Future Vejle inspiration

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gennemgang af teori angående olieprofiler
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
Afslutninger er et forsømt område i dansk fodbold!!!!!
Jeg kører bus Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Læringsstile og lektier
Junior Development Juniorudvikling. Junior Development Juniorudvikling Aktiviteter rettet mod forældrene Hverveaktiviteter for nye medlemmer Minihockey.
I dag er temaet Visualisering
FOKUS! På vores udvikling.
Præsentation af Trænermanual
Er mit barn klar til skolestart ?
Aldersrelateret træning
Dokumentation og evaluering
Aldersrelateret træning
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
A-refreshment lørdag, den
Forældremøde for U maj 2012 Dagsorden • Formålet med Play & Stay konceptet • Turneringsformater for u10 og u8 • Mål med træningen – selvtræning •
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
HJØRNESPARKS STRATEGI GÅ DIREKTE TIL HJØRNESPARK VARIANT
I-Space Niels Henrik Helms, Knowledge Lab SDU. Projektet: Udfordringer i forhold til velfærdsteknologi: Hvordan skaber vi løsninger som både giver mening.
TRÆNER VI ”RIGTIGT”? ”Har vi en høj kvalitet og kompetence i arbejdet med at udvikle spillerne?” Oplæg, spørgsmål og debat!
Videreudvikling af ide 2&2
Gør det simpelt Trænings planlægning.
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
Vejlederens kommunikation
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Uligheder.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Dansk Boldspil-Union / DBU Elite INTRODUKTION Hvis vi kigger på spillets udvikling, har vi - i den boldbesiddende fase - gennem de seneste år været vidner.
Søren Randa-Boldt | U/19 Kvindelandsholdet 2010 Store trænertræf 2011 Søren Randa-Boldt, 40 år Fuldtidstræner i DBU (P-licens 30.nov.2011) Uddannet elektriker.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Kidsbasket Pilotprojekt SFO Absalonskolen, Holbæk Kommune
Modul 4D Videreudvikling af idé I grupper. Idé-udvikling i grupper.
KUP - seminar Oktober 2014 Ullevål. Status på KUP 17 klubber indgår Lia er gået ud og Kjelsås er kommet ind 16 af 18 har gennemført Startmøte med.
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Arbejdskravsanalyse og kapacitetsanalyse
Jeg kører truck Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Kapsejladsregler Kort opsummering. Materiale Kapsejladsreglerne og yderligere forklaringer findes i Dansk Sejlunions regelkursus:
Til et badmintonbarn. Forældre – til et badmintonbarn Citat fra en ungdomstræner: Man skal have i baghovedet, at det hurtigt kommer til at fylde en stor.
Tekniske og motoriske færdigheder Færdigheder – Udvikling og Kvalitet!
Spiller- og Talentudvikling i klubben – KB’S TALENTSKOLE Af Karina Ildor Jacobsgaard & Mikkel Nørby.
Julius’ geniale fodboldoplæg I samarbejde med AJAX og FC Barcelonas fodboldskoler.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Træningselementer U5-U8 Kjellerup IF
Arbejdskravsanalyse og kapacitetsanalyse
Efter hoftealloplastik – Trin 1
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
projekt eller lignende
Skolesport Leg, Liv & Læring
Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 1
Hvad er Teknisk analyse
Træneruddannelsen Trænerrollen bliver mere kompleks og krævende, efterhånden som spillet udvikler sig, og kvalitetstænkning spiller en stor rolle i dagens.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljøudvalget for transport og engros
Future Vejle inspiration
Future Vejle-inspiration
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Er din virksomhed en hobby med indbygget job i
Præsentationens transcript:

Future Vejle inspiration Individuelle kompetencer, Vendinger 2018

Individuelle færdigheder: Vendinger “It is possible to fly without motors, but not without knowledge and skill” – Wilbur Wright Vi holder fokus på få ting når vi snakker om vendinger: U10+11 Lære at vende (med og uden bold) – teknisk niveau, motorisk niveau Lære at vide HVORNÅR vi skal vende (mand på side/mand foran os) MANGE GENTAGELSER U12+13 Lære at vende i fart (med og uden bold) – teknisk niveau, motorisk niveau Lære at vide HVORNÅR vi skal vende Lære at forberede sig på ”næste situation” – aktion på aktion!

Ball Mastery (opvarmning) Vi begynder vores individuelle fokus med mange boldberøringer og leg med bolden Vi kigger efter: - Koordinationsevne - Koncentrationsevne "Grid" - træning af Ball Mastery, hvor spillernes grundlæggende fodboldkontrol øves. - Motorik - Speed - Temposkift efter aktion Vi træner bl.a.: - Teknik - Toe-taps - Sole-taps Fokus på: - Pull-push - Opmuntring (også selvom det ikke lykkedes) - Dribble-cuts - Brug af begge ben - Ball-rolls - Progression (hvordan kan vi udfordre de dygtigste?)

Ball Mastery 2 - Vendinger Fokus på vendingerne Forklaring: Stiller sig som vist i illustrationen (dog ved alle 4 kegler) Forreste mand dribler fra gul kegle frem mod rød kegle, laver vending ved rød kegle og spiller retur til næste mand. Hvad træner vi: Teknisk og motorisk udførelse af vendinger Hvilke vendinger? Inderside-cut Yderside-cut Cruyff Step-on Step-over (inderside) Step-over (yderside) U-turn Fake-Rabona Evt. kreative spillere har andre bud? Fokus på: Lavt tyngdepunkt i vendingen Fart i vendingen Prøv med begge ben

Vendinger uden og med bold Forklaring: Stiller sig som vist i illustrationen Spillerne finder sammen 2 og 2. Stiller sig på hver side af en keglerække (som vist i illustrationen). Den ene spiller har en bold. Han sætter i gang når begge mand er klar, dribler så hurtigt han kan. Det gælder om at komme først forbi den blå linje. Han beslutter selv om han vil lave en vending, hvis han beslutter at lave en vending, så gælder det selvfølgelig om at komme først forbi den gule linje. Der må kun vendes én gang. Øvelsen køres som kapløb og kan laves både med og uden bold.

1v1 sidevendt Fokus på vending 1v1 (sidevendt) Forklaring: Stiller sig som vist i illustrationen. Mål på siden. Træneren sætter bolde i gang og man får herved en 1v1-situation. I illustrationen er rød mand offensiv spiller og derfor også ham der afleveres efter.

Vendinger i spil

4v4 (intervalspil) Sørg for, at der spilles på større områder Vendingerne er et værktøj i det færdige spil og derfor sættes de i baggrunden i dette spil. Fokus på derfor på: INTENSITET!!! (Et krav, at alle arbejder på max!) Fokus på træneren og hans situationsbestemte ledelsesstil