Tre kampagner målrettet unge

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Eksempel på grafisk opstilling
Advertisements

UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
8. december 2010 på Egegård Skole
Produktionsøkonomi Planteavl 2013
Roskilde Festival er skabt og bygget af frivillige…
DIN ØKONOMI Når du får job og lejlighed
Reform af førtidspension og fleksjob
Hvad ska´ jeg med kommunen? Er du mellem 15 og 25 år? Og vil du se DIN borgmester danse GANGNAM STYLE ? Måske er din kommune ikke så kedelig - som du går.
Sikkerhed og sundhed er godt for alle – både dig selv og din arbejdsplads. Samarbejde om forebyggelse Kampagnen for et sikkert og sundt arbejdsmiljø
Variation i forbrug af lægemidler og økonomi i almen praksis. Hvor meget er rimeligt? IRF`s Årsmøde Vejle, Koordinerende læge i Nord-KAP, Jørgen.
20. august Arbejdsmarkedskommissionens anbefalinger Velfærd kræver arbejde.
februar februar 26. marts januar – festsalen set fra fysiklokalet 22. januar – festsalen set mod scenen 6.
Gate 21 – Fælles DNA Gate 21 – Fælles DNA • 31. marts 2014 • Jørgen Lindegaard Olesen, PlanEnergi.
Gymnasiedage.dk, Odense 29. sept Claus Berg, chefkonsulent Web 2.0, dialog og interaktivitet på EMU.dk.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Elevernes digitale dannelse
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Fælles bestyrelsesmøde Ødis skole
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
Mentorgruppen Baggrund for mentorgruppens arbejde
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Energibesparelser i offentlige bygninger
 87,4 % er i uddannelse (933)  59,0 % går i gymnasiet (629)  24,7 % er i erhvervsuddannelse (264)  1,0 % er i andre ungdomsuddannelser (11)  2,4 %
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
MGM direct mail til nuværende medlemmer september 2010 uge
Introduktionskursus for frivillige
BeBiked Foregår på Roskilde Festival -Sommerperioden Monopol Pilotprojekt (nyt) Billigt.
”Vi når målet – men hvordan?”
Ny skole. Møde d. 14. januar. 1 Ny skole – hvor er vi? Møde d. 14. januar 2013 Kl
22.maj 12 Globaliseringsredegørelsen Globaliseringsredegørelsen 2012 Grafer og figurer fra temakapitlet: Gældskrisen fører til langvarig lavvækst.
Hvad handler det om og hvordan kan kommunerne samarbejde?
Tjek-ud konference Projekt styrket genoptræning og rehabilitering af personer med erhvervet hjerneskade 22. September 2014 Velkommen.
Virksomhedsskolemodellen 29. september 2014 UU Danmark Samarbejde: UU og Jobcentret – Om unge.
ANALYSE AF UNGE I RINGSTED KOMMUNE Oplæg for Det Lokale Beskæftigelsesråd i Ringsted Kommune den 17. juni 2014 Oplæg v/ direktør Mads Kromann Fog, mploy.
Leder af Frivilligcenter Aarhus
Kompetence i … Vemmelev den 13. januar
Knallertkampagne ”Har du styr på din søn?”.
Antal registrerede selvmord i Danmark ( )
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
ELEVOPGAVER I HYGIEJNE
Vi har en ambitiøs regering ( - siger de ) DK skal både være et videns- og produktionssamfund Samspil mellem håndværk og ideer udvikler ny teknologi og.
Budget for BSFs støttebeløb. Medlemsbidrag100 kr. pr. medlem kroner. Lodsejerbidrag kroner. Dagkortbidrag 25 kr. X 600 dagkort
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
PGA Touren kommer til City Golf. Er det dig som skal vinde Race to Royal Championship Course 2014? Trofæer Ronal Uvero, Race to Royal Champion 2013Pierre.
Klassefighten 2012 En kollektiv læsedyst Varde Bibliotek, 2012.
Mandag 24. september Gymnastiksal kl. 14 – Gymnastiksal kl. 14 – Mountainbiketur for 2.B’s drenge kl – Mountainbiketur for.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
 Kommunalreformen, alle regioner og kommuner skal være medlem af et trafikselskab  Gl. Århus Amt og Gl. Ringkjøbing Amt havde ikke noget trafikselskab.
Social mobilitet Side i
Det politiske arbejde med udvikling af folkeskolen i Esbjerg kommune
Matematik B 1.
Kvalitetsfondsbyggeri i Region Hovedstaden
Projekt Forskerspirer Projekt Forskerspirer Projekt Forskerspirer giver deltagerne mulighed for at fordybe sig i et emne og udarbejde forslag.
Grunde til at jeg elsker dig
Integrationsministeriets puljer København, 27. august 2010.
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
DIF inklusive specialforbundene har behov for at forberede sig til næste spillelovgivning skal forhandles i DIF har koncentreret udviklingsmidler.
Videnscenter for Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet Etableret i 2011 støtte af Trygfonden Indsamle, bearbejde og formidle viden om brugerinddragelse i.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
DM i Skills 2011, 2012 og Deltagende konkurrencefag Deltagende demonstrationsfag Antal deltagere Antal tilskuere
Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013.
Budget 2014 TR møde 27. august Kommuneaftale for 2014 Reduceret ramme for kommunernes drift økonomi 2 mia. Anlægsloft på 18,1 mia. Finansiering.
Alexander, Lasse og Martin
Præsentationens transcript:

Tre kampagner målrettet unge Børn og unge på sigtekornet Dansk Kommunikationsforening, 13. januar 2014 Tre kampagner målrettet unge v/ kommunikationschef Claus Jørgensen og kommunikationsmedarbejder Charlotte Holst

Kampagner rettet mod unge Tre forskellige kampagner Hovedbudskab: Det er vigtigt at gå regelmæssigt til tandlæge Målgruppe: 18-25-årige Formål: Øge bevidstheden – ikke umiddelbar adfærdsændring

Hvorfor kampagne til unge? 10-12 % af de 18-25-årige har ikke været til tandlæge i to år eller mere Individuelt og samfundsmæssigt problem Forebyggelse ligger i tandlægernes DNA Politisk ønske

Kampagne 2010: Giv dine tænder et længere liv Fokus: Du risikerer at miste tænder, hvis du ikke går regelmæssigt til tandlæge Budget 1,1 mio. kr. – støtte fra Danske Regioner Virkemidler: Humor, konkurrence Kampagnesite: TandFix.dk Facebookside Bannerannoncer på Facebook Events Medieoffensiv

Kampagne 2010 - resultater 20.800 besøg på kampagnesitet TandFix.dk Bannerannoncer på Facebook genererede 85 % af besøgene 87 likes på Facebook-side Events i København og Aarhus Mediedækning: Opslag (2 sider) i B.T. med casehistorie Derudover 86 artikler og indslag

Kampagne 2012: Det er ikke dyrt at gå til tandlæge Fokus: Det er ikke dyrt at gå til tandlæge – men det kan blive dyrt at lade være. En undersøgelse er billigere, end du tror Budget: 100.000 Virkemidler: Opgør med myte, humor, konkurrence Kampagneunivers på Tandlaegeforeningen.dk Events Medieoffensiv

Kampagne 2012: Det er ikke dyrt at gå til tandlæge

Kampagne 2012 - resultater 5.900 besøg på kampagnens sektionsside på Tandlaegeforeningen.dk 4.300 besøg på kampagnepressemeddelelse Events i København, Aarhus, Holbæk og Roskilde Mediedækning: Indslag i Aftenshowet med casehistorie Derudover 26 artikler og indslag

Kampagne 2013: En involverende kampagne Konkurrence for elever på de gymnasiale uddannelser – vind 10.000 kroner! Budget: 60.000 Teaser til 298 udd. (inden sommerferien) Kampagnemateriale (efter sommerferien) Voxmeter-undersøgelse Presseindsats (ny undersøgelse og case) Bedømmelse af kampagneforslag Præmieoverrækkelse

Kampagne 2013 – resultater 33 tilmeldte klasser 31 kampagneforslag

Kampagne 2013 – resultater Mediedækning: Solohistorie i MetroXpress Derudover 27 artikler og indslag Involverede ca. 1000 unge Inspiration til fremtidige kampagner Pressedækning præmieoverrækkelse?

Fem gode råd Involver målgruppen – det skaber engagement Facebook – potentiale men mange udfordringer Mediedækning: Ny undersøgelse + case Events – ressourcekrævende men gode til at involvere målgruppen og baglandet Virkemidler til unge (ifølge de unge selv): Forfængelighed, sex, humor

Spørgsmål?