(Firmanavn) SWOT-analyse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

En grundlæggende introduktion
Hvad handler tekster om? Eksempler på brugen af automatisk klassifikation og tagging i online nyhedsmedier. Rune Stilling RDFined.
Marketingplanlægning
V_P_T_M_P Grundlæggende viden.
- Research og Konceptudvikling Af : Dennis, Rune, Mike, Serge og Søren.
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
Markedsvurdering.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Idéudvikling. Titel: Hvilket problem skal idéen løse?
Konkurrenceudsættelse – organisering, produktivitet, effekt FOPS arrangement , v. Henning Nilausen Indlægget kommer ind.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Oplæg i Væksthus Hovedstaden 28. November 2007 Jacob Holm
SWOT-analysen Litteratur lektion 4 Lægaard:
Projektstyring dag 2.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin.
Menneskesyn Hvad rapporten siger om menneskesyn
Projektstyring dag 2.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Business to Business På den JYSKe måde…...
SWOT Analyse Styrker Svagheder Muligheder Trusler Potential
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Jeg hørte engang én sige, at hvis man skal have mennesker til at bygge et skib, skal man ikke give dem søm og træ. Man skal give dem drømmen om havet.
Menneskesyn Maslows behovs pyramide  Schein  y menneskesyn.
Krystalkuglen Plantekongres 2008
Menneskesyn Hvad rapporten siger om menneskesyn
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Patientuddannelse – en medicinsk og social teknologi: udfordringer for fremtiden Lone Grøn, Dansk Sundhedsinstitut, MTV Seminar: Patientuddannelse.
Projektledelse To timer på anerkendende vis…. Velkommen Navn og spejderfunktion Hvorfor er du her i dag?
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Hans Jørgen Limborg IDA Professionalisering af arbejdsmiljøindsatsen i virksomhederne - nye roller og tilgange Hans Jørgen Limborg CAVI - Afslutningskonference.
Den nye verden Hver dag bringer en ny global nyhed Vores liv påvirkes direkte af globaliseringen Tidligere var nationalstaten rammen om politiske beslutninger,
Etablering af virksomhed
Virksomhedens udvikling
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
21. Den strategiske plan.
Dronninglund 2/2-05.
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Agenda Præsentation af SWOT Afslutning
Idegrundlag og målsætninger
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
Projektnavn Firmanavn Navn på præsentationsvært
Company programme - Veda
IDEBESKRIVELSE ❶ STYRKER ❷ SVAGHEDER ❺ FORDELE IDEBESKRIVELSE DATO
Sælg et produkt eller en tjeneste
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Firmamøde Firmanavn.
Præsentation af forretningsplan
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
Trivsel og værdier - i skoletasken
(Firmanavn) marketingplan
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Analyseniveau og afgrænsning
(Firmanavn) forretningsplan
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
SUMO - analyse.
[Firmanavn] Forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
Projektnavn | Firmanavn | Foredragsholderens navn
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Debatten om den almene struktur Historik, statistik – og et kik i krystalkuglen Bjarne Zetterström.
Trivsel og værdier - i skoletasken
SWOT Analyse Styrker Svagheder Muligheder Trusler Potential
Er din virksomhed en hobby med indbygget job i
Præsentationens transcript:

(Firmanavn) SWOT-analyse

(Indsæt en kort beskrivelse her) Identificer dine interne styrker ved at spørge dig selv: Hvad får min virksomhed til at skille sig ud? Hvad gør mit produkt/min serviceydelse/min idé unik eller værdifuld? Hvorfor vil min virksomhed tiltrække kunder og få succes? Hvad er min konkurrencefordel? (Indsæt en kort beskrivelse her) Identificer dine interne svagheder ved at spørge dig selv: Kan min virksomhed klare sig i konkurrencen med andre? Har jeg den erfaring/arbejdskraft, der skal til for at drive virksomheden? Vil min virksomhed kunne levere det, den lover? Har jeg tilstrækkelig likviditet til at holde virksomheden i gang? Styrker (internt) Svagheder (internt) (Indsæt en kort beskrivelse her) Identificer dine eksterne muligheder ved at spørge dig selv: Hvilke aktuelle tendenser passer til min forretningsidé? Hvor stort potentiale ville min forretningsidé have i andre lande? Hvordan kan jeg videreudvikle mit produkt/min serviceydelse/min idé? Hvilke udviklinger i markedet kan min virksomhed drage fordel af? (Indsæt en kort beskrivelse her) Identificer dine eksterne trusler ved at spørge dig selv : Hvilke politiske/økonomiske tendenser kan påvirke min forretningsidé? Kan der blive fremsat lovforslag, der ville påvirke min forretningsidé? Hvilke typer forhindringer har jeg endnu ikke taget i betragtning? Er der konkurrenter, der burde bekymre mig? Muligheder (eksternt) Trusler (eksternt)

Identificer dine interne styrker ved at spørge dig selv: SWOT Identificer dine interne styrker ved at spørge dig selv: Hvad får min virksomhed til at skille sig ud? Hvad gør mit produkt/min serviceydelse/min idé unik eller værdifuld? Hvorfor vil min virksomhed tiltrække kunder og få succes? Hvad er min konkurrencefordel?

Identificer dine interne svagheder ved at spørge dig selv: SWOT Identificer dine interne svagheder ved at spørge dig selv: Kan min virksomhed klare sig i konkurrencen med andre? Har jeg den erfaring/arbejdskraft, der skal til for at drive virksomheden? Vil min virksomhed kunne levere det, den lover? Har jeg tilstrækkelig likviditet til at holde virksomheden i gang?

Identificer dine eksterne muligheder ved at spørge dig selv: SWOT Identificer dine eksterne muligheder ved at spørge dig selv: Hvilke aktuelle tendenser passer til min forretningsidé? Hvor stort potentiale ville min forretningsidé have i andre lande? Hvordan kan jeg videreudvikle mit produkt/min serviceydelse/min idé? Hvilke udviklinger i markedet kan min virksomhed drage fordel af?

Identificer dine eksterne trusler ved at spørge dig selv : SWOT Identificer dine eksterne trusler ved at spørge dig selv : Hvilke politiske/økonomiske tendenser kan påvirke min forretningsidé? Kan der blive fremsat lovforslag, der ville påvirke min forretningsidé? Hvilke typer forhindringer har jeg endnu ikke taget i betragtning? Er der konkurrenter, der burde bekymre mig?