TAVLEN Sådan spilles repetitionsspillet  Et lokale med tavle  Et antal spilplader  En teamspiller fra hvert hold på hver spilleplade.  3-4 ved hver.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gammelheds-Philosophy
Advertisements

Den lille Mads.
At Dividere.
Skolebiblioteket Gladsaxe Skole
Mette og Marias lille quiz om amning
Større Skriftlig Opgave
En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Jonathan starter mandag den 12. oktober på Korsør ProduktionsHøjskole,
Repetitionsforløb med afsluttende repetitionsspil
Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
At Dividere Decimaltal.
James Bond går tur i en park...
Skolebiblioteket Gladsaxe Skole
18 huller med Jonna & Jan Del 1 ud af 2 REGELAFTEN HULSPIL.
Har du nogen sinde tænkt over hvad dine kæledyr laver, når du er på arbejde?
Hej hund
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Struktur: ”Quiz og byt”
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Spilleregler. Du sidder til bords med to modstandere og spiller for dit hold.
Læringsstile og lektier
Udlægning af en ny cache
Nørrebros erfaringer med aktiviteter i et heterogent kvarter Børnearbejdet i Nørrebro Taekwondoklub.
Strukturer velegnet til…
Visualiseringsøvelse!
1 Video-regelquiz - Inkl. svar. 2 I denne lille video-regelquiz bliver I stillet over for ni regelsituationer i slagspil. Hver situation beskrives i en.
Sofies dejlige dag.
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Mia bliver væk Serpil og Aishe Her er historien om Mia.
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
1 De fem mest brugte regler… der ikke eksisterer. Fem regler, der ikke eksisterer…
’opfundet’ af Dr. Spencer Kagan
Spilleregler.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Litteratur på mobilen Der er meget, vi ikke kan vide! Men alligevel meget der står mellem linjerne… hvorfor skriver hun ikke tilbage og hvad er det, der.
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Livet som kristen - det koster -
Af Pernille Mathiesen og Rikke Wiuff
En ganske from historie….
18 huller med Maria & John II. Regelaften. Vi følger John og Maria rundt på 18 hullers slagspil (stableford). Der er to spørgsmål til hvert hul = 36 spørgsmål.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Korsets kald og kraft i syv sætninger: 1.Total tilgivelse Soning for synd! 2.Retfærdiggørelse nuFællesskab med Gud! 3.Ny familieKirken kaldes frem! 4.Frihed.
Videreudvikling af ide 2&2
Karl Henrik Flyums model
Taksonomisk mindmap i religion
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Cooperativ learning - også kaldet CL
HVAD SIGER BIBLEN OM KVINDER SOM HANNE?. Hvem kan finde sig en dygtig hustru? For hun er langt mere værd end juveler.
Mr. Raggys prøveeksamen
Spilleregler. Del spillerne op i hold. Holdene konkurrerer om at finde de rigtige svar i materialet.
Vælgervandringer og de personlige stemmers betydning Søren Risbjerg Thomsen
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
KONTERINGS SPILLET Tietgenskolen, Jan Christiansen.
Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)
Sandsynlighed & kombinatorik
Eksamensangst v. psykolog Mehrak Salimi Studenterrådgivningen CSS – november 2013.
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Når det perfekte bliver det normale Niels Ulrik Sørensen Brandbjerg Højskole 18. marts 2016.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Begynd med at åbne
Spil: Fedt spilleplade Antal personer: 2-4 Spilleregler: 1
Backgammon Formål: Du skal primært øve dig i brug af figurer i PowerPoint. Opgave: Lav et backgammon vha. figurer. Find et billede på Internettet af det.
Oprettelse Af Dreamviewer Site.
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Præsentationens transcript:

TAVLEN Sådan spilles repetitionsspillet  Et lokale med tavle  Et antal spilplader  En teamspiller fra hvert hold på hver spilleplade.  3-4 ved hver spilleplade.  Seks bunker svarkort – en til hver kategori – der lægges på kateteret.  Al litteratur, som indgår i kategorierne, skal ligge tilgængeligt med et eksemplar ved hver spilplade A 1 A A A B B B B C C C C D D D D 5 A B C D 6 A B C D Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck Kateter med kategorikort Seks bunker med svarkort. En bunke til hver kategori

Roller i spillet (A-D). A. Besvarer spørgsmålet. Har maksimalt halvandet minut. Har maksimalt halvandet minut. Begynder med at slå med terning for at flytte sin brik og dermed vælge kategori. Begynder med at slå med terning for at flytte sin brik og dermed vælge kategori. Svaret skal stå på tavlen inden tiden er gået. Svaret skal stå på tavlen inden tiden er gået. Man kan få hjælp fra en af sine makkere fra de andre grupper. For at få hjælp skal man slå en 6-sides terning. Viser terningens øjne 1, 2 eller 3, går turen med det samme videre. Man kan få hjælp fra en af sine makkere fra de andre grupper. For at få hjælp skal man slå en 6-sides terning. Viser terningens øjne 1, 2 eller 3, går turen med det samme videre. Rolle C råber i den forbindelse ”Tiiiiid spilplade ”x””, så alle i gruppen ved, at turen skifter. Rolle C råber i den forbindelse ”Tiiiiid spilplade ”x””, så alle i gruppen ved, at turen skifter. Hvis terningen viser 4, 5 eller 6 må man spørge ét og kun ét af de andre teammedlemmer – rolle D læser i den forbindelse spørgsmålet op for ham. Hvis terningen viser 4, 5 eller 6 må man spørge ét og kun ét af de andre teammedlemmer – rolle D læser i den forbindelse spørgsmålet op for ham. Vil man spørge andre teammedlemmer, skal man slå terningen igen. Vil man spørge andre teammedlemmer, skal man slå terningen igen. Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck

Rolle B i spillet Rolle B springes over, hvis man kun er tre spillere. Observerer og kan hjælpe andre fra sit team, hvis de tør slå en terning for at få hjælp (må hjælpe på 4-6). Husk at være klar til at tage tid. Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck

Rolle C i spillet Tager tid ved at tælle 1, 2, 3…. 1:27, 1:28, 1:29, Tiiiiiiid (forhindrer rolle A i at skrive mere på tavlen). Man tæller ud fra et stopur, så der er tale om nøjagtig sekundangivelse (evt. stopuret på en mobiltelefon). Man tæller ud fra et stopur, så der er tale om nøjagtig sekundangivelse (evt. stopuret på en mobiltelefon). Det er vigtigt, at C hele tiden bevæger sig i hælene på A, mens han hørbart (ikke råbe) tæller. Formålet er, at A hele tiden ved, hvor meget tid, han/hun har tilbage. Det er vigtigt, at C hele tiden bevæger sig i hælene på A, mens han hørbart (ikke råbe) tæller. Formålet er, at A hele tiden ved, hvor meget tid, han/hun har tilbage. Tidstællingen begynder, så snart den foregående tidtager har råbt ”tiiiiid spilplade ”x””. Tidstællingen begynder, så snart den foregående tidtager har råbt ”tiiiiid spilplade ”x””. Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck

Rolle D Læser spørgsmålet for A og kontrollerer, om svaret er korrekt ved at læse svaret, når A har skrevet sin version på tavlen. Ud over selve svaret, skal A opgive kilden til svaret – fx ”Liv i DK side 11”. Det er altså ikke nok at kunne svaret, man skal også vide, hvor det står. Hvis man er i tvivl, om svaret er korrekt, skal man spørge sin lærer/ kursusleder/ spilstyreren. Hvis man er i tvivl, om svaret er korrekt, skal man spørge sin lærer/ kursusleder/ spilstyreren. Ved korrekt svar skraverer rolle D den rigtige kategori i ”A’s” teamholds seksdelte kasse på tavlen Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck

Sådan ser tavlen ud: Team Fogh Rasmussen Team Thorning- Schmidt Team Kjærsgaard Team Søvndal Søvndal Team Espersen Espersen123456TeamVestager Team Schmidt- Nielsen Team Khader Khader Et sted på resten af tavleområdet skriver rolle ”A” fra de forskellige spilplader sit svar. Efter svaret er godkendt/ afvist, må det gerne blive visket ud. Det er vigtigt for indlæringen, at man skriver sit svar heroppe på tavlen. Husk kildehenvisning. Hvis svaret godkendes, skraveres kategorien hos det pågældende team Hvis der er mange deltagere laver man 8 teams i stedet for 4 Når alle felter hos et team er skraveret, har de ”vundet”. Kun teamets skraveringer viskes ud og spillet fortsættes efter et kort ophold Kategori nummer… God fornøjelse! Med venlig hilsen fra Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck  Copyright Forlaget Columbus og Jens Christian von Holck