MUSEN ELLER TRYK PÅ ”ENTER”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Telos Team Introduktion.
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Digital styring af digital indlevering og videreforsendelse
Den sidste adgangskode du skal huske - Nogensinde
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Intro til brug af Carla til adresser og andet for ledere i FDF Virum
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
LinkedIn Intro.
JordWeb: en hjemmeside til anmeldelse af jordflytning.
Flickr.com – online billeddeling
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Telos Team Introduktion.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Videregående pc-vejledning Modul 04: Windows-elementer 60+Bornholm.
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Velkommen .
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
Adgang til Fællesnettet To grupper af brugere A)Tilknytning til en skole – lærer eller pædagog oprettet på en skoles intranetTilknytning til en skole B)Ikke.
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Peder Ohrt Fagligt netværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Peder Ohrt Uddannelsesnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion,
Information / vejledning om nye muligheder for: Version Copyright DKVS -THEMCOM 1) Online adgang til Militært Tidsskrift. 2) Behandling af egne.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Følge indhold Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til.
Med OmniFleet til Android kan chaufføren: OmniFleet Android  Modtage en prioriteret liste af ordrer fra administrationen.  Redigere og sende ordrer tilbage.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Grundejerforeningen Jægervangen
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
HHX og HTX i Elevplan Et overblik…..
DK-CLARIN Workspace Struktur - Arbejdsbænk / Workbench Værktøj Ressource Ny ressourceEgen mappe 1DKClarin (KMIV)
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13. november 2014 Hotel Nyborg Strand.
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
BlueDoc 2.0 (C) 2003 TMA Components Web-integreret Intranet søgemaskine.
Oversigt for © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Lync Web App Deltage i et Lync-møde ved brug af computerlyd Hvis du ikke har Lync.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde ved at bruge Outlook tilføjelsesprogrammet.
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. ©
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Tilføje en kontakt Listen Kontakter gør din kommunikation lettere og gør det muligt for dig.
En digital opslagstavle - ikke bare i din browser
…helt naturligt ! Velkommen til Meldgaard. Check opsaetning for at hente dokumenter Intro Document Capture indeholder en seperat opsætning,
Brevudskrivning Du vil gerne skrive et brev, i dette tilfælde til en kreditor. I din venstre menubjælke finder du derfor Kreditor og trykker på den. Derved.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
OBS! Højreklik på indsat billede og vælg Placer bagerst for at få teksten frem 1 YouSee Foreningsweb ​ Uddannelse i de væsentligste funktioner ved opsætning.
Brædstrup 2012 Nye hjemmesider. Status 2 måneder efter lancering Hvad er situationen så nu? Hvordan er det gået?
Lægedebatten 2013 Introduktion til Lægedebatten. Lægedebatten 2013 Nemmere adgang Du kan benytte Lægedebatten fra din pc, din smartphone og din tablet.
Frivillignettet Adgang via Hjerteforeningens hjemmeside Klik på menu.
Kursus i Wordpress Lær at lave indlæg og kalenderbegivenheder v/ Hjerteforeningens webredaktør Mads Louis Orry.
Elektroniske holdkort
CV funktionen i PU:RE Her ses ens profilinformation i PURE, hvor man kan se sine publikationer, aktiviteter, presseklip og cv’er. Nye cv’er skal oprettes.
Hvordan ændrer jeg teksten på min hjemmeside?
Overblik med Instruktørrollen
Foreningsliv & Persondataforordning
Virksomheden og Elevplan
Præsentation af app til Stafet For Livet Formålet med Stafet For Livet Appen er, at skabe en app, der fungerer som en samlet indgang til stafetten for.
Sikker adfærd er vigtig I det offentlige arbejder vi ofte med personoplysninger, som er følsomme eller skal behandles fortroligt Sikkerhedspakken.
CMS – Inner Wheel Danmarks hjemmesider
Status fra PR gruppen + status fra Lyø
Anvendelsen af FIP – et værktøj til måling af ledige flygtninge og indvandreres progression i arbejdsmarkedsparathed Vejledning til projektadministrator.
Præsentationens transcript:

MUSEN ELLER TRYK PÅ ”ENTER” Præsentation af INTRA-KOM Virksomhedens interne kommunikationssystem - og Intranet KLIK MED MUSEN ELLER TRYK PÅ ”ENTER” NÅR DU ER KLAR TIL AT FORTSÆTTE...

Hurtig og enkelt 24 timer i døgnet med automatisk indbygget sikkerhed. INTRA-KOM • virksomhedens interne informationskilde • medarbejdernes interne informationskilde • ferieplan, -oversigt mv. • fraværsoversigt • flex-tidsoversigt • kalendersystem • mødereferater, -oversigt • adressekartotek • linksamling … og meget mere ! Kommunikationssystemet er web baseret og derfor hurtigt og enkelt at komme til… Hjemme, hos sine kunder, på rejse og selvfølgelig på jobbet. Hurtig og enkelt 24 timer i døgnet med automatisk indbygget sikkerhed. KLIK FOR AT FORTSÆTTE...

Information til alle ! Information der skal ud til alle medarbejdere kan placeres på toppen af siden. Administratoreren kan via administrationsmodulet oprette og redigere i infoboxen – give rettigheder til X antal personer der skal have adgang hertil KLIK FOR AT FORTSÆTTE... På denne måde sikres det, at alle med lethed får adgang til vigtig information. Systemet giver endvidere mulighed for at tilknytte filer ved en simpel upload funktion. Alle informationer kan udskrives direkte fra siden - og administratoren har mulighed for at aktivere/deaktivere informationer.

Overblik ! - statusoversigt - email - telefon... På forsiden af INTRA-KOM listes alle medarbejdere i de afdelinger de er tilknyttet. Her kan man hurtigt danne sig et overblik af hvem der er i huset, hvem der er til møde (evt. hvor), hvem der er på ferie, hvem der syge etc. Desuden kan man se de enkeltes medarbejderes vigtige oplysninger, f.eks. telefonnummer, e-mailadresse, foto af medarbejderen m.m. Med bare ét klik kan man hurtigt få oplysninger om de enkelte medarbejderes ferieplaner, ugeoversigt, aktivitet og personlige oplysninger. KLIK FOR AT FORTSÆTTE En komplet personaleliste - eller pr. afdeling kan printes direkte fra skærmen

Møde-/aktivitetstavle - tilgængelig for alle ! En avanceret erstatning for virksomhedens gammeldags mødetavle der viser en medarbejders aktivitet netop nu – og for en måned frem ad gangen. Der kan bladres frem og tilbage i tiden. Hver aktivitet er et aktivt link og ved klik vises yderligere info om aktiviteten under kalenderen. Alle der har adgang til INTRA-KOM kan se øvrige brugeres aktivitet - men det er kun den enkelte medarbejder (og evt. en eller flere administratorer) der har rettigheder til at redigere i denne ! KLIK FOR AT FORTSÆTTE INTRA-KOM kan tilpasse så alle medarbejdere skal logge sig på ved mødetids start - dette tilsikrer daglig brug og sikker opdatering !

Aktiviteter/status - hurtig opdatering ! Status på forsiden og møde-/aktivitetstavlen henter automatisk oplysninger fra medarbejderens eget "arkiv". Med bare få klik kan medarbejderen opdatere sine aktiviteter og de vises med det samme på oversigterne, incl. diverse statistikker ! KLIK FOR AT FORTSÆTTE

Ugeoversigt - hvem er fraværende ! Med ugeoversigten kan der hurtigt og let dannes et overblik af hvem der er fraværende i indeværende uge.... Der er mulighed for at bladre frem og tilbage i ugerne - hvilket giver et godt værktøj i.f.m. mødeplanlægning, ferieplanlægning mv. KLIK FOR AT FORTSÆTTE

Ferie-/fravær - hurtig opdatering og beregning ! Ferie-/fraværsmodul gør styringen utrolig hurtig og enkel. Hver medarbejder kan med få klik opdatere ferie, sygdom, kursus mv. Ved opdatering bliver de samlede antal fraværsdage og typer automatisk beregnet, og kalenderen bliver med det samme ajourført. Hver medarbejder kan redigere i egne fraværsdage - frem i tiden. Evt. ferieadministrator har adgang til redigering af alle medarbejderes fravær ! KLIK FOR AT FORTSÆTTE Listen kan printes direkte fra skærmen og f.eks. hænges op i kantinen…

Fraværslister - oversigt samt beregninger INTRA-KOM er også et stærkt tidsbesparende værktøj for bl.a. lønbogholderiet - til brug for ajourføring af fraværsstatistik, af sygefravær, barsel, afholdte feriedage, lønberegning og flex-tid mv. Og har man Excel 2000 kan aktuel liste med et klik hentes i Excel-format - lige til at arbejde videre med ... KLIK FOR AT FORTSÆTTE

Mødetider og flex-tid Personalets stamdata Flex-tid Med funktionen mødetider kan alle medarbejderes faste arbejdstider ses. Det er enkelt at redigere i mødetiderne for den enkelte medarbejder via administrationsmodulet ! Listen kan printes direkte fra skærmen. Personalets stamdata INTRA-KOM har en funktion hvor alle medarbejderes stamdata ligger. Det giver et hurtigt samlet overblik af e-mail, telefonnumre, privatadresser, fødselsdatoer, ansættelsesdato mv. Flex-tid INTRA-KOM kan også tilpasses så det fungerer som gammeldags stempelur - og automatisk holder regnskab med den enkelte medarbejders timeregnskab. KLIK FOR AT FORTSÆTTE

Mødeoversigt - kommende møder - mødereferater ! INTRA-KOM indeholder et modul der giver mulighed for visning af kommende møder og referater af afholdte møder. Via administrationsmodulet kan der være flere med rettigheder til at redigere og oprette mødereferater og møder KLIK FOR AT FORTSÆTTE Det er muligt at oprette information om et kommende møde eller evt. en mødeindkaldelse direkte fra modulet eller evt. at uploade en fil med informationerne (Word-dokument, Excel, PDF el.lign). Dette gælder efterfølgende også for mødereferater m.m.

Intern og ekstern info - links og genveje til informationer ! Intern og ekstern info siderne er en "base" hvor links til vigtige filer, hjemmesider osv. kan samles. På denne måde sikres det, at alle medarbejdere har samme adgang til de samme informationer. Det kunne fx. være virksomhedens egne sider, pdf-filer, konkurrenters hjemmesider eller lignende. KLIK FOR AT FORTSÆTTE

"Mine sider" - egne links og adressekartotek Hver bruger af INTRA-KOM har adgang til "egne sider". Dvs. at hver bruger har adgang til et link/ adressekartotek. For begge dele gælder det, at det kun er den enkelte medarbejder der har adgang til egne links og eget adresse kartotek. Linkkartotek kan f.eks. indeholde alle de internet sider medarbejderen benytter jævnligt eller som man finder interessante. Adressekartoteket kan indeholde adresse-, person-, firmaoplysninger mv. for alle de firmaer/personer medarbejderen måtte ønske. KLIK FOR AT FORTSÆTTE

Sikkerhed - login, adgangskode Alle sider i INTRA-KOM indeholder et automatisk tjek af om der er logget på med et korrekt brugernavn/adgangskode ! Når en bruger logger ind på systemet finder systemet automatisk ud af hvilke sider brugeren har adgang til, dvs. hvilke rettigheder den enkelte bruger har. KLIK FOR AT FORTSÆTTE

Administrationsområde - vedligeholdelse, overblik og opdatering Administrationsområdet er kernen i systemet. Herfra er der adgang til den løbende opdatering og vedligeholdelse – lige fra oprettelse/redigering af medarbejdere, mødetider, afdelinger mv. til visning af fraværslister og vedligeholdelse af rettigheder for systemets brugere. KLIK FOR AT FORTSÆTTE

Administrationsområde - rettigheder og adgangskoder INTRA-KOM er konfigureret således, at der kan oprettes og justeres i forskellige rettighedsgrupper. Det gør det let at administrere, da personer med forskellige ansvarsområder, kan være tilmeldt forskellige rettighedsgrupper. F.eks. kan en person fra personaleafdelingen have rettighed til opdatering af personaleinfo men ikke til opdatering af mødereferater. Mens en person fra administrationen kan have adgang til opdatering af mødereferater men ikke til personale stamdata. KLIK FOR AT FORTSÆTTE

Gå til demoversion – klik på pilen KLIK FOR AT AFSLUTTE