Industriens Hus, 22. september 2009 Hvad vil de studerende? - om koncepttest af uddannelser Rikke Lauth, specialkonsulent Center for IT Innovation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Chr. Viktor Rasmussen IT-Universitetet januar 2009 Målgruppeanalyse Målgruppeanalyse INTRODUKTION TIL FAGET.
Advertisements

KEA KOMPETENCE.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Uddannelse med perspektiv Fredericia Gymnasium Mandag den 7
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Qualifying In-service Education of Science Teachers Silkeborg
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
Science i Mariagerfjord Kommune  Grundlæggende kompetencer. Dansk, matematik, engelsk.  Kreativitet, innovation, problemløsning og samarbejde.  Naturfaglige.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Her kan du søge oplysninger om de forskellige lande, se videoklip med børn og unge, lave dine egne kort, statistik og lave wiki’er Med kortgeneratoren.
Efteruddannelse på akademiniveau 19. marts 2014 v. Christian Mathiasen.
I Mariagerfjord Kommune vil vi frem- me børn og unges muligheder for at få del i de gode jobmuligheder i frem- tiden. Derfor vil vi gøre flere børn og.
Chr. Viktor Rasmussen IT-Universitetet august 2008 Målgruppeanalyse Målgruppeanalyse Introduktion til faget.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Vision og strategi for misbrugsbehandling i fængslerne.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Projektlederens rolle(r)
SVS intro 7. december 2010 v/LH Dias 1 Specialeseminarer på Institut for Statskundskab, KU Henrik Jensen Professor, Dr.Scient.Pol. & Ph.D. Department of.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Ph.d.-studium: i udlandet, i det offentlige eller i en virksomhed? , kl
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Navn på enhed (Indsæt --> Diasnummer) Studentervæksthuset, Katapult Projektchef Mikkel Trym Andersen Projektleder.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
RegionsMEDudvalget Seminar juni 2010 Resultater fra evalueringen af MEDaftalen 2010.
At inddrage studerende i udviklingsarbejde
De naturvidenskabelige kompetencer og erhvervsudviklingen – et samspil v. Udviklingschef Søren Ring, Region Hovedstaden.
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
CFU 1 Center for Undervisningsmidler PowerPoint-kursus Enkle præsentationer.
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Institut for Naturfagenes Didaktik Skolekultur og personlig udvikling (dannelsesindhold) Forslag til forskningsprojekt.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ2. Dagens program Kontor Feedback på one-minute paper Fremlæggelser Tips til obligatoriske opgaver Strip sequence øvelse.
Vejlederens kommunikation
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
De naturvidenskabelige fag identificerer sig (også historisk) som
Introduktion til 2. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Folketingets Bibliotek og Oplysning
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Dokumentation og ankesager Jannie Dyring Ph.-d.-stipendiat.
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
En dansk folkeskole 650 elever, 3 spor, 0.-9., fire obs-klasser
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker Workshop Roskilde 29.august 2013 Jonna Holmgaard Larsen chefkonsulent.
Modul E Implementering og evaluering. Indhold Læringssættet Undervisning i egen afdeling Implementering Jeres opgave.
Karen Skriver Biomolekylære Videnskaber, Biologisk Institut
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Technical University of Denmark Department of Mechanical Engineering Section of Engineering Design and Product Development Partnerskab i innovation.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Har du husket din licens? Opstartsmøde 6. september 2012.
Sprog og International Virksomhedskommunikation engelsk, fransk, spansk og tysk Velkommen til brobygning 2010.
De naturvidenskabelige fag identificerer sig som EKSPERIMENTELLE FAG Eksperimenter.
Studievalgs- undersøgelse 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Carsten Stig Poulsen.
Uddannelse med perspektiv FREDERICIA GYMNASIUM FREDERICIA GYMNASIUM 24. oktober oktober 2011.
Studenterforeningen ”Et hus for unge studerende”.
Dagbladet Information Agenda for onsdag den IT-Universitet og faget usability Brugerproblemer ved information.dk Overordnet anbefalinger Kortsortering.
Dagbladet Information Agenda for onsdag den IT-Universitet og faget usability Brugerproblemer ved information.dk Overordnet anbefalinger Kortsortering.
Agenda Inspiration Problemformulering Målgruppe Ideén Design Vores endelige Website Procesreflektion Konklusion.
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Krise og flexicurity - hvordan klarer den danske flexicurity model krisen? Christian Lyhne Ibsen FAOS, Københavns.
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Institut for Socialt Arbejde, onsdag den 6. maj 2015
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Navn på enhed (Indsæt --> Diasnummer) Det digitale objekt Hvad kan man digitalt med talesprog som man ikke.
Synlighed i foreningen: kommunikation og markedsføring V. kommunikationskonsulent, Mette Vittrup Schmidt Seminar for seniorer Glostrup den 5. oktober 2015.
Evaluering af valgfag I NOrd
Hvordan skaber vi rammen for kvalitet?
Præsentationens transcript:

Industriens Hus, 22. september 2009 Hvad vil de studerende? - om koncepttest af uddannelser Rikke Lauth, specialkonsulent Center for IT Innovation

Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 2 Aftagere har stor betydning – og indflydelse FØR: I designet af uddannelsen (interviews, aftagerundersøgelser) UNDER: I markedsføringen (appetitvækkende udtalelser, kronikker) I gennemførelsen (gæsteforelæsninger, projektsamarbejde) EFTER: I aftagerpaneler, evalueringer m.m. Eks. fra hjemmeside Kommunikation og it Center for IT Innovation

Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 3 Rigtige it-uddannelser kræver rigtigt design.. Aftagere Undervisere Kommende studerende Center for IT Innovation

Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 4 Koncepttest uddannelsesidéen! •Indikation af markedspotentiale (inden udvikling) •Identificere styrker og målgruppe. Hvad appellerer til hvem? •Markedskendskab før markedsføring To koncepttests via onlinepaneler: • It og sundhed (startet 2008) • Naturvidenskab og it (starter 2010) Center for IT Innovation

Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 5 Hvad koncepttester vi? De unges reaktion på: -Navnet (Science Informatics) -Anvendelsesmulighederne (modellering af tsunami…) -Jobmulighederne (produktudvikler i høj.tek.industri…) -Indholdet (programmering, statistik, dataanalyse…) -Strukturen (tværfaglighed, sen specialisering…) -Generel interesse + prioritering af ovenstående (Vil de søge? Hvad motiverer?) Svar fra 528 gymnasieelever og 847 studiestartere (kontrolgr.) Center for IT Innovation

Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 6 Gymnasieelevernes motivation - prioritering Center for IT Innovation

Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 7 Hvilke anvendelsesmuligheder appellerer? Center for IT Innovation

Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 8 Hvilke anvendelsesmuligheder appellerer? Center for IT Innovation

Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 9 Hvilke jobmuligheder appellerer? Center for IT Innovation

Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 10 Hvilke jobmuligheder appellerer? Center for IT Innovation

Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 11 Og…? Vær konkret i markedsføring og uddannelsestilrettelæggelse Inddrag de potentielle studerende – for øvelsens skyld! Til aftagere: one-liners om hvad I laver. Lyder det fristende? Til fælles debat: Er akkrediteringsproceduren hensigtsmæssig? Center for IT Innovation

Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 12 Lidt til at gå på… Alt udsolgt på ny uddannelse i Kommunikation og it. Hvad motiverede de studerendes studievalg? Center for IT Innovation

Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 13 Center for IT Innovation