Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Kredsarbejdet fremadrettet Opsamling fra 2-dages bestyrelsesmødet i juni 2012 vedrørende det lokale arbejde •Bestyrelsen bør være mere præcis og klart.
Lederudvikling.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Ressourcestrategi Rethink.
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
Udfordringer i en cirkulær økonomi
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Annette Egetoft Delprojektleder Center for Miljø Københavns Kommune
Analyse- og udviklingsmodel
Bedre offentlige løsninger – motivation med borgeren i centrum
Aarhus School of Business. Trends i Europa 2010 – 2020 i universitetsverdenen Europa 2020 strategien (EU Commissionen 2010) Mål: Europa skal være verdensleder.
Virksomheder - definition
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Værdi gennem partnerskaber
Potentialevurdering.
MMV A/S MMV A/S.. TRE UDFORDRINGER FOR MMV VÆKST  AMBITIONER  AMBITIONER: Vækst er ikke vigtiste prioritet længere; stille succesfuld liv med mange.
Klimatilpasning som vækstdriver - regionen har en vigtig rolle Dorthe Selmer, vicekontorchef i Regional Udvikling ,
Hvordan kan social ansvarlighed være en gevinst for virksomheder – og for socialt udsatte Hvilke muligheder ser KFUM’s Sociale Arbejde i samarbejdet med.
SKANKOMP ARBEJDSPAKKE Opstartsworkshop blev afviklet i oktober med 55 deltagere fra Skandinavien. Her havde vi oplægsholdere og tid i arbejdsgrupper.
Oplæg i Væksthus Hovedstaden 28. November 2007 Jacob Holm
Konference om Grøn Transport DI – den 25. november 2009 CO 2 -tiltag her og nu Center for Grøn Transport v/centerleder Niels-Anders Nielsen Konkrete tiltag.
Program Indkøb i Frederiksberg Kommune Nuværende miljømål og indkøbspolitik Fremtidens grønne indkøbspolitik.
Den bæredygtige landsby
Camp IB sept sept VELKOMMEN TIL CAMP IB37.
1 CSR er mere end virksomhedernes sociale engagement - CSR i Danmark / Steen Vallentin Inst. f. Ledelse, Politik og Filosofi CBS Center for Corporate Social.
Styrket rammer for erhvervsskolerne som kraftcentre for virksomheder v/ Vicedirektør Anders Hoffmann.
Region Midtjylland som en af Europas førende bioøkonomi-regioner
Kaplan og Norton: The balanced scorecard
Zero Carbon Network P. ELLEGAARD A/S. Hvad er Zero Carbon Network? Zero Carbon Network er et initiativ for virksomheder i Region Sjælland, der arbejder.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Business cases.
Herren burde måske lette måsen, og løbe en tur i stedet
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Gode råd til fundraising
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
3. December 2009 Møde i elbilsnetværk For en bæredygtig transport Center for Grøn Transport v/Centerleder Niels-Anders Nielsen.
Arriva Danmark de bedste rejseoplevelser i den kollektive trafik Tid til at komme frem i bussen? Anvendelsen af og forventninger til gasbusser i Arriva.
STATENS PERSONALE- OG LEDELSESPOLITIK – SAT I SPIL.
”… hvis du kigger på de personer der arbejder i virksomheden, så er der en overrepræsentation af selvgjorde, selvmotiverede, selvdrevne mennesker med et.
Dansk Supermarked i korthed
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.
Innovation og kreativ idégenerering AMU-kursus © Ministeriet for Børn og Undervisning. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
Kommune 3.0 Teknik og Miljø. Kommunen er mere end 6000 medarbejdere Det er borgere!
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
Præsentation af Refurb
Bæredygtige forbrugs- og produktionsformer
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
FRA IDÉER TIL RESULTATER
Lidt om Compliance House…
Præsentation af forretningsplan
Klar til Smart Vækst Hvordan kommer vi i gang?
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Center for Grøn Transport v/centerleder Niels-Anders Nielsen
Jenny Braat, adm. direktør for Danske Maritime
Styrk foreningen Ledelse og udvikling – opgrader foreningen.
Mission, vision og forretningsidé
Fokuseret Værdikædesamarbejde – design for optimal ressourceanvendelse
Præsentation af forretningsplan
Bæredygtige indkøb i Gladsaxe Kommune
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Firmanavn Forretningsplan.
FN’s Verdensmål som konkurrenceparameter: Guide til interaktivt spil
Præsentation af forretningsplan
Målopfølgning – Klima- og Bæredygtighedsudvalget
Møde 11. april 2019 GRØNT RÅD.
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Præsentationens transcript:

Aktivitet 2: Udarbejdelse af konkrete aktiviteter for værdiskabelse ifm. Verdensmålene Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer Beskrivelse af initiativet Kvadrant i kompasset (fx “nye markeder” Konkrete aktiviteter Deadline Aktivitet 1 2 3

Aktivitet 2: Eksempel fra en møbelkæde Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer Beskrivelse af initiativet 12: Ansvarligt forbrug og produktion To initiativer: Cirkulær økonomi – delmål 12.1 og 12.1: Giv adgang til genbrug/leje/lease af møbler, som renoveres bæredygtigt. Eventuelt indgå i partnerskab med de 2-3 største møbelproducenter omkring idéen Kvadrant i kompasset (fx “nye markeder” Vækst: Innovation og nye produkter Konkrete aktiviteter Deadline Aktivitet 1 Drøfte idéen med kædens CEO for at opnå støtte til initiativet og udvikle det yderligere 15. marts 2 Bringe idéen op på det næste bestyrelsesmøde 22. marts 3 Hvis bestyrelsen bakker op: Påbegynde dialog med potentielt relevante sofaproducenter 29. marts

Aktivitet 2: Eksempel fra en emballagevirksomhed Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer Beskrivelse af initiativet 12: Ansvarligt forbrug og produktion / delmål 12,2, 12.3, 12.5, 12.8 og 17 Tre initiativer: Minimere anvendelsen af råmaterialer Optimere energiforbrug og CO2 Inspirere og lære med interessenter Kvadrant i kompasset (fx “nye markeder” Vækst: Innovation og nye produkter Konkrete aktiviteter Deadline Aktivitet 1 Business case formuleres 15. marts 2 Bringe business casen op på det næste bestyrelsesmøde og formuler ny vision og en strategi, hvori Verdensmålene er forankret. 22. marts 3 Påbegynd design og innovative løsninger til cirkulære produkter i partnerskab med Designskolen og medarbejdere, der uddannes og bringes i spil. Start fra værdikædens begyndelse – inkl. transport. 29. marts