Agenda Københavns Borgerservice 2004-2012 Hvad laver Borgerservice? • Personlige henvendelser • Pas (74.000) og kørekort (70.500) • Folkeregister: flytning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

Ny, offentlig myndighed – Udbetaling Danmark
1 Strategiske mål 2011/2012 April Medarbejderresultater 2006 Real 2007 Real 2008 Real 2009 Real 2010 Real 2011 Mål 2011 Real 2012 Mål 2013 Mål.
Regler ved job i Sverige
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Digital Offentlig Byggesagsbehandling ABT-fondsprojekt med Gladsaxe, Gentofte, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal, Vejle og Århus EBST og KL DOB MAJ KONFERENCE.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
1. Åbenhed og gennemsigtighed 18 initiativer 3 ?
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
NemID = den nye digitale signatur
Inspirationsoplæg: To vinkler på E-Gov
Elevernes digitale dannelse
Charlotte Bay Greisen IT-Digitaliseringsleder
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Danskernes egen historie Rapporteringsmøde 1. Februar 2006
Nyt om borger.dk september 2010
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Digital Post til borgerne i vejen dertil
Status på projektet It- hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Kommunal digitalisering Jakob Aagaard Harder 1.Politisk fokus i alle kommuner 2.Enighed om en fælles strategi med større forpligtelse – kommunerne handler.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Program for digital kommunikation
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Den digitale vision for Danmark - muligheder og udfordringer for finansielle virksomheder Forsikringsforeningen, 8. oktober 2013 Direktør Lars Frelle-Petersen.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
1 ISS – Carbon Hvorfor ISS i Carbon 20? 2 Dialog med kunder der prioriterer miljø Inspiration til det fortsatte arbejde med udvikling af.
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Danskernes Digitale Bibliotek Hvorfor er det en god idé? Børne- og kulturdirektør Flemming Olsen, næstformand i Børne- og Kulturchefforeningen DB SYD –
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
1 Budgetorientering 13. oktober 2010 v. Borgmester Flemming Eskildsen Kulturcenter Limfjord.
Matematik B 1.
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
Grunde til at jeg elsker dig
Fælles opgaveområder mellem Borgerservice og Biblioteker
It-kompetente borgere. Stevns Kommune indbyggere En kommune på kanten Digitaliseringsgrad Stevns Bibliotekerne 3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Obligatorisk digital selvbetjening
På vej til succes med obligatorisk selvbetjening Hans H. Jensen, vicekommunaldirektør.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
SERVICE OG SAMARBEJDE I ØJENHØJDE. ”Den, der er nødt til at spørge, har ikke samme magt, som den, der kan selv” Margrethe Vestager Økonomi- og indenrigsminister.
5: Har du en digital postkasse, hvis ja, hvad har du så modtaget?
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Borgerens adgang til egne data - prototype
1. oktober 2015 Digitalt Landsmøde i Vejle
Borgerens adgang til egne data - prototype
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Præsentationens transcript:

Agenda

Københavns Borgerservice

Hvad laver Borgerservice? • Personlige henvendelser • Pas (74.000) og kørekort (70.500) • Folkeregister: flytning og indrejse (74.000) • NemID (42.000) • Sundhedskort (41.000) • SKAT (34.500) • Folkepension (29.000) • Sikringsydelser (10.600) • Sagsbehandling • Enkeltydelser til +65 • Huslejenævn • Folkeregister, f.eks. EU sygesikring • Valg – og vielser! Nøgletal • 420 medarbejdere • Driftsbudget: 345 mio. kr. • Ydelser til borgerne: 7,7 mia. kr. Borgerhenvendelser • personlige henvendelser til de 3 borgerservicecentre • 1,3 mio. telefoniske henvendelser til Kontaktcenteret • 6,5 mio. besøgende på

Historien: ’Fra Herodes til Pilatus’ – eller fra 54 døre til et par klik med musen 2004 – 4 borgerservicecentre åbner 2007 – 4  6 borgerservicecentre. Nye opgaver (bl.a. skat og indrejse) 2008 – Kanalstrategi 1: Ring på – Kanalstrategi 2: Brug selvbetjeningsløsninger på Samling af 500 ansatte i koncernen Københavns Borgerservice (bl.a. folkeregistret og pensions- og sikringsområdet) – 6  3 borgerservicecentre + 5 Borgerservice Kvik på bibliotekerne 2012 – Kanalstrategi 3: Nye digitale løsninger. 80/20-strategi

Kanalstrategi kr. 110 kr. 80 kr. 3 kr. Skriftlig(27%) Personlig(18%) Telefon (36 %) Digital (19 %) Skriftlig (51 %) Telefon (24 %) Digital (1 %) Personlig (24 %) UdgifterHenvendelser •’Kanalstrategisk’: Henvender københavnerne sig til os på den bedste måde? •Effektivt: Løser vi københavnernes henvendelser hurtigt og billigt? •Serviceorienteret: Er nye metoder også bedst for københavnerne? 92% er tilfredse med servicen – men ikke altid med alle beslutninger Pris

Kanalstrategi: 3 primære + 4 ’nye’ kanaler , chat og co- browsing 3 borger- servicecentre og 5 Kvik Digitalt: Digitalt: facebook Mobilt: app

Københavns Kontaktcenter – den telefoniske hoveddør Hverdage fra kl ,3 mio. opkald årligt 120 medarbejdere Henvendelser: •Omstilling og straksafklaring •Officiel mailadresse •Chat •Co-browsing Servicemål: •Ventetid: 25 sek. •Straksafklaring: 40% •Tilgængelighed: 90 %

Københavns Kontaktcenter – et prioriteret udviklingsområde

– den digitale hoveddør Mere end 50 selvbetjenings- løsninger Personaliseret service: MinSide Medbetjening via chat Hjælp til navigation og viden via KviKKen 66 % af alle københavnere har besøgt kk.dk 84 % af de flittige internetbrugere har besøgt kk.dk

Borgerservice app – den mobile hoveddør Ca har hentet den nye borgerservice app siden februar 2012

Københavns Borgerservice

Hvad er de næste skridt? – Citizen lovpligtig digitalisering af 35 områder

Strategiske mål og eksempler på initiativer I 2015 sendes 80 % af al post digitalt til borgerne 80 % digitale ansøgninger på områder med obligatorisk selvbetjening I 2015 sendes 80 % af al post digitalt til borgerne 80 % digitale ansøgninger på områder med obligatorisk selvbetjening Der er hjælp at hente, når man skal betjene sig selv på nettet, fx. E-læring på kk.dk, digitale ambassadører, borgerkurser og hjælp via telefon og chat Borgere, der aldrig bliver digitale, får ordentlig hjælp, fx styrket telefonisk rådgivning og kontakt i svære sager, social og sproglig profil i borgerservicecentre Vi indfører obligatorisk digital kommunikation Vi gør det nemt at være digital københavner Vi hjælper de borgere, der ikke kan selv Københavns Kommune leverer borgerservice med respekt for borgernes tid, penge og særlige behov Besparelse 32 mio kr./år Investering 50 mio kr. Citizen.2015

Lovpligtig digitalisering – status medio 2012

Hvordan når vi målene?  87% af københavnerne har NemID  83% af alle flytninger er via eFlyt  83% af pensions-ansøgninger via den digitale pensionsguide  københavnere på MinSide om måneden  Ca. 26% af københavnerne er tilmeldt digital post fra alle myndigheder  66% af sundhedskort bestilles via selvbetjening Københavnerne er godt med!

Der er hjælp at hente… eGuides til borgere og medarbejdere Digitale ambassadører, hvor borgerne møder kommunen Digitale besøgsvenner hjemme hos borgeren Flere Borgerservice Kvik initiativer på bibliotekerne Kommunikations- og markedsføringskampagner Borgerservice 2GO … så flest muligt kan kommunikere digitalt

Vi møder nye borgere med 2GO

Intern forandring

Stormøder: Hvad er vi gode til og hvad skal vi kunne?

Vidensbaseret samarbejde med universiteterne 8 specialer, blandt andet på brugerinddragelse og -tests. Hvorfor gør vi, som vi gør? … og ikke mindst, hvorfor gør vi ikke mere for brugerne?

Innovation  ny service til borgerne International Citizen Services Brevstemmer på hovedbanegården Vielser i det fri

På vej mod nye jobprofiler og nye kompetencer Borgerservice-guiden Fremtidens sagsbehandler ”Konsulenten” "Vi skal kunne betjene alt fra pensionisten til den unge håndværker inden for få minutter, og vi skal være i stand til at målrette vores betjening efter den enkelte borgers behov."

Eksterne muligheder

Borgerservice Bank SKAT SU Det offentlige A-kasse Forsikring Pension Private firmaer Samarbejde mellem privat og offentlig sektor er altafgørende!

Bestil din medicin Borgernes interesse i egne oplysninger

Ny teknologi  ny og bedre service Hvis ikke i dag – så i morgen…

Politisk fokus – Statsministerens nytårstale

Tak! Kommentarer og spørgsmål: