Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Lovlig sagsbehandling
Foreningsudviklingstesten
At forholde sig professionelt Anne Skov
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Mercantec NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Evaluering, bedømmelse og karaktergivning i Elevplan
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Analyse- og udviklingsmodel
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Levende Kommunikation
Talentinternat modul 3..
Carl-Johan Dalgaard (
Gennem vores undersøgelser af zoo.dk har vi fundet ud af sitets tre største usability problemer:
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
5. Mediepædagogisk vejledning - tre eksempler
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Lærermiddelkultur(er)?
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Uddannelse til Alle! FNs topmøde for uddannelse i Dakar 2000 FNs topmøde for uddannelse i Dakar konkrete målsætninger 6 konkrete målsætninger 2015-målene.
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
Selvevaluering af it i undervisningen på skolerne i Aalborg
Hvad er mål/resultat (output)?
Hvad vil jeg tale om? Handicapkonvention – hvorfor det?
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Det Sociale Kapitel
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
Industrien som karrierevej -Et tre-årigt tværfagligt projekt i Herning Kommune -Industrifremmende loge 12. december 2014.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative kompetencer.
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
Hvad er det gode skolelederliv?
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
Læreren som læringsleder
LEDERFORUM 18. januar december Fokuseringerne i 2009 har vi samlet i 5 punkter :  Service- og kvalitetspolitik anvendes  Effektivisering.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Hvad er det gode skolelederliv?
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Fyraftensmøde Det gode monitoreringsbesøg
Ansættelse af to mentorer
Trivselsmålingens resultater
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Dagsorden Præsentation - hvad er en Landsbyklynge?
Skolen og praktik Overgangen
Kommunikere dårlige nyheder
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2

Modellen til selvevaluering

Hvordan anvender vi it til at støtte kommunikation og samarbejde mellem lærerne? 3-5 eksempler på opgaver eller situationer hvor it har bidraget særligt positivt, og hvor anvendelsen af it ikke har fungeret: Spørgsmål 1 FASE A · Praksis som vi ser den nu • Skriv her

FASE A · Praksis som vi ser den nu Hvordan anvender vi it til at støtte kommunikation og samarbejde med eleverne og mellem eleverne indbyrdes? 3-5 eksempler på opgaver eller situationer hvor it har bidraget særligt positivt, og hvor anvendelsen af it ikke har fungeret: Spørgsmål 2 • Skriv her

FASE A · Praksis som vi ser den nu Hvordan anvender vi it til at støtte skole-hjem-samarbejdet? 3-5 eksempler på opgaver eller situationer hvor it har bidraget særligt positivt, og hvor anvendelsen af it ikke har fungeret: Spørgsmål 3 • Skriv her

FASE A · Praksis som vi ser den nu Hvilke formelle forhold påvirker vores kommunikation og samarbejde med it på skolen? De vigtigste formelle forhold der påvirker vores måde at kommunikere og samarbejde med it på: Spørgsmål 4 • Skriv her

FASE A · Praksis som vi ser den nu Hvilke uformelle forhold påvirker kommunikation og samarbejde med it på skolen? De vigtigste uformelle forhold der påvirker kommunikation og samarbejde med it på skolen: Spørgsmål 5 • Skriv her

FASE B · Analyse og vurdering Hvad er styrker og svagheder ved vores anvendelse af it til kommunikation og samarbejde? De største styrker ved vores anvendelse af it til kommuni- kation og samarbejde i dag: De største svagheder ved vores anvendelse af it til kommuni- kation og samarbejde i dag: Spørgsmål 6 • Skriv her • Skriv her

FASE C · Praksis som vi vil udvikle Hvad er vores vision for it på skolen om 3 år? 3-5 situationer eller eksempler på hvordan it anvendes på skolen om 3 år til kommunikation og samarbejde: Spørgsmål 7 • Skriv her

FASE C · Praksis som vi vil udvikle Hvad skal der til for at realisere vores vision? De tre vigtigste opmærksomhedspunkter hhv. initiativer for vores skole i arbejdet mod vores vision for at forbedre kommunikation og samarbejde med it: Skriv en huskeseddel til jer selv om hvad I konkret skal gøre i nærmeste fremtid i arbejdet på at nå jeres vision. Spørgsmål 8 • Skriv her