24. november 2006 Lærerseminar 2006. Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Evaluering i et narrativt perspektiv v/ Hanne Fredslund
Danehofskolens værdigrundlag
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Måske er I gode venner i et år,
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Præsentation af materialer på personalemøde
Hvordan arbejder jeg som underviser så jeg er med til at skabe læring?
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Når lærere samarbejder med forældre
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Design för lärande i en digital, multimodal lärmiljö
Anette Schjødt Thorsen
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Måske er I bedste venner i et år,
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Gymnasielektionen screening i dansk
Darum skole 4. november 2013.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
Hvis 2007 var et af “disse” år som du begyndte med optimisme,
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Ph.d.seminar på Københavns Universitet DennisRasmussen 14. November 2007 Erfaringer med ph.d’ere i Nordea – et møde mellem to verdener…
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Uddannelseskonference 9. november 2012 Katja Kayser Koncerndirektør, Region Hovedstaden 9. november 2012.
Gymnasielektionen screening i dansk
Praksisopgave 1 Intro til praksisopgave 1 2. Dag 1.
Læring i et vejledningsperspektiv
Talent i ledelsesperspektiv Oplæg under temaet: ”Bedre resultater på elevniveau” – med fokus på ledelsesrolle, -motiv og kompetence v/ John Vinsbøl Udviklings-
Objektivitet findes ikke...mennesker gør. De næste 35 minutter... Baggrund Erfaringer….historier fra det virkelige liv Anbefalinger til jer.
Præsentation af materialer på personalemøde
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Koncern HR, Organisation og Ledelse At lede og facilitere møder med mere effekt Workshop 8 Ledelseskonferencen 9. juni 2010.
Qaasuitsup Kommunea bygder -bygdeskoler- Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Hvad ved vi om socialt udsatte borgeres rygevaner? v/ projektmedarbejder Jane Brinch.
10 roser til dig.
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Fremme af unges mentale sundhed
At tale om sexualitet.
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Transfer Mellem efter/videreuddannelse og praksis.
Forudsætninger for en god samtale
ARBEJDSMARKEDET SET FRA ET SENIORPERSPEKTIV SUSANNE BANCK BANCKRESOURCING Workshop 21. oktober 2009 Herlev Hospital
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
God ledelse og god bestyrelseskultur Ledelse og samarbejde Temamøde BL´s 6.kreds Den 11.November 2014.
Vores fælles fremtidige opgave med gråzoneelever……… ”Hvordan vil du fremover indtænke ”gråzoneelever” i din undervisning”? Hvordan ser du din egen rolle.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Helsingør Kommune Fredensborg Kommune UU-ØRESUND Fredensborg og Helsingør Kommuner.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Undgå, at de ældre brænder ud, og at de unge dropper ud!
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative kompetencer.
Projekt X:IT - Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7, 8 og 9. klasse – Projekt X:IT.
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Grundtanke Børn der trives kan lære, voksne der trives kan undervise.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Læreren som læringsleder
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Udeundervisning Egebjerg Skole og Børnehave
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU VELKOMMEN TIL SCIENCE AND TECHNOLOGY.
John Hattie.
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Link til video:
Praksiseksempel fra Teater GROB
Præsentationens transcript:

24. november 2006 Lærerseminar 2006

Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”

Soldaten i centrum "Den vigtigste enkeltfaktor, som har indflydelse på læringen, er det eleven ved på forhånd!"

Vigtigt om læring ” Læring gennem oplevelse, forståelse og handling”.

Din rolle i undervisningen ”Undervisning er en måde at sætte læring i gang på”

”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?” 1.Stille oplevelser til rådighed for jer alle her på Lærer- seminaret, som kan inspirere jer til jeres lærervirke i Give dig som lærer – både frivillig og ansat - mulighed for, både alene, men også sammen med andre, at tænke over den måde, du selv og andre underviser på. 3.Give jer mulighed for at handle i overensstemmelse med den forståelse, I nu er kommet frem til.

Afslutning Udfordringen er: At skabe de rammer, der på bedst mulig måde fremmer den enkeltes læring. Hvordan vil du bidrage til denne udvikling?