Nyhedsbrev Ladegårdsparken Nr

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Advertisements

BrugerundersøgelseBrugerundersøgelse Gjerrild Bønnerup Friskole Juni 2006.
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
På hospitalet var der en alvorligt syg patient. Familien var samlet i ventesalen, og endelig kom en træt og bedrøvet læge ind: -”Jeg er ked af at skulle.
klik her for næste billede
FORSTÅ DIN NABO! VI ER FORSKELLIGE.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Nybyggeri og arbejdsmiljø
Udvikling af beboerdemokratiet
Forpligtende samarbejde om kvalitet og fællesskab
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Hvor der er fokus på klimaet.
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Almene boliger og boligsociale udfordringer
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Samarbejde om opgaveløsningen - udfordringer og muligheder Med udgangspunkt i hverdagen og fremtiden i Guldborgsund kommune.
Hvad betyder ventetid for det enkelte menneske?
God ledelse er vejen til et godt psykisk arbejdsmiljø
PROGRAM Præsentation. Sager. Sagsbehandlingen. Retsgrundlaget.
EN INNOVATIV VEJ TIL EFFEKTIV DRIFT
Debatten om den almene struktur Historik, statistik – og et kik i krystalkuglen Bjarne Zetterström.
1 Udvikling af beboerdemokratiet 3. kreds Erkendelse 1 Fremtidens beboere betragter boligen som et forbrugsgode - Ikke som et forenings- eller.
Spørgeguide til nyt design
Survey Organisering og styregruppehåndtering. Spørgsmål 1 62,5 % mener de har stor indflydelse på tilpasning af egen projektorganisation! Hvis projektorganisationen.
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
Velkommen til Grundkursus Tema 1
Boligsocialt arbejde hos Boligkontoret Danmarks medlemmer Et kig på de største udfordringer Katja Lindblad, udviklingschef
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Sunde børn i Danmark Viden om kost og krop
Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller tilføje bullit brug bullit-værktøjet.
Thomas B. Randrup Forretningsudvikler, HedeDanmark Professor, Sveriges Lantbruksuniversitet Drift af ejendomme.
Hvem er jeg Britta Kempel, leder af det specialiserede socialområde for voksne i Odder Kommune Bestiller ydelser efter Serviceloven: § 101, § 107, § 108,
1 Vil I ha’ flere aktive.!? 2 Hvad er det vi siger?  Det er bare Tordenskjolds soldater  De unge gider ikke sidde i bestyrelser  Vi er godt nok lidt.
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
Forældremøde 9. april.
Designoplæg Skabe opmærksomhed omkring bibliotekets arbejde med digitale ressourcer Info-søjlen.
Når adfærdsændring ikke er så nemt Den 18. maj
Dispositionsfonden Udamortiserede lån 100 % 1999.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
4B Analyse & Marketing A/S – 1 Borgerundersøgelse Randers Kommune Affaldshåndteringen Januar 2010.
Gitter- og hjælpelinjer For at se gitter- og hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Gitterlinjer og/eller Hjælpelinjer Tip: Alt + F9 for hurtig visning af.
Forløbsbeskrivelse for indkaldelse til og afholdelse af koordinerende møde Kontakt til borger – Kender borger tovholder?
Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt.
Årsberetning 2014/15. Første år med skolereformen Vi synes som bestyrelse, at det er gået over al forventning. Lærerne har håndteret de nye krav på en.
Godkendte visioner og målsætninger Lejerbo Frederiksberg Maj 2015.
KØBENHAVNS KOMMUNE Kultur- og Fritidsforvaltningen KØBENHAVNS EJENDOMME Bygherreperspektiver på indkøb af ventilationsløsninger v/ Gyrithe Saltorp.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
Hvad kan du gøre for at få jobbet?
Kapitel 14 Afskrivninger.
Valgkredsmøder i Lejerbo 2016
Læring gennem registrering og indberetning
Repræsentantskabsmøde BS’61
Fra ejendomskontor til servicecenter Bedre service til færre penge – hvordan gør vi det? Beboerrepræsentantskabsmødet 2017.
IndFak Velkommen til Intro for NYE Rekvirenter
Bestilling og ordrebekræftelse
Bestilling og ordrebekræftelse
Nyt administrationssystem
Øveprøve – lille knallert
Bestilling og ordrebekræftelse
Evaluering af Bymidteprojektet
Sådan nedsættes følgegrupper . . .
Aftalt uddannelse via Industriens overenskomst
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
Fra anledning til udvikling
Debatten om den almene struktur Historik, statistik – og et kik i krystalkuglen Bjarne Zetterström.
Brugernes praksis – betyder det noget for indeklimaet?
Præsentationens transcript:

Nyhedsbrev Ladegårdsparken Nr. 1 2019 Busslusen er en langsommelig opgave. Der har manglet fokus på sagen fra rådgivers side, og opfølgningen fra administrationens side har det også knebet med. Men det lysner. Levering af El-skabe omkring den 14/02. Opstilling og installation af skabe i uge 8 og test og indkøring af sluserne uge 9, dvs. aflevering ultimo uge 9/primo uge 10. Lukning, hvor busserne er nødt til at køre uden om Ladegårdsparken, vil ske en enkelt dag, hvor der skal asfalt på, men vejtemperaturen skal lige op over 5 grader, før det kan ske. Nyhedsbrev Ladegårdsparken Nr. 1 2019 Ladegårdsparken går mod nye tider. Det være sig både gode og dårlige. De gode tider er, at 1. april får vi 3 ejendomsfunktionærer til at passe dele af de grønne arealer og ikke mindst fjerne affald. Græsslåning og hækkeklipning vil stadig blive udliciteret. Vi er lige nu i gang med at hente priser hjem. Forstas A/S er opsagt. De magtede ikke opgaven. Den boligsociale helhedsplan går det fint med. Der kommer flere og flere aktiviteter for børn og unge. Det kan I se i jeres opgange eller på Facebook, hvor der bliver annonceret for aktiviteterne. Beboerrådgivningen har travlt desværre. Det skyldes alle de angreb der kommer fra Christianborgpolitikerne. De kører en form for regnearkspolitik. Fjerner man en linje i regnearket, så er problemet nok løst. Men det er det ikke. Det er der stadig, og så bliver det en kamp at hjælpe de mennesker, der bliver overladt til samfundets skyggeside. Det bliver desværre også vore problem. Sagen med MTH omkring renoveringen går meget langsom. Afdelingsbestyrelsen får meget lidt information omkring forløbet, men lidt kommer der en gang i mellem. Der har lige været afholdt møde med MTH’s advokater, syn og skønsmænd og Holbæk Boligselskab. Som vi opfatter det, så har MTH igen skiftet advokater og byggeledere, der ikke kan bruge de undersøgelser, der er lavet indtil nu, til noget. De vil have nye undersøgelser. Vi i afdelingsbestyrelsen kan kun betragte det som et forsøg på at trække sagen i langdrag, så den ender med at være forældet. Det må ikke ske. Sagen blev afleveret i februar 2015, så byggeskadefonden skal i gang med deres 5-årsrapport. Den ser vi frem til. Februar 2019 Ladegårdsparken www.ladegårdsparken.dk

Derfor arbejder afdelingsbestyrelsen på at finde alternative løsninger, således at det er muligt at opretholde et godt serviceniveau og ikke forøge omkostningerne. Repræsentantskabet i Holbæk Boligselskab har lukket op for, at vi søger muligheden for at forlade selskabet og finde andre samarbejdspartnere. Det vil så være et andet selskab, der bruger Domea.dk’s administrationssystemer. Inden det kommer så langt, vil det blive vendt på et afdelingsmøde, men den endelig beslutning ligger i Repræsentantskabet i såvel Holbæk Boligselskab som det modtagende selskab. Den udsendte beboerinformation fra Holbæk Boligselskab til beboerne omkring skiftet fra Domea.dk til Boligkontoret Danmark er meget misvisende og lover en huslejereduktion, der er urealistisk. Holbæk Boligselskab har forladt Domea.dk og dermed deres gennembearbejdede IT-systemer, der fungerer. Personalet er vant til at bruge dem, og afdelingsbestyrelsen kunne trække de oplysninger i økonomisystemet, de havde behov for. Nu er det således, at der indkøbes IT-systemer og ydelser fra forskellige udbydere. Om systemerne kan samarbejde, må stå hen i det uvisse. Vi i afdelingsbestyrelsen ved det ikke. Det vi ved er, at når der kommer helt nye systemer, som skal implementeres, og personalet skal lære at bruge dem, så er det nok meget søgt at forvente en besparelse. Der er kun 2 muligheder: at ansætte mere personale og dermed øge udgifterne eller forringe servicen over for beboerne. Det er den sidste løsning, som et flertal i organisationsbestyrelsen har valgt. Afdelingsbestyrelsen i Ladegårdsparken så helst, at vi var blevet i Domea.dk’s velfungerende administrationssystem og så brugte kræfterne på at opnå fælles løsninger for afdelingerne. Det være sig udnyttelse af den maskinpark, der nu er og anvende personalet i hele Holbæk Boligselskab til fælles drift. Således skulle det ikke være. Afslutningsvis så skal affaldssorteringen eller manglen på samme lige omtales. Der er beboere, der tror, at de bare kan stille brugte møbler og andet affald ud for opgangen, så forsvinder det nok. Det gør det også efter en tid, når der bliver bestilt nogen til at fjerne det, og bestiller man nogen, så kommer der også en faktura. Det koster mange huslejekroner, at der er beboere, der ikke kan finde ud af at bringe deres storskrald til de 2 pladser, vi har til det eller helst bringe det til kommunens omlastning. Der koster det ikke noget. Det er betalt over skatten. Ladegårdsparken www.ladegaardsparken.dk