Minivejledning i administrering af PKU midler Udarbejdet af: Mini PKU seminar juni 2015
Ansøgning til PKU kurser, frist primo nov Ansøgning til PKU kurser, frist primo nov. Sendes til Departement for Erhverv
Kursusoversigt nr. 1
Kursusoversigt nr. 2
Budget af et kursus
Opret time/sag
Niveauopdeling i timesagen
Normering i akt./fase i niveuaopdeling 1 Adm. Gebyr 2 Div. Forplejning 3 Leje af Teorilokaler & værksted 4 Undervisningsmaterialer/Kompendier 5 Materialeanskaffelse (Over 3.000,- pr del) 6 Reparationer og vedligeholdelse 7 Brændstofforbrug 8 Reklamer 9 Fragt af materialer (Instruktør) AMA 10 Tolk 11 Kost & Logi Kursister 12 Billetter, oph. under rejse - kursister 13 Øvr. Udgifter Kursister AMA 14 Kursusgodtgørelse 15 Kursusafgift AMA 16 Løn - Internt lån af personale 17 Løn - Eksternt Instruktør 18 Billet, oph. under rejse - Instruktør 19 Kost & Logi Instruktør 20 Dagpenge Instruktør 21 Leje af Bil - Instruktør 22 Kørekort
Bogføring af faktura i timesag
Tekst: Altid kursusnr. foran, f.eks.- antal kursister x by – initial
Ved kursusgodtgørelse Altid kursusnr. foran – debitor nr Ved kursusgodtgørelse Altid kursusnr. foran – debitor nr. – antal kursister
Kigger på budget igen, intern bogføring Kigger på budget igen, intern bogføring. T/S udskrifter benyttes for tjekke budget
Intern posteringsbilag benyttes som bilag
Forbrug efter kursus
Budget/Realiseret benyttes fra xal
PM – afregning af afsluttet T/S Indsæt iris id 670887 intern pm til gln1954017
Afslutte time/sag i xal.
Afstemning i 9118