Velkommen til Sydhavs Power
Præsentationsrunde! Elevator tale på max 2 min. hvem er du? hvad laver du? hvad forventer du af netværket? Hvad kan du bidrage med? Sydhavs Power
Sociale Medier Sydhavs Power
Lidt Fakta 12,5 % af de amerikanske par gift sidste år mødte hinanden online Radioen var 38 år om at nå 50 millioner brugere, TV var 13 år om det, internet 4 år, Ipod 3 år - Facebook fik 100 millioner brugere på ni måneder Ifølge den seneste rapport om dansk erhvervslivs brug af sociale medier, tror hele 95% af virksomhederne - på tværs af brancherne - på en øget anvendelse af de sociale medier i løbet af de næste år. 90% af internet brugere kender mindst et socialt netværk. Den gennemsnitlige bruger har 195 venner Der bruges nu mere tid på sociale medier end på porno Sydhavs Power
Sydhavs Power
Sydhavs Power
Sydhavs Power
Sydhavs Power
Twitter bruges af ca. 150 millioner brugere. Der oprettes mere end 300.000 nye brugere dagligt Der er dagligt mere end 600 millioner søgninger på Twitter Der skrives 800 tweets i sekundet Mere end en tredjedel af brugere bruger Twitter via deres mobiltelefon. Stadig mest mediefolk, nørder og skriverkarle Flere danske virksomheder med support eks. TDC 41% af virksomhederne siger at twitter giver værdi for pengene Sydhavs Power
Sydhavs Power
Facebook har mere end 800 millioner aktive brugere I gennemsnit har en bruger 130 venner og er tilknyttet 80 fansider, grupper, events el. lign. I Danmark er der mere end 2,6 mio. Facebook-brugere. Der deles dagligt mere end 2 millarder links, billeder, noter, indlæg m.m. på Facebook. Heraf 250 millioner billeder. 7 millioner apps og hjemmesiden er integreret med Facebook. 350 millioner aktive brugere logger på via der mobiltelefon. I gennemsnit er folk på 55 minutter dagligt 60% logger på dagligt Sydhavs Power
2 milliarder videoer set pr. dag 152 millioner blogs 2 milliarder videoer set pr. dag Youtube er det 3. mest besøgte site, kun overgået af Google (1) og Facebook (2) Gennemsnitsbrugeren ser 12,5 timer video om ugen på internettet. 60% af virksomhederne er på youtube 680.700 visninger pr. virksomhedskanal i 2010 Hvert minut uploades 24 timers video til YouTube. Musikvideoer tegner sig for 20% af uploads. Sydhavs Power
Justin Bieber Indledte sin karriere på YouTube Han har den mest sete video på YouTube som er set 635.380.000 gange. David lettermann show 7 million followers. Sydhavs Power
Susan Boyle "The Woman Who Shut Up Simon Cowell" Britain’s Got Talent - I Dreamed A Dream 66 millioner så hendes audition på YouTube den første uge. Boyle debutalbum, I Dreamed a Dream (2009) forbliver som den britiske bedst sælgende debut album nogensinde Sydhavs Power
KLM Surprice Sydhavs Power
Dessert Gallery Facebook fans besøgte restauranten 36% mere end almindelige kunder. De brugte 45% mere af deres madbudget De brugte 33% flere penge her end på andre restauranter. De havde en større følelsesmæssig tilknytning. http://youtu.be/Yi11FXdhaHc Sydhavs Power
Sydhavs Power
SAS Lancering i januar 2010. April – 50.000 fans Nu 111.003 fans som bruger fansiden som en forlænget arm af SAS kundeservice. I forbindelse med askeskyen kunne SAS nå mange kunder på engang fremfor en kunde ad gangen i telefonen. Sydhavs Power
Majbritt Lund-Kuglepen Sydhavs Power
Eric Whitacre Virtual Choir 2.0, 'Sleep' Sydhavs Power
Mine Bedste tips Det kan bedre betale sig at have få aktive profiler end profiler på alle de tilgængelige netværk. Brugerne og søgemaskinerne kan godt lide at der hele tiden sker noget på siden, og de vil belønne dig for at tilbyde frisk relevant indhold. Del kun relevant indhold Sydhavs Power
Betragt det sociale netværk som ven eller ægtefælle Lyt og tal med dine fans. Betragt det sociale netværk som ven eller ægtefælle Tjek siden dagligt for spørgsmål, det er super nemt Opdater siden jævnligt Involver brugerne Stil spørgsmål sammen med hver af dine indlæg og se, hvilken type feedback, du får. Brug @tag, men brug den sparsomt… Få brugernavn når du har 50 fans!!!! Sydhavs Power
Tjek hvad konkurrenterne gør Lav konkurrencer Kend din målgruppe og skab kontakt med dine fans på et følelsesmæssigt plan Vær unik Fremstå originalt Tag chancer Tjek hvad konkurrenterne gør Lav konkurrencer Tænk i indhold som er værd at dele, det spreder sig som ringe i vandet Link til din Fanside på din hjemmeside Inviter venner og kunder Lav en ”ladingpage”. Tilføj link i din email signatur Få fans til at ”tagge” dine fotos. Brug facebook annoncer – og link til din fanside (ikke hjemmesiden) Sydhavs Power
Facebook annoncer Age Gender Location Language Relationship Status Sexual gender preference Education Interest targeting Page targeting $0.003 – $0.35 per fan Sydhavs Power
Addthis.com Sydhavs Power
Spørgsmål? Sydhavs Power
Ny Fanside for Sydhavs Power Bliv fan Del arrangementer Jeres egne FB fansider Del relevant information til andre i netværket Spændende links og film Del Sydhavs Power med dine venner Sydhavs Power
Regler for medlemskab Netværk efter gensidighedsprincippet - bidrag først. Vær opmærksom og nærværende når du lytter. Vær præcis og interessant når du fortæller. Vær ærlig og diplomatisk. Spørg om hjælp - de fleste er glade for at kunne hjælpe. Følg op og husk at sige tak for hjælp. Træn din flair for mennesker. Vær ikke overivrig – hav tålmodighed og tænk langsigtet. Vær brobygger – se synergimuligheder mellem dem du kender og skab kontakt. Vær initiativrig – du må gerne udfordre dig selv. Sydhavs Power
Elevator tale (max 2 min.) Søgning Præsentationsrunde! Elevator tale (max 2 min.) Søgning Sydhavs Power
Næste møde! 14. November 2011 Kl. 15:00 Sydhavs Power