Www.regionmidtjylland.dk Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

Automatiseret GUI-test Lars Kjølholm Testnet maj 2009.
9. Kvantitative metoder -spørgeskemaer
Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
SMUT PAKKE 2 VIDEN OM SUKKERSYGE.
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Humanistundersøgelsen 2007 miniSeminar 6. maj 2008 Flemming Meier, CBS Learning Lab
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
1 Strategiske mål 2011/2012 April Medarbejderresultater 2006 Real 2007 Real 2008 Real 2009 Real 2010 Real 2011 Mål 2011 Real 2012 Mål 2013 Mål.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Hvordan bruger de unge folkebiblioteket – fysisk og digitalt Adfærd, betydning, interesser & forventninger Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker.
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
SEO PÅ AU.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Statistik.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Miljøs prioritering og rangering JordErfamøde den 23. oktober 2013.
Hanne-Pernille Stax, ph.d
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
22.maj 12 Globaliseringsredegørelsen Globaliseringsredegørelsen 2012 Grafer og figurer fra temakapitlet: Gældskrisen fører til langvarig lavvækst.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
HUSKESPIL – den lille tabel
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Indhold Kort om sundhedsprofilen Hvad kan man bruge sundhedsprofilen til? Udvalgte data Hvordan skal den læses? Kommunikationsstrategi 2.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
Lederforeningen for VUC:
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Matematik B 1.
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
Patientsikkerhed, kvalitet og akkreditering
Geokommunikation - visualisering af geografiske data.
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
Region Midtjyllandwww.regionmidtjylland. dk Reporting Services Jord-ERFA-midt dag d Tom Birch Hansen.
Offentlige legepladser Status til Miljøstyrelsen og det videre arbejde Jord-ERFA-Midt, , Per Novrup.
Lovgivning om håndtering af boligers indeklimaproblemer hidrørende fra jordforurening.
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Præsentationens transcript:

Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt, 10. maj 2012

2 ▪  74 kommunalt ansatte fik den 6. juni 2011 tilsendt mail med link til spørgeskemaet. Der blev fulgt op med mail og senere telefonisk.  Dataindsamlingen blev afsluttet ultimo juni med 59 besvarelser.  10 respondenter viste sig ikke at være en del af målgruppen  2 kunne ikke træffes i undersøgelsesperioden  3 ønskede ikke at deltag Den rensede svarprocent er således: 59 / (74-10) = 92,2%

3 ▪ Er din arbejdsrelation til regionen i forbindelse med? Summen af de tre kategorier er større end 59, som er antal besvarelser i alt. Grunden til det er, at den samme person kan arbejde med flere af de 3 nævnte områder og dermed have besvaret spørgsmål inden for flere områder.

4 ▪ Spørgsmålene var grupperet inden for 4 hovedområder: Service, Samarbejde, Udvikling og IT- værktøjer

5 ▪ Generelle spørgsmål: kunne ses og skulle besvares af alle Specifikke spørgsmål på enten jordforurenings-, grundvands- eller råstofområdet: kunne kun ses og skulle kun besvares af de personer, som havde bekræftet at have en arbejdsrelation til regionen inden for området Skala i besvarelser: meget tilfreds – tilfreds – hverken/eller – utilfreds – meget utilfreds – ved ikke ”Ved ikke”-svar: er sorteret fra før procentberegningen. Vi har sat antal ”ved ikke”- besvarelser på i rapporten, da de er vigtige for korrekt forståelse af graferne

6 ▪ S å dan l æ ses en slide 1. Hovedemne for spørgsmålene og besvarelserne nedenfor. 3. De enkelte kategorier for tilfredshedsniveau. 4. Svarprocenten i de enkelte svarkategorier. 2. Selve spørgsmålet. 5. Antal enkeltbesvarelser som grafen bygger på

7 ▪ Serviceniveau - generelt Når du tænker på det generelle serviceniveau, hvor tilfreds er du med: - regionsmedarbejdernes imødekommenhed og hjælpsomhed? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er tilfredse eller meget tilfredse med Jord og Råstoffer, er 98%. Hverken/eller andelen er 2%. Antal mulige besvarelser 59, antal besvarelser i alt 56, dvs. 3 har svaret ”ved ikke”.

8 ▪ Når du tænker på det generelle serviceniveau, hvor tilfreds er du med: - den hastighed, hvormed du kommer igennem til den relevante person? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er tilfredse eller meget tilfredse med Jord og Råstoffer, er 95%. Hverken/eller andelen er 5%. Antal mulige besvarelser 59, antal besvarelser i alt 56, dvs. 3 har svaret ”ved ikke”. Serviceniveau - generelt

9 ▪ Når du tænker på det generelle serviceniveau, hvor tilfreds er du med: - de tilbagemeldinger/svar, du får på din henvendelse? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er tilfredse eller meget tilfredse med Jord og Råstoffer, er omtrent 96%. Hverken/eller andelen er 4%. Antal mulige besvarelser 59, antal besvarelser i alt 55, dvs. 4 har svaret ”ved ikke”. Serviceniveau - generelt

10 ▪ Serviceniveau – jordforurening Når du tænker på serviceniveauet inden for jordforurening, hvor tilfreds er du med: - sagsbehandlingstiden i forbindelse med § 8-sager? Andelen af besvarelser, som er tilfredse og meget tilfredse med Jord og Råstoffer, er 90%. Hverken/eller andelen er 10% Antal mulige besvarelser 36, antal besvarelser i alt 30, dvs. 6 har svaret ”ved ikke”.

11 ▪ Serviceniveau – jordforurening Når du tænker på serviceniveauet inden for jordforurening, hvor tilfreds er du med: - Jord og Råstoffers planlægning af jordERFAmidt-møder med/for kommunerne? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er tilfredse eller meget tilfredse med Jord og Råstoffer, er 94%. Hverken/eller andelen er 6%. Antal mulige besvarelser 36, antal besvarelser i alt 32, dvs. 4 har svaret ”ved ikke”.

12 ▪ Serviceniveau – grundvand Når du tænker på serviceniveauet inden for grundvand, hvor tilfreds er du med: - serviceniveauet omkring udveksling af oplysninger om kortlagte grunde? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er meget tilfredse eller tilfredse med Jord og Råstoffer, er 65%. Hverken/eller andelen er 24%. Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er utilfredse, er 12%. Antal mulige besvarelser 22, antal besvarelser i alt 17, dvs. 5 har svaret ”ved ikke”.

13 ▪ Serviceniveau – råstoffer Når du tænker på serviceniveauet inden for råstoffer, hvor tilfreds er du med: - regionsmedarbejderes planlægning af råstofERFAmidt-møder for kommunerne? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er meget tilfredse eller tilfredse med Jord og Råstoffer, er omtrent 92%. Hverken/eller andelen er 8%. Antal mulige besvarelser 26, antal besvarelser i alt 24, dvs. 2 har svaret ”ved ikke”.

14 ▪ Når du tænker på samarbejdet inden for jordforurening, hvor tilfreds er du med: - regionsmedarbejderne som sparringspartnere? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er tilfredse eller meget tilfredse med Jord og Råstoffer, er 97%. Hverken/eller andelen er 3%. Antal mulige besvarelser 36, antal besvarelser i alt 36, dvs. ingen har svaret ”ved ikke”. Samarbejde - jordforurening

15 ▪ Når du tænker på samarbejdet inden for jordforurening, hvor tilfreds er du med: - samarbejdet omkring § 8-sager? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er tilfredse eller meget tilfredse med Jord og Råstoffer, er 90%. Hverken/eller andelen er 7%. Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er utilfredse, er 3%. Antal mulige besvarelser 36, antal besvarelser i alt 30, dvs. 6 har svaret ”ved ikke”. Samarbejde - jordforurening

16 ▪ Når du tænker på samarbejdet inden for jordforurening, hvor tilfreds er du med: - samarbejdet om prioritering af Jord og Råstoffers indsats i indsatsområderne? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er meget tilfredse eller tilfredse med Jord og Råstoffer, er 77%. Hverken/eller andelen er 20%. Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er utilfredse, er 3%. Antal mulige besvarelser 36, antal besvarelser i alt 30, dvs. 6 har svaret ”ved ikke”. Samarbejde - jordforurening

17 ▪ Når du tænker på samarbejdet inden for jordforurening, hvor tilfreds er du med: - samarbejdet i jordERFAmidt? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er tilfredse eller meget tilfredse med Jord og Råstoffer, er 94%. Hverken/eller andelen er 7%. Antal mulige besvarelser 36, antal besvarelser i alt 30, dvs. 6 har svaret ”ved ikke”. Samarbejde - jordforurening

18 ▪ Når du tænker på samarbejdet inden for grundvand, hvor tilfreds er du med: - regionsmedarbejderes deltagelse i indsatsplanarbejdsgruppen? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er meget tilfredse eller tilfredse med Jord og Råstoffer, er 65%. Hverken/eller andelen er 24%. Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er utilfredse, er 12%. Antal mulige besvarelser 22, antal besvarelser 17, dvs. 5 har svaret ”ved ikke”. Samarbejde - grundvand

19 ▪ Når du tænker på samarbejdet inden for råstoffer, hvor tilfreds er du med: - samarbejdet omkring råstofplanen? Andelen af besvarelser, som er tilfredse og meget tilfredse med Jord og Råstoffer, er 87%. Hverken/eller andelen er 9%. Antal besvarelser, som er utilfredse, er 4%. Antal mulige besvarelser 26, antal besvarelser i alt 23, dvs. 3 har svaret ”ved ikke”. Samarbejde - råstoffer

20 ▪ Hvor tilfreds er du med: - udviklingssamarbejdet generelt gennem jordERFAmidt ? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er tilfredse eller meget tilfredse med Jord og Råstoffer, er omtrent 92%. Hverken/eller andelen er 8%. Antal mulige besvarelser 36, antal besvarelser i alt 24, dvs. 12 har svaret ”ved ikke”. Udviklingssamarbejde – jordforurening

21 ▪ Hvor tilfreds er du med: - udviklingssamarbejdet generelt på grundvandsområdet? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er tilfredse eller meget tilfredse med Jord og Råstoffer, er omtrent 77%. Hverken/eller andelen er 15%. Antal besvarelser, hvor respondenterne er utilfredse, er 8%. Antal mulige besvarelser 22, antal besvarelser i alt 13, dvs. 9 har svaret ”ved ikke”. Udviklingssamarbejde - grundvand

22 ▪ Hvor tilfreds er du med: - udviklingssamarbejdet generelt gennem råstofERFAmidt? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er tilfredse eller meget tilfredse med Jord og Råstoffer, er omtrent 88%. Hverken/eller andelen er 12%. Antal mulige besvarelser 26, antal besvarelser i alt 16, dvs. 10 har svaret ”ved ikke”. 7. Udviklingssamarbejde mellem kommunerne og Region Midtjylland – Jord og R å stoffer Udviklingssamarbejde - råstoffer

23 ▪ Hvor tilfreds er du med: - JARs brugervenlighed? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er meget tilfredse eller tilfredse med Jord og Råstoffer, er 50%. Hverken/eller andelen er 30%. Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er utilfredse eller meget utilfredse, er 20%. Antal mulige besvarelser 59, antal besvarelser i alt 30, dvs. 29 har svaret ”ved ikke”. IT-værktøjer

24 ▪ Hvor tilfreds er du med: - de kurser, der har været i anvendelsen af JAR? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er meget tilfredse eller tilfredse med Jord og Råstoffer, er 56%. Hverken/eller andelen er 40%. Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er utilfredse, er 4%. Antal mulige besvarelser 59, antal besvarelser i alt 25, dvs. 34 har svaret ”ved ikke”. IT-værktøjer

25 ▪ Hvor tilfreds er du med: - de vejledninger, der er udarbejdet til JAR? Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er meget tilfredse eller tilfredse med Jord og Råstoffer, er 62%. Hverken/eller andelen er 38%. Antal mulige besvarelser 59, antal besvarelser i alt 21, dvs. 38 har svaret ”ved ikke”. IT-værktøjer

26 ▪ Hvor tilfreds er du med: - de emner, der er på Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er meget tilfredse eller tilfredse med Jord og Råstoffer, er 72%. Hverken/eller andelen er 26%. Andelen af besvarelser, hvor respondenterne er utilfredse, er 3%. Antal mulige besvarelser 59, antal besvarelser i alt 35, dvs. 24 har svaret ”ved ikke”. IT-værktøjer

27 ▪ Forslag til forbedringer og øvrige kommentarer  Serviceniveau-jordforurening: kom mere på banen med faglig viden – fungerer fint med en kommuneansvarlig, hvor ting hurtigt kan diskuteres i dagligdagen og ellers på årlige møder  Serviceniveau-grundvand: utilfredshed med elektronisk kortmateriale – der er for få konkrete oplysninger  Serviceniveau-råstoffer: ting diskuteres og aftales på årlige møder

28 ▪  Samarbejde-jordforurening: vis forskellighed i de enkelte embedsmænds kortlægningsafgørelser og i krav til undersøgelsesniveau – bør harmoniseres, de kommuneansvarlige skal være bedre til at melde ud til deres kommune, hvornår de ikke træffes, så der ikke laves urealistiske tidsplaner i forh. til borgere, entreprenører, rådgivere  Samarbejde-grundvand: der er for få ressourcer og springes over, hvor gærdet er lavest – der laves kun afværge, hvor der er overhængende eller klart påvist risiko  Samarbejde-råstoffer: der er ikke et årligt besøg ved kommunen, som antaget i spørgsmålet

29 ▪  IT-værktøjer: er aldrig kommet i gang med at bruge JAR pga. kommunens it-systemer; GIS-delen virker ikke hos os; jeg kender ikke JAR og har ikke haft samarbejde med RM herom; det kører tungt - jeg opgiver ofte at komme ind. Idéen er rigtig god, men der mangler power; det er svært at finde en oversigt over de lokaliteter, som er prioriteret til undersøgelse/afværge af jordforureninger; det vil være fint, hvis kommunen får direkte adgang til JAR, så vi kan se oplysninger i databasen. Det skal ikke være med editeringsrettigheder.