Bevidst undervisning i billeder

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Politisager En multimedia-opgave.
Læsning i danskfaget i Island
Læsning og skrivning i børnehaveklassen
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Læringsstile og lektier
Nåede vi målet? podcasts Evaluering - eleverne • 1. Giver det at podcaste boganmeldelser eleverne mere lyst til at læse bøger? – a. Samlet set.
Fra pædagogisk servicecenter til læringscenter
Informationsaften Aftenens program:
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
”Hvad skal vi lave til påske?” af Lea Bodzioch talelærer/neurologopæd
Databasetyper •Niveau 3 for MVU. Hvorfor? •”Hvis man vil have adgang til nyeste kilder om hvad som helst, så må man lære sig at bruge andre ressourcer.
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
Støttet af • Projektet set fra CFU – mål og rammer • Projektet set fra skolens side • Best practice eksempler • Nåede vi målet –formidling.
Mobiltelefoner i mellemtrinnets danskundervisning
How to boost students´ vocabulary via reading
Dansk 1. klasse.
Sprogtilegnelse d Ida Marie Holm.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Hanne og Marianne siger tak for et par gode uger. Vi glæder os til resten af året sammen med jer! Opstartsugerne på Sønderholm Skole På de følgende sider.
Inspiration til faglig læsning i danskundervisningen på ElevIntra
Naja Marie Aidt Bavian.
Kortfilm – de 7 parametre
Juhu – nu skal jeg lære at læse….
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Den gode fremlæggelse Præsentationsteknik.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Et mærkeligt skib.
At tale om sexualitet.
Læring, kommunikation og samarbejde
Studiestartsprojekt Projektet Emne: Studenterlivet ved SDU Slagelse – I skal undersøge, hvordan forskellige parter (universitetet, medierne, kommunen,
Før vi begynder: Rød tråd Affaldstema –Parallelt med erfaringer Hvad skal vores produkt være? Hvad forventer du at få ud af dette forløb? –Noget du særligt.
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
Elever med særlige behov Lidt om allerede installerede hjælpe programmer i windows vista.
Tilsyn Aabenraa Friskole 2009 Birgitte Boelt, Pædagogisk konsulent, Center for Undervisningsmidler.
Læsning.
Face-off – FIK læser. Face off, FIK læser Hvordan kan byens stolthed – ishockeyklubben ”White Hawks” – kan anvendes som løftestang for læselyst for klubbens.
Milles Univers Brainstorm til website til tv serien Mille.
Multimodale læremidler. Understøtte undervisningen 2 Et læremiddel til at understøtte undervisningen i erhvervsøkonomi for læsesvage elever: - Multimodalt.
Modul 6 Præsentationsprogram. Mål Formålet med dette modul er at teste kandidatens færdigheder i at oprette en præsentation med et standardpræsentationsværktøj.
Illustration fra Bogen om kræft figur 3.1.a Figur 3.1. Første del. Kapitel om Kræft i Danmark.
De seks bedste billeder fra gruppen
Udeskole på Grønhøjskolen
Af Christina Hesselholdt. Genre n Christian Hesselholdt betegner sin bog som en samling af fiktioner om en barndom.
Overvejelser for elevernes brug af IT og mobiltelefoner på Østervangsskolen.
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
Jagten på den gode børnebog
Alle elever i den danske folkeskole, skal blive så dygtige, som de kan En længere skoledag Flere timer i dansk og matematik Tidligere fremmedsprog Lektiehjælp.
Relations kompetencer
Hej her er et lille diasshow Tryk på Enter-tasten, når du vil videre!
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Kontekst: Formålet er at lave en let overskuelig og hjælpsom guide til billedanalyse i 8. klasse. Målet er at eleverne skal opnå en god forståelse for,
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
0. Kl 2016/2017.  I bh.kl skal undervisningen tilrettelægges og udføres således at eleven får kompetencer inden for:  1)Sprog  2)Matematisk opmærksomhed.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
Vores relation til Gud: Når Gud taler. Hvordan kan jeg bede? Salmernes bog – Hjælp til at udtrykke både smerte og glæde Fadervor – Grundopskrift fra Jesus.
Sprogrigt miljø til børn - biblioteket som aktiv spiller
BOG: PINDSVINET HUSK: DUÅ: HISTORIEFORTÆLLING: KUFFERTSANGE: REMSER:
At købe Palmin og fuglefoderfrø.
Hvad skal der ske nu på vores bibliotek? Lokalt oplæg
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Præsentationens transcript:

Bevidst undervisning i billeder Marie Busck – dansklærer og læringsvejleder

Indledende opgave Førlæsning Eleverne fortæller om dem selv i billeder Stillbilleder Klassesamtale Aktive læsere Informationssøgning Oprettelse af logbog på deres wiki

Under læsning Det fysiske rum, fordybelse, klassesamtale Samspillet mellem billeder og handling – læse billederne Billedtømning - • Hvad foregår der på billedet? • Hvem eller hvad er med i billedet? • Hvilke farver, former og figurer optræder i billedet? • Hvordan er stemningen i billedet? • Hvad kan billedet sige om TAVS? • Hvordan er forholdet mellem tekst, billede, lyd og bevægelse? • Genkender I noget i billedet fra jeres eget liv? En følelse, en stemning, en oplevelse eller noget andet?

Efter læsning ”Snak med billeder” – hvordan kan man kommunikere med billeder Billedanalyse – farver, symbolik, figurerne/karaktererne

Læringsvejleder – Bøger er støvede og kedelige Læselyst Det nye medie – et redskab Præsentation af i-bogen på biblioteket Multimodalitet – børn læser billeder? Vejlede kollegaer