Klasse 5 Oplæg 6 + opgave 6 Werden i nutid ”bliver”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kortfattet præsentation
Advertisements

Anne-Marie S. Christensen Filosofi, Institut for Kulturvidenskab, SDU
FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog
NUTID • -t •• -en ich du -e -st ihr -t
Wortschatz im Deutschunterricht
FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog
En ny skole.
Børnefamilie trends i Tyskland
Substantiver Navneord.
Introduktion til kasusbrug på tysk
Deutsch2 Mittwoch 5te November 1. Von das Magazin: Journal 2.
Ekspert i undervisning Efteruddannelse af læreruddannelsens lærere.
Hallo Mirjam Du hast eine wirklich gute Mail geschrieben. Man sagt nicht recept, man sagt ”opskrift”. Ein ”recept” ist für Medizin. ”Desværre har jeg kun.
Hej Karina!Hvor pænt at læse din mail! :) Jeg er 27 år og studerer dansk og engelsk og vil gern blive lærer. Ærlig talt er jeg ikke mere så rigtigt sikker.
Niveaudifferentiering i tysk
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Substantiver Navneord.
Undervisning i 5. klasse – 45 minutter
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10.
De regelmæssige verber i nutid
Mehrkanaliges Lernen Lernen mit Kopf, Herz und Hand
Wirtschaftsprüfung: Nordisches Modell auf dem Prüfstand!? Deutsch-Dänisches Seminar, Sept 2013 Tom Vile Jensen, FSR – danske revisorer.
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
”Tyve tyskere” Fra vision til virkelighed Et rekrutteringsprojekt med det formål at ansætte dygtige speciallæger fra Tyskland på Sygehus Sønderjylland.
Undervisning i 5. klasse – 45 minutter Mål: at eleverne lærer ”juleord” og chunks Først præsenterer vi os kort. Vorfase: Billede af julemanden ved juletræ.
Efter mange års søgen har vi jo fundet vores nye Spanske Paradis i Guaza ca 300 km nord for Madrid …. Julen og nytår 2009.
Ekstraordinær generalforsamling Oplæg Til punkt 3 Salg af Duo Discus`en og køb af erstatning for Duo Discus´en, f.eks.en ASK 21 MI.
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
SYNTKATISK SIGNIFIKATION HVORDAN FINDER VI SUBJEKTET (OG OBJEKTET)? TYSK FAGDAG 6. FEBRUAR 2015 LASSE BRUNØ.
Fordybelse i et projekt
“Thi Kristi kærlighed tvinger os” (2 Kor 5, 14).
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Læseløft Syd og ”Den sproglige Dimension”
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10.
At bruge disse to ord rigtigt
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
Jonas/Jona Herrens ord kom til Jonas, Amittajs søn: »Rejs til den store by Nineve, og råb ud over den, at jeg har opdaget deres ondskab.« Men Jonas.
020 – Giv mig, Gud, en salmetunge 1, S1
Præpositioner med akkusativ
En søndag morgen Mel.: Line Nielsen Tekst: Line Nielsen
Trivsel og værdier - i skoletasken
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Solen stiger, se det lysner
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Et tip: find din attraktion på en tysk hjemmeside for turister – læs om den på tysk, og vælg det ud du vil bruge. Berlins Attraktionen Nur Wörter an Dia.
Spejder Knob Koder Sang Spejder Prøv lykken
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Fra kanten til ”så dygtig som muligt”
Præpositioner med akkusativ
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Livets tog Forfatter ubekendt.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10 Sidst redigeret februar 2019.
Velkommen Pårørendekursus Den sidste tid – og tiden efter
∞ Tysk start ∞ StartOplæg00-personerne ∞ Cirkel00-personerne ∞
Klasse 5 Oplæg 2 + opgave 2 Sein i nutid ”er”.
Genkendelse af navneordenes former på dansk
Oplæg 5 + opgave 5 Klasse 5 Oplæg 5 + opgave 5 Haben i datid ”havde”
Glædelig jul Rigtig god jul og tak for et godt år! Sikke dog tiden den flyver afsted. Om ikke så længe går vi ind i et nyt og spændende år, vi ikke.
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Trivsel og værdier - i skoletasken
Workshop 2 worksheet.
Præsentationens transcript:

Klasse 5 Oplæg 6 + opgave 6 Werden i nutid ”bliver”

singularis pluralis ich werde du wirst er/sie/es wird wir werden Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 ich werde du wirst er/sie/es wird wir werden ihr werdet sie/Sie werden singularis pluralis

Jeg bliver altid glad. Ich ____immer froh. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Werden i nutid” på den tomme plads? Jeg bliver altid glad. Ich ____immer froh.

Du bliver aldrig sur. Du ____ nie böse. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Du bliver aldrig sur. Du ____ nie böse.

Han bliver lykkelig. Er ____ glücklich. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Han bliver lykkelig. Er ____ glücklich.

Hun bliver træt. Sie ____ müde. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Hun bliver træt. Sie ____ müde.

Den bliver grøn. Es ____ grün. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Den bliver grøn. Es ____ grün.

Det bliver lyseblåt. Es ____ hellblau. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Det bliver lyseblåt. Es ____ hellblau.

Vi bliver syge. Wir ____ krank. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Vi bliver syge. Wir ____ krank.

I bliver søde. Ihr ____ süß. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? I bliver søde. Ihr ____ süß.

De bliver ikke glade. Sie ____ nicht froh. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? De bliver ikke glade. Sie ____ nicht froh.

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Huset bliver gråt. Das Haus ____ grau. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Maria und ich ____ froh. Maria og jeg bliver glade. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Maria og jeg bliver glade. Maria und ich ____ froh. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Clara og du bliver hjemme. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Clara og du bliver hjemme. Clara und du ____ zu Hause. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Far og mor bliver vrede. Vater und Mutter ____ wütend. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Far og mor bliver vrede. Vater und Mutter ____ wütend. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Husene bliver gamle. Die Häuser ____ alt. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Mor og jeg bliver smukke. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Mor og jeg bliver smukke. Mutter und ich ____ schön. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Bliver katten stor?. ____ die Katze groß? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Bliver kattene store? ____ die Katzen groß? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Bliver skolerne store? ____ die Schulen groß? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Bliver eleven dygtig? ____ der Schüler tüchtig? Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Bliver eleven dygtig? ____ der Schüler tüchtig? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Bliver eleverne dygtige? Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Bliver eleverne dygtige? ____ die Schüler tüchtig? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Die Mutter ____ eine Krankenschwester. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Die Mutter ____ eine Krankenschwester. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Der Zahnarzt ____ morgen froh. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Der Zahnarzt ____ morgen froh. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Der Rektor ____ übermorgen sehr froh. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Der Rektor ____ übermorgen sehr froh. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Die Lehrerin ____ streng. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Die Lehrerin ____ streng. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Der Vater ____ froh. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Die Mutter ____ froh. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Die Schwester ____ froh. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Die Schwester ____ froh. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ” Werden i nutid” på den tomme plads? Die Schule ____ groß. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Klasse 5 oplæg 6 + opgave 6