Artists and Art Galleries on the Internet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
QR-koder.
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
LinkedIn Intro.
Flickr.com – online billeddeling
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Gør kasserens arbejde lettere
Internet til alvor og sjov
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Sidetyper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Vi gennemførte en række interview ifm
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Peder Ohrt Fagligt netværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Hvad er en brugergrænseflade
Artikler om annoncehajer Hvad kendetegner en annoncehaj ? Markedet Etiske retningslinier. Nyt initiativ fra FDIM Sådan undgår du falske fakturaer. Løsblad.
Dagsorden Kildekritik Litteraturliste Søgestrategi/søgeprofil Søgeord
Computerens anatomi.
Online annoncer og bannerreklamer
Fremtidens markedsføringsplatform
Beretning for år 2001 Fremtiden.
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Oplevelses Booking Alle Fyns turistoplevelser samlet i én butik Oplevfyn.dk Vi giver vores gæster mulighed for at planlægge, booke og købe en komplet ferie.
Interaktive test - Karakteristika & Nyskabelser
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Challenges in Web Search Engines • Spam • Content Quality • Quality Evaluation • Web Conventions • Duplicate Hosts • Vaguely-Structured Data.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Problematisk anvendelse af for journalist Hans Eckermann  Journalist Hans Eckermann fra Gladsaxe Bladet.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Virksomheder - definition
Flowchart for eksisterende site. Problemer med eksisterende site Dobbelt navigation uden konsekvens –Nyheder og Aktiviteter Virker ikke i Netscape Inkonsekvens.
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
STJERNEN FORMÅL SITUATION MÅL TREND RESSOURCER TRADITION.
Style and Experience Gruppe 6: Dan, Simon, Susi og Xin Yu.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Agenda Indledning Troværdighedsanalyse Koncept Arbejdsprocessen Afslutning.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Galleri Typer  Enkelte Kunstnere  Simpel, begrænset indhold og overskuelig  Indblik i kunstnerens univers  Onlinegallerier  Stor samling værker.
Videregående pc-vejledning Modul 07: Elektronisk post 60+Bornholm.
:341 Gruppe 5: Om kunst, kunstnere, museer og gallerier på nettet… Ann Sophie, Carsten, Elma, Klaus og Nord.
Hvordan ændrer jeg min SkoleIntras setup, så den passer til de lokale forhold? Man kan tilpasse SkoleIntra til skolens eller kommunens behov på mange måder.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
mens animationen kører afprøve andet design
Interaktive knapper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 8.
Opgave af ren kreativitet… Kunst i det offentlige rum
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Armslængdeprincippet. Hvad er armslængdeprincippet? Armslængdeprincippet består af tre punkter: Politikerne fastlægger de økonomiske og lovmæssige rammer.
E-handel ER DET VEJEN TIL RIGDOM …. ELLER VORES UNDERGANG ?
E-handel og online service
Modul 07, Elektronisk post
Præsentationens transcript:

Artists and Art Galleries on the Internet Research and Dissemination Project

Præsentation Formål: Siden 1990’erne er Internettet vokset med en utrolig hastighed. Mange firmaer har opdaget de nye muligheder for markedsføring, informationssøgning og salg af produkter som Internettet tilbyder. Nogle produkter forefindes kun på Internettet. Formål: At udvikle et koncept til et web-baseret galleri Dette vil vi gøre ved at overveje og analysere eksisterende gallerier på Internettet Vi vil redegøre for fordele ved at få sit galleri på Internettet

Fortsat Baggrund: Det er svært at komme frem i verden som ny kunstner, da man i vores samfund ikke er anerkendt før andre kender ens navn. Der mangler steder fysisk og på Internettet hvor nye kunstnere kan blive udstillet. Vi fandt utallige gallerier der udstiller anerkendte kunstnere; men kun to hvor man som ukendt kan udstille sine værker. Opgaven giver rig mulighed for at undersøge mulighederne indenfor alle former for kunst; men vi har valgt at begrænse os til billedkunst. Vi vil undersøge de muligheder der er i øjeblikket for udstilling og salg af billeder på Internettet. Vi vil redegøre for, hvad galleriet, kunstneren og brugeren får ud af gallerier på Internettet. Tilsidst vil vi udarbejde et koncept til en potentiel kunde, som vi mener vil være optimalt for et web-baseret galleri.

Kunst på Internettet Er der et marked for salg af kunst via Internettet Salg af kunst vokser hurtigt Økonomien bag salg af kunst Dansk Statistik – Internetbrug i 2004

Hvilke typer Web baserede gallerier findes der i dag? Eksklusiv gallerier Et firma der udstiller og sælger anerkendte kunstneres værker for profit Privatejede gallerier Ejes af kunstneren selv. Bruges i nogle tilfælde til salg, og i andre kun til fremvisning Forums Et samlested for kreative mennesker. Mulighed for fremvisning af værker Online gallerier Gallerier der eksisterer udelukkende på Internettet. I nogle tilfælde er deres indhold computergenereret kunst

Analyse og sammenligning af udvalgte gallerier Eksklusiv gallerier Galleri profilen: www.galleri-profilen.dk Henvendelse til kunstneren ved køb af malerier Galleriet tjener 40 – 60% af hver handel Fast gruppe af kunstnere Lyse og venlige farver, godt design Har nyhedsside/kalender på hjemmesiden

Sammenligning med Horsens kunstgalleri: www.horsens-kunstgalleri.dk Kan kun købe kunst via det fysiske galleri Mangler nyhedsside/kalender Mere tid brugt på flashelementer end på design Triste, mørke farver Hjemmesiden mangler gennemgående alignment

Privatejede gallerier Luis Royo: www.luisroyo.com Formål med siden er promovering af Royos produkter Man kan ikke købe direkte via siden Indeholder en meget fyldestgørende biografi Sort baggrund. God navigation

Sammenligning med Frank Frazetta: www.frazettaartgallery.com Frazettas officielle hjemmeside, og samtidig hjemmeside for hans museum Siden indeholder en Internetbutik Ud over en biografi indeholder siden også en FAQ Lysere design. Afspejler kunstneren. Dårligere navigation Ingen af siderne har pop-ups eller bannere

Forums Tegnebordet: www.tegnebordet.dk Alle har mulighed for at uploade til Tegnebordet Har en auktionsfunktion Frivillig brugerbetaling med tre forskellige profiltyper Har familiefilter Yderligere indtægter fra annoncering En del bannerreklamer. Relevante. Kommer ikke i vejen for indhold

Sammenligning med Bordet: http://bordet.dk Søsterside til tegnebordet For freelance illustratorer og grafikere Firmaer kan oprette gratis profil og udbyde enkeltstående opgaver til medlemmer Årlig brugerbetaling er højere end på Tegnebordet Ingen bannerreklamer Designet stort set ens; men i lysere farver på Tegnebordet

Online gallerier Digital Blasphemy: www.digitalblasphemy.com En-mands ejet galleri High resolution 3D rendered computer desktop wallpapers Links til diverse relevante tutorials Gratis galleri og medlemsgalleri Brugergalleri, hvor man kan sende wallpapers til godkendelse Indtjening fra salg af medlemskab og fra Google Ads

Sammenligning med Morpheus Gallery: www.morpheusgallery.com Specialiseret i fantasy/surrealisme Siden har en gavebutik og FAQ Ingen bannere eller pop-ups Begge sider har et meget mørkt design med sort baggrund. Farverne passer bedre sammen på Morpheus. Bedre navigation på Digital Blasphemy Mangler begge alignment

Fordele på Internettet Gallerier Større publicity Flere besøgende Større mulighed for salg Kunstnere Større anerkendelse Større sandsynlighed for salg af værker God mulighed for kontakter man ellers ikke ville få Besøgende Nemmere ved at planlægge ture til museer og gallerier

Analyse og sammenligning af de forskellige gallerityper Økonomisk Større antal bannerreklamer, Google Ads o. lign på online gallerier og forums Online gallerier og forums er typisk gratis eller med frivillig brugerbetaling Baggrundshistorie Tegnebordet har god baggrundshistorie; men den er ikke åbenlys. Modsætning til Frazetta og Royo hvor den er tydelig Gallerier har generelt ingen baggrundshistorie på hjemmesiden Digital Blasphemy og Morpheus har info om siden. Ikke om kunstnerne

Fortsat Design Svært at drage paralleller Vores forums har gode kontraster og holder forholdsvis flot alignment Digital Blasphemy mangler alignment, som holdes af Morpheus Galleri Profilen har god menu og gode farver, i modsætning til Horsens kunstgalleri, Royo, Morpheus og Digital Blasphemy Frazetta har gode farver. Afspejler at det er en kunstners hjemmeside; men dårlig opdatering og dårlig navigation. Holder ikke alignment

EFU Diagram af Luis Royo Egenskaber Fordele Udbytte Tosproget. (engelsk og spansk) Kan vælge at se hjemmesiden på et af to sprog Du kan vælge det sprog du har det bedst med, engelsk eller spansk. Information om Luis Royo i form af interviews og biografi. Kan finde oplysninger om Royos liv ved hjælp af siden. Du kan lære mere om Royos liv, hvor han har arbejdet og hvad der ligger bag hans kunst Promovering af hans kunst Kan se noget af hans kunst på siden uden at skulle betale for det. Du kan se Royos kunst uden at være nødt til at betale for det. Køb af Luis Royo kunst Kan købe Royos kunst via nettet. Du kan nemt købe et værk, hvis du skulle være interesseret, uden at skulle forlade hjemmet. Overskueligt design og navigering. Det er nemt at navigere rundt på siden uden at bliver forvirret. Du bliver ikke irriteret mens du bevæger dig rundt på siden.

EFU Diagram af Galleri Profilen Egenskaber Fordele Udbytte Udsmykning. Galleri-profilen tilbyder udsmykning af lokaler, rum, torve og pladser. Pynte i forvejen kedelige bygninger, offentlige og private. Skaber mere liv og lys på overfladerne i bygninger der er grå og kedelige. Skaber glæde hos folk der går forbi. Valg mellem dansk og engelsk udgave. At man både kan have udenlandske og danske besøgende. Få solgt flere malerier, da der kan være kunder fra hele verden. Overskuelige menu. Lettere at navigere rundt og finde søgsmålene. Flere mennesker har lyst til at bruge tid på siden og forlader ikke siden til fordel for andre. Liste over kunstnere. Lettere at finde frem til specifikke kunstnere der har udstillet på galleriet. Flere potentielle kunder/købere. Aktuelle udstilling. Billeder af den igangværende udstilling og lokalerne. Man har en ide om hvad man tager hen og ser, hvis man besøger stedet. Ved hvad man kan forvente og derved en større mulighed for besøgende/købere. Ingen der for et chok når de ser galleriet i virkeligheden. Billeder af kunst. Forstørrelse af billeder ved klik og detaljeret info om billede. Antal eksemplar osv. Forøger interessen hos brugerne. Kan skabe eventuelle besøgende i det fysiske galleri.

Det Retoriske Kompas

Konceptudvikling Økonomisk: Frivillig brugerbetaling imod plusbruger-medlemskab Mulighed for at sende digital kunst ind. Godkendes af Anna Ved køb sendes password til bruger som så kan downloade billedet. Kopi på cd-rom kan sendes mod mindre ekstra betaling Ønsker man at være eneste ejer af billedet kan dette også lade sig gøre Stilrent koncept uden bannerreklamer. Fjerner ekstra indtjening; men giver siden et mere professionelt udseende Markedsføring: Registrering hos adskillige databaser og søgemaskiner på Internettet Visitkort med påtrykt web-adresse og vedhæftet web-adresse på e-mails Udveksling af links med andre online gallerier Korrekt meta-data skal indskrives i html-kodningen for at give bedre resultat under søgning

Konklusion Ved undersøgelse af koncepter og karakteristika ved forskellige gallerityper, har vi konkluderet at Anna har brug for et ”Online galleri” Siden skal have et professionelt, stilrent og personligt design Designet har indflydelse på de økonomiske aspekter, da vi fraråder bannere og pop-ups på siden Ud fra vores EFU diagrammer har vi konkluderet, at en tosproget hjemmeside ville være optimal. (engelsk og dansk) Anna er ejer af galleriet, og salg af hendes billeder vil derfor gå ubeskåret til hende selv Billigste form for markedsføring: Trykte visitkort, og vedhæftet web-adresse på e-mails