Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Advertisements

©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Music: Nightengale Serenade
Er det ikke noget i klassen?
Temadag om undervisningsmiljø
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Børnemiljøvurdering 2013 Trinitatis Menigheds Børnehus
Børns rettigheder - er dine rettigheder
Trivselsgrupper for forældre
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
God trivsel = God læring
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Spørgsmål du kan overveje  Hvordan bliver du inspireret i dit arbejde?
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Fortæl om din seneste succes i klasseværelset. Hvordan påvirker fraværet de klasser, du underviser?
Tilfredshedsundersøgelse
Undervisningsmiljøundersøgelse 2010
3. Klasses troldetræ Her i troldetræet bor larmetrold, sjusketrold, rodetrold, glemmetrold og tavse trold. Nogle gange bor de også inden i os og tager.
Mobbe- og trivselsundersøgelse
Noemi Katznelson, Tendenser der modarbejder 95 pct. målsætningen og fører til øget polarisering Forventningseksplosion – alt skal være godt.
Relationer – Omgangstone
Relationer – børn imellem
Michael og Julie Hvad vil DU gøre? (Klik for at komme videre)
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
Trivselsregler for Bispebjerg Skole 2006/07
Sig noget pænt PRINT 2-3 SÆT OG LAMINÉR ”SUPER KLASSE KAMMERAT-STOLEN”
Trivsel og værdier - i skoletasken
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Elevernes psykiske arbejdsmiljø TrongårdsskolenSpørgeskemaundersøgelse December 2005 Undersøgelsen bygger på svar fra ca 350 ud af ca. 500 elever.
Disposition Præsentation af emne Mobning
Hvordan spørger man anerkendende?
Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole 4-6 klasse.
Beretning fra skolen Medarbejdersituationen Bøgepiren:
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Læborg skole- 4.kl kl. Undervisningsmiljø. 5./6. klasse 4 drenge
Skolebestyrelsen Havnbjerg Skole Skolens Værdisæt – i korte træk Mål “Skolen skal være et sted, hvor alle trives til glæde og gavn for et godt læringsmiljø.”
Hvordan man bekæmper mobning
DE-L Årsmøde, Workshop: ”De voksnes vej ind i de erhvervsrettede uddannelser ” Kirsten Holmgaard, direktør Mercantec Tirsdag den 29. april.
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
KICKSTART DET GODE SAMARBEJDE
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Jeg bestemmer Medborgerskab – Tema 1. 2 Tema 1 – Dag 1 Medborgerskab 1. Jeg bestemmer 2. Vi bestemmer 3. Med i samfundet 4. Indflydelse De 4 temaer.
- Er dine rettigheder Foto: Ken Hermann Børns rettigheder.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Psykoedukation Indlagte patienter med dom til behandling eller anbringelse Session 6 – Kontaktpersonsfunktionen Undervisere:
Unge og mobning Sarah Amann Mortensen 1.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Klassesamtale om resiliens
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Begynd med at åbne
Trivsel og værdier - i skoletasken
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Trivsel og værdier - i skoletasken
Den Økologiske Produktionsskole
Præsentationens transcript:

Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2 December 2006 Vintersbølle Skole

Relation til lærerne Synes du de voksne er gode til at hjælpe dig, når du arbejder i klassen?

Relation til lærerne Synes du de voksne er gode til at hjælpe dig, når du er glad?

Relation til lærerne Synes du de voksne er gode til at hjælpe dig, når du er ked af det?

Elevensopfattelse af den ”mobbefri” skole. Har du mobbet?

Elevens opfattelse af den ”mobbefri” skole Elevens opfattelse af den ”mobbefri” skole. Har du set nogen, der er blevet mobbet?

Elevens opfattelse af den ”mobbefri” skole. Er du levet mobbet?

Elevens opfattelse af den ”mobbefri” skole Elevens opfattelse af den ”mobbefri” skole. Har du en voksen, du trygt kan henvende dig til på skolen?

Elevens opfattelse af den ”mobbefri” skole Elevens opfattelse af den ”mobbefri” skole. Her dine lærere gjort noget særligt for at hjælpe, hvis der var mobning i klassen?

Elevens opfattelse af den ”mobbefri” skole. Hvad er en god lærer? Hjælper når man er ked af det God til at snakke med Trøster Er sød Glad Lærer en noget Har orden i tingene

Er du glad for den klasse du går i?

Føler du dig tryg i klassen?

Hvor mange venner har du i klassen?

Føler du at vennerne kan lide dig som du er?

Føler du dig uden for kammeratskabet i klassen?

Synes du, I taler grimt til hinanden i klassen?

Ved du, hvordan du opfører dig overfor de andre i klassen?

Har I regler for, hvordan I skal opføre Jer over for hinanden i klassen?

Overholder du selv reglerne for, hvordan du skal opføre dig overfor dine klassekammerater?

Er du blevet mobbet af nogen fra din egen klasse?

Er du blevet mobbet af nogen fra en anden klasse?

Har du været med til at mobbe en eller flere andre elever?

Tror du, at din klasselærer ved, hvis nogen i din klasse bliver mobbet?

Hvis nogen i din klasse bliver mobbet gør klasselæreren så noget ved det?

Har du oplevet at føle dig dårlig tilpas / dårlig stemning af en lærer?

Synes du, at din klasselærer viser interesse for dig?

Synes du, at din klasselærer gør noget for, at alle i klassen skal have det godt?

Taler I sammen om, hvad I kan gøre for at få en god klasse?

Fortæller du din klasselærer, hvis du har nogen problemer, der ikke har noget med skolen at gøre?

Hvis du har brug for hjælp, kan du så få det hos din klasselærer?

Keder du dig i timerne?

Keder du dig i timerne? Hvis ja hvornår? Der angives mange forskellige fag og ofte skriver eleverne: Nogen gange. Der skal en dialog med den enkelte til, for at finde ud af om de skriver det fag, de synes er svært, eller om der er andre begrundelser.

Får du ros af lærerne for dit arbejde?

Arbejder du sammen med andre om opgaverne?

Synes du der er den nødvendige ro, når der undervises?

Må i være med til at bestemme, hvordan / på hvilken måde I skal arbejde med et emne eller en opgave?

Synes du at du lærer noget i skolen?

Føler du dig stresset på grund af dine lektier?

Har du pligter derhjemme (ud over lektierne) ?

Hvor lang tid bruger du på lektier? I gennemsnit bruger eleverne en halv time på lektier hver dag.

Hvad kan du bedst lide at lave i frikvartererne?

Er der steder på skolen der er koldt?

Er der steder på skolen, hvor der lugter grimt?

Er der steder på skolen, hvor der er beskidt?

Kan du se, hvad der står på tavlen?

Er der meget larm i timerne?

Er klasselokalet pænt og hyggeligt?

Er du med til at bestemme, hvordan klasseværelset ser ud?

Hvordan er din stol at sidde på?

Hvordan er dit bord at sidde ved?

Her I en god skolegård/legeplads?

Er du glad for at gå i skole?

Har du venner i klassen?

Er du med til at lege i frikvartererne?

Er der nogen i klassen, der driller dig, så du bliver ked af det?