HINDBÆR.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder Etnisk Ung LOKK.
Kom godt i gang med dit EU- projekt. Step 1: Lav en projektskitse Step 2: Undersøg støttemulighederne Step 3: Læs program-dokumenterne +tidl. støttede.
C O N N E C T I N G B U S I N E S S & T E C H N O L O G Y Copyright © Projektmodel for Beredskabsplan.
Optakt 20 minutter Program Optakt 20 minutter Dilemma #1 40 minutter Pause 10 minutter Dilemma #2 40 minutter Evaluering 10 minutter.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 2. JUNI 2016 AARHUS UNIVERSITET AU FÆLLES BESLUTNINGSMODEL - FOR PROJEKTER DER KAN INVOLVERE AU IT VEDTAGET.
TR MØDE den 29. september 2015 Ved faglig konsulent Poul Thaarup Mikkelsen Hvordan kan man arbejde med risikovurdering, krisehåndtering m.v.?
Læring gennem registrering og indberetning
Skriv til nettet November
Hvem er vi?.
It i undervisning og læring
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Velkomst fra Studievejledningen Health
Præsentationens transcript:

Krisehåndtering 2013

EN NY BEREDSKABSPLAN Den Lille Plan Forankring Den Store Plan Implementerbar i foråret Fokus på ”akutte fysiske trusler” (brand, ulykker, livstruende situationer) Ingen organisatoriske ændringer Ingen større ekstraudgifter (og derfor ingen nye it-systemer) Ingen ændringer i kompetencestrukturen (hvis de er til stede) Handler om kommunikation (før, under og efter kriser) Forankring Enkel plan (brugbarhed) Vedligeholdelsesvenlig og dokumenteret Kendt og forankret hos aktørerne via information, dialog og øvelser Den Store Plan En udbygget beredskabsplan Adgangskontrol, overvågning, terrorbekæmpelse, kemisk sikkerhed, alarmering, hjertestartere, evakuering, personkontrol osv. osv. osv.

Krisehåndtering juni 2013 Alarmeringsnummer 87 15 16 17 Alarmeringsinstrukser ophænges i alle bygninger Fast telefonkæde til at ”vække organisationen” Koncept om krisestab og kriseindsatsgruppe Hjemmeside med generiske instrukser Action card i kreditkort-størrelse

ALARMERINGSNUMMER Fysisk alarmeringsinstruks i alle AUs bygninger med alarmeringsnummer 87 15 16 17 døgnvagt 24/7/365 (call center)

BEREDSKAB.AU.DK Åben hjemmeside Alle instrukser Opdateret kontaktinfo

ACTION CARD Action card uddeles til nøglepersoner

Kriseinformation på Au.dk Al information om krisen sker på au.dk AU hovedside på facebook og hovedkonto på Twitter  au.dk Pressen henvises til pressechefen - af hensyn til efterforskningen au.dk Twitter Facebook

PERSONLIG FORBEREDELSE Som leder Overvej mulige krisescenarier Tilbagemelding til beredskab@au.dk med forslag Læs instruksen for din egen rolle Læs instruksen for roller, du måske skal vikariere for Tal med dem, der kan komme til at vikariere for dig Overveje hvem du skal kontakte under en krise Personligt Få opdateret din telefon(liste) / mobiltelefon med relevant kontaktinfo Sikr dig at dine egne data i PURE er ajourført