Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
Advertisements

Modul 1 - Processer.
Arendalkonferancen Arendal 21.juni 2011
Design – en definition Dyrehaveskolen.
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Ledelse af innovative medarbejdere
Agenda 1.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Innovationsdidaktik Model for bæredygtigt læringsmiljø
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Velkommen i IUG Gør en forskel Del et fælleskab & værdier Få nye kontakter & venner Ansvar efter indsats Brug tekniske kompetencer Styrk tværfaglige kompetencer.
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
1 ProLeague - High performance leadership BEDST …når det gælder.
Proces overblik med SIPOC modellen
Camp IB sept sept VELKOMMEN TIL CAMP IB37.
Undervisningsministeriet
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Fremtidens bistand - DIIS 21. januar FREMTIDENS BISTAND Er der et alternativ til Paris-erklæringen? Easterly om Sachs: ”An aid wall” har erstattet.
Processen J.Lövgren & E. Stolterman
Eksperimentel systemudvikling To kvarters-kursus på 5. og 6. semester.
Hjemmet som et Distribueret System Jonas Thomsen Ph.d. studerende Center for Pervasive Computing.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Karakteristika i et projekt Kompleks, ny, unik konceptformulering
De seks tænkehatte (Edward de Bono)
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
Humanistisk Entrepreneurship 10 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship Business Model Generation 4 Strategi
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 11 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2018 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Humanistisk Entrepreneurship intro
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Humanistisk Entrepreneurship 11 Drucker: The discipline of Innovation Brunson: The Value Ladder forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
ikek 6 Markedskommunikation
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 13 Eksamen Eksamenstræning Adding values to the business model forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 1 Intro Innovatismer
Humanistisk Entrepreneurship 11 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Tværmedial Kommunikation 9 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier Case 3 Big data og Business Intelligence forår 2018 Pillon - KU.
To change the image behind the Mock up.
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Præsentationens transcript:

Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces forår 2018 Pillon - KU ”Where there is change, there will allmost always be resistance” “When you start to criticize the times you are living in, your time is over.” (Karl Lagerfeld)

Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver 4. maj 2019 18 HEnt 9 - BMG 5 Proces

Designprocessen - Business Model Design Process I hvilken af de på side 251 (245) beskrevne udgangspunkter befinder jeres projekt sig i? Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver 4. maj 2019 18 HEnt 9 - BMG 5 Proces

Designprocessen - Business Model Design Process I hvilken af de på side 251 (245) beskrevne udgangspunkter befinder jeres projekt sig i? Design-indstilling ( i modsætning til beslutnings-indstillingen) Undersøg mange alternativer Vær nysgerrig; hvorfor er det sådan, kan det være anderledes? Hvad hvis vi ændrer x eller y? Acceptér kaos Processer er ikke lineære Afsæt energi og tid - Vær stædig Tal om dine idéer og planer med andre ‘Kill your darlings’ Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver 4. maj 2019 18 HEnt 9 - BMG 5 Proces

Afprøv forskellige idéer Læg en plan Mobilisering Skitsér hovedpunkterne i mobiliseringsfasen for henholdsvis en entrepreneur og en intrapreneur Gruppeopgaver Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Forms of creativity Opgaver entrepreneur intrapreneur Definér målsætningen Afprøv forskellige idéer Læg en plan Saml et team (inkl. outsourcede opgaver) Legitimér projektet Tag hensyn til ofte modsatrettede interesser Dan tværfaglige og innovative teams Hold beslutningstagerne løbende informeret/involveret 4. maj 2019 18 HEnt 9 - BMG 5 Proces

Undersøg de makroøkonomiske forhold Forståelse Skitsér hovedpunkterne i forståelsesfasen for henholdsvis en entrepreneur og en intrapreneur Gruppeopgaver Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver entrepreneur intrapreneur Undersøg de makroøkonomiske forhold Forstå kunden Interview eksperter Brug bl.a Four Action Framework på konkurrenter Brug bl.a. Four Action Framework på eksisterende forretningsmodeller og kundegrundlag. Informér beslutningstagerne om nyt viden og fremskridt 4. maj 2019 18 HEnt 9 - BMG 5 Proces

Fra divergent til konvergent tænkning Brainstorming Seks hatte m.m. Design Skitsér hovedpunkterne i designfasen for henholdsvis en entrepreneur og en intrapreneur Gruppeopgaver Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver entrepreneur intrapreneur Fra divergent til konvergent tænkning Brainstorming Seks hatte m.m. Prototyper Kill your darlings Udvælgelse Undgå kortsigtede løsninger Som for entrepreneuren Vær respektfuld og inkluderende 4. maj 2019 18 HEnt 9 - BMG 5 Proces

Kommunikation internet og eksternt Involvering Forretningsplan Implementering Skitsér hovedpunkterne i implementeringsfasen for henholdsvis en entrepreneur og en intrapreneur Gruppeopgaver Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver entrepreneur intrapreneur Kommunikation internet og eksternt Involvering Forretningsplan Eksekvering Kommunikation internet (og eksternt) Involvering af sekundære spillere Forretningsplan eller projektledelses-dokument 4. maj 2019 18 HEnt 9 - BMG 5 Proces

Monitorering af interne og eksterne faktorer Styring Skitsér hovedpunkterne i styring af forretningen/projektet for henholdsvis en entrepreneur og en intrapreneur Gruppeopgaver Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver entrepreneur intrapreneur Monitorering af interne og eksterne faktorer Fokus på Innovation Involvering af topledelse Involvering af hele organisationen 4. maj 2019 18 HEnt 9 - BMG 5 Proces

Opgave Angiv på en skala fra 1 til 5 i slide 5 til 9 hvor langt i er nået i jeres projektarbejde. Gruppeopgaver Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver 4. maj 2019 18 HEnt 9 - BMG 5 Proces