Klasse 5 Oplæg 2 + opgave 2 Sein i nutid ”er”.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kortfattet præsentation
Advertisements

Anne-Marie S. Christensen Filosofi, Institut for Kulturvidenskab, SDU
FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog
NUTID • -t •• -en ich du -e -st ihr -t
Wortschatz im Deutschunterricht
FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog
At bruge disse to ord rigtigt
Børnefamilie trends i Tyskland
Substantiver Navneord.
Introduktion til kasusbrug på tysk
Deutsch2 Mittwoch 5te November 1. Von das Magazin: Journal 2.
Ekspert i undervisning Efteruddannelse af læreruddannelsens lærere.
Hallo Mirjam Du hast eine wirklich gute Mail geschrieben. Man sagt nicht recept, man sagt ”opskrift”. Ein ”recept” ist für Medizin. ”Desværre har jeg kun.
Hej Karina!Hvor pænt at læse din mail! :) Jeg er 27 år og studerer dansk og engelsk og vil gern blive lærer. Ærlig talt er jeg ikke mere så rigtigt sikker.
Niveaudifferentiering i tysk
Substantiver Navneord.
Undervisning i 5. klasse – 45 minutter
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10.
De regelmæssige verber i nutid
Mehrkanaliges Lernen Lernen mit Kopf, Herz und Hand
Wirtschaftsprüfung: Nordisches Modell auf dem Prüfstand!? Deutsch-Dänisches Seminar, Sept 2013 Tom Vile Jensen, FSR – danske revisorer.
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
”Tyve tyskere” Fra vision til virkelighed Et rekrutteringsprojekt med det formål at ansætte dygtige speciallæger fra Tyskland på Sygehus Sønderjylland.
Undervisning i 5. klasse – 45 minutter Mål: at eleverne lærer ”juleord” og chunks Først præsenterer vi os kort. Vorfase: Billede af julemanden ved juletræ.
Efter mange års søgen har vi jo fundet vores nye Spanske Paradis i Guaza ca 300 km nord for Madrid …. Julen og nytår 2009.
Die mündliche Prüfung FSA in Deutsch Dienstag, den bei Jacob Chammon, Emilie, John Hyltoft, Lore Rørvig.
Velkommen til Workshop 1: Salg, kommunikation og kultur arrangement/Veranstaltung* 13. Juni 2016 *Eine Veranstaltung ist ein zeitlich begrenztes und geplantes.
Ekstraordinær generalforsamling Oplæg Til punkt 3 Salg af Duo Discus`en og køb af erstatning for Duo Discus´en, f.eks.en ASK 21 MI.
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
SYNTKATISK SIGNIFIKATION HVORDAN FINDER VI SUBJEKTET (OG OBJEKTET)? TYSK FAGDAG 6. FEBRUAR 2015 LASSE BRUNØ.
Hans Christian Andersen Gemacht von Karoline og Sille.
Fordybelse i et projekt
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10.
At bruge disse to ord rigtigt
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog
Jonas/Jona Herrens ord kom til Jonas, Amittajs søn: »Rejs til den store by Nineve, og råb ud over den, at jeg har opdaget deres ondskab.« Men Jonas.
Præpositioner med akkusativ
Den kolde krig Af Johanne Leppänen.
En søndag morgen Mel.: Line Nielsen Tekst: Line Nielsen
Trivsel og værdier - i skoletasken
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Solen stiger, se det lysner
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Dansk musik.
Et tip: find din attraktion på en tysk hjemmeside for turister – læs om den på tysk, og vælg det ud du vil bruge. Berlins Attraktionen Nur Wörter an Dia.
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præpositioner med akkusativ
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9 Sidst redigeret februar 2019.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10 Sidst redigeret februar 2019.
Velkommen Pårørendekursus Den sidste tid – og tiden efter
∞ Tysk start ∞ StartOplæg00-personerne ∞ Cirkel00-personerne ∞
Genkendelse af navneordenes former på dansk
Oplæg 5 + opgave 5 Klasse 5 Oplæg 5 + opgave 5 Haben i datid ”havde”
Glædelig jul Rigtig god jul og tak for et godt år! Sikke dog tiden den flyver afsted. Om ikke så længe går vi ind i et nyt og spændende år, vi ikke.
Klasse 5 Oplæg 6 + opgave 6 Werden i nutid ”bliver”
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
164 – Når Jesu kors for øje står 1, S1
Trivsel og værdier - i skoletasken
Workshop 2 worksheet.
Præsentationens transcript:

Klasse 5 Oplæg 2 + opgave 2 Sein i nutid ”er”

singularis pluralis ich bin du bist er/sie/es ist wir sind ihr seid Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 ich bin du bist er/sie/es ist wir sind ihr seid sie/Sie sind singularis pluralis

Jeg er altid glad. Ich ____immer froh. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Jeg er altid glad. Ich ____immer froh.

Du er aldrig sur. Du ____ nie böse. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Du er aldrig sur. Du ____ nie böse.

Han er lykkelig. Er ____ glücklich. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Han er lykkelig. Er ____ glücklich.

Hun er træt. Sie ____ müde. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Hun er træt. Sie ____ müde.

Den er grøn. Es ____ grün. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Den er grøn. Es ____ grün.

Det er lyseblåt. Es ____ hellblau. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Det er lyseblåt. Es ____ hellblau.

Vi er syge. Wir ____ krank. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Vi er syge. Wir ____ krank.

I er søde. Ihr ____ süß. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? I er søde. Ihr ____ süß.

De er ikke glade. Sie ____ nicht froh. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? De er ikke glade. Sie ____ nicht froh.

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Huset er gråt. Das Haus ____ grau. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Maria og jeg er glade. Maria und ich ____ froh. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Clara og du er hjemme. Clara und du ____ zu Hause. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Clara og du er hjemme. Clara und du ____ zu Hause. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Far og mor er i Berlin. Vater und Mutter ____ in Berlin. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Far og mor er i Berlin. Vater und Mutter ____ in Berlin. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Husene er gamle. Die Häuser ____ alt. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Mor og jeg er i Odense. Mutter und ich ____ in Odense. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Mor og jeg er i Odense. Mutter und ich ____ in Odense. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Er katten hjemme?. ____ die Katze zu Hause? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Er kattene hjemme? ____ die Katzen zu Hause? Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Er kattene hjemme? ____ die Katzen zu Hause? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Er skolerne store? ____ die Schulen groß? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Er eleven i skole? ____ der Schüler in der Schule? Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Er eleven i skole? ____ der Schüler in der Schule? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Er eleverne i skolen? ____ die Schüler in der Schule? Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Er eleverne i skolen? ____ die Schüler in der Schule? xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Die Mutter ____ eine Krankenschwester. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Die Mutter ____ eine Krankenschwester. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Der Zahnarzt ____ immer froh. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Der Zahnarzt ____ immer froh. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Der Rektor ____ in der Schule. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Der Rektor ____ in der Schule. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Die Lehrerin ____ streng. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Die Lehrerin ____ streng. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Der Vater ____ froh. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Die Mutter ____ froh. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Die Schwester ____ froh. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Die Schwester ____ froh. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

xxx står i hjørnet. biiiib er glad. Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2 Læs den tyske sætning højt, med den rigtige bøjning af ”Sein i nutid” på den tomme plads? Die Schule ____ groß. xxx står i hjørnet. biiiib er glad. han, hun, den/det, vi, I, de/De

Klasse 5 oplæg 2 + opgave 2