UPV – fra dom til proces Stationens indhold

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Uddannelsesvejledning Musik & Teaterefterskolen 14/15
Advertisements

Velkommen til 10.A Gentofte 10. klassecenter
Styring og dialog Reformgrupper Ledelsesudvikling - Sikre at lederne er rustet til opgaven. Politisk system De overordnede rammesættende beslutninger for.
Forældremøde 9. klasse Vejledningsaktiviteter Uddannelsesaften
Holbæk kommune Proces for skolebestyrelserne i arbejdet med ny skolestruktur.
Orientering forældremøde 9. klasse
Velkommen til Absalonskolen i Holbæk
Alle elever skal udfordres på deres uddannelsesvalg og vælge den uddannelse, som de er bedst egnet til!
Blogging i projektarbejde? E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” Blogging inddrager.
DET GODE UNDEVISNINGSMILJØ Al magt til eleverne. Undervisningen Indflydelse Store rammer Den enkelte elev - fællesskabet Indlæringsformer Boglig - erhvervsfaglig.
FORÆLDREMØDE 8. ÅRGANG AUGUST Vejledning 8. årgang Præsentation Vejledningslov Uddannelsesparathedsvurdering Uddannelsesplan – minuddannelse.net.
Forældremøde Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København.
Forældremøde Sortedamskolen 2013/14
Obligatorisk selvvalgt opgave
8.kl Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København mellem.
Forældremøde 8. klasse Orientering om Vejledning & UEA-undervisning.
Gruppevejledning på tæt hold
Vejledning i uddannelsessystemet - Elevernes svar på vores problemer.
Dialogredskab - uddannelsesparathed. Hvordan er redskabet blevet til? Samarbejdsprojekt Involvering af de unge Støtte fra region Syd.
Undervisningsbaseret vejledning og samarbejde om vejledningsopgaven på TEC! 1 Carin Rabell.
Vejleder i en foranderlig tid 2004 Vejledning til gavn for individet 2007 Vejledning til gavn for den enkelte og for samfundet 2011 Vejledning målrettet.
Evaluering og dokumentation af efterskolens vejledning Af Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Forskningsenheden i Vejledning, Erhvervs- og Professionsuddannelse.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2013 Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
Vejledning på Hellebjerg Henrik Lauenstein HL + SA-BC-MB-HT Ulla Husted UH + KW-MM-PC-PM-CØ Erik Kobbelgaard EK + AL-LL-NK-MF-MC Koordinator Finn Kristensen.
Hvem -Fagligt dygtige elever, der vælger Gymnasialt -Musikken i centrum, derfor STX -Sociale udfordringer -Personlige udfordringer -Skolens vejledning.
Forældreinterview Stationens program Øget forældresamarbejde – hvorfor Formål og den praktiske ramme Selve interviewet Spørgsmål.
Efterskoleforeningens Årsmøde, 2013 Dialoggruppe 5 Vejledning og overgange v/ Bent Bisballe Østergård, Bestyrelsesmedlem Lis Brok-Jørgensen, Vejledningskonsulent.
Vejledning i et ledelsesperspektiv 1: Vejledning og kerneydelsen –Lad vejledningen indgå som et bærende element i skolens koncentrerede person – og.
Portfoliometoden i praksis Et udviklingsarbejde på Frijsenborg Efterskole Efterskoleforeningens Vejlederkonference Vingstedcenteret d. 19. og 20. sept.
Forældre-interview Vingsted-centret Tirsdag d. 17/9 Jens Christian Tambjerg & Bjarne Frandsen Viby Efterskole.
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Integreret og stabil vejledning: Vejledningen er en del af.
Forældremøde 8. klasse På vej mod ungdomsuddannelse Klar – Parat – Start.
Ungdommens Uddannelsesvejledning ▪ Rådhusstrædet 6 ▪ 7430 Ikast ▪ tlf: ▪ Vurderingsprocessen UPV i grundskolen Baggrund for UPV proces.
Analyse- og strukturfase Udbudsmateriale udarbejdes
Min Uddannelsesdagbog
De syv fortællinger - hvad var det, vi ville, og hvad gjorde vi?
Konferenceoplæg om frafald på efterskoler
Puljeafkast 2017 Afkast i pct. for Nordeas værdipapirpuljer før omkostninger, herunder puljeprovisioner og pensionsafkastskat. Afkast er vist for Bankvalg.
Lis Brok-Jørgensen -én af konsulenterne
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
Årshjul April - Juni. Juli - Sep. Jan - Marts. Okt - Dec.
Forældre-information
Kunsten at dele Min uddannelsesbog
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
Vejledning i et ledelsesperspektiv
Kollektiv vejledning – dagens program
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Ny vejleder…lidt hjææææælp
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
Underbilag 1A: Forventning til forløb
U U U U U U U T T T B B B S S U T S B TIDS- OG PROCESPLAN
Bilag 4 Unge og mentorroller.
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
Jan Feb Mar Apr Maj Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec
Hovedforløb Visitering Hvem: Kontaktlæreren (vejleder) Formål: At kvalitetssikre vejledningen. At udfylde uddannelsesplanen i elevplan Aalborg Handelsskole.
Kvalitet Ansvarlig for kvaliteten af skolens praksis
Årshjul 2018 for Nyker børnehus
Ny vejleder…lidt hjææææælp
Skolepraktikinformationsmøde Mandag d. 12. marts 2018
Årshjul Dec Jan Nov Feb Okt Mar Sep Apr Aug Maj Juli Juni
Kulturmetropolen Festival & Events 2.0.
Forældremøde.
Årshjul Hillerød Jagtforening 2018 / 19
Hvor kan jeg hente hjælp?
Studievalgsportfolio
Elevledede skole-hjem-samtaler
Foreløbig tidsplan for implementering af EUD-aftalen
Forældremøde 2019/2020 Specialtilbud.
Præsentationens transcript:

UPV – fra dom til proces Stationens indhold Fra dom til proces – hvorfor Formål Den praktiske ramme Spørgsmål

UPV – fra dom til proces Fra dom til proces - hvorfor Den senmoderne virkelighed refleksion, karrierekonstruktionsprocesser, identitet i miljøskiftet Elevens projekt ejerskab, viden om krav til personlige, sociale og faglige kompetencer Skolens projekt ledelse, kontaktlærer, faglærer, vejleder, efterskolen særlige rum (bl.a. kontaktgruppen) Forældrenes projekt Bevidsthed om krav, valg og egen vej til nu, med i processen

UPV – fra dom til proces Formålet At forbedre vores UPV af eleverne At gøre eleven bedre rustet til at starte på en ungdomsuddannelse At gøre eleven mere ”livsduelig” At vejledning i efterskolen er for alle At udnytte efterskolens særlige rum til at styrke efterskolens vejledning

UPV – fra dom til proces Den praktiske ramme Vejledning integreres i skolens årsplan Aug: Kontaktlærer-elev-samtaler Primo Sep: Dialogkort og Spind 1 (eleven selv) Sep/okt: Vejledningssamtaler Primo okt: Forældreinterview i kontaktgruppen Primo okt: UPV 1 / foreløbig Nov: Skole-hjem-samtaler Primo dec: Spind 2 (eleven selv, kontaktlæreren) Primo dec: UPV 2 / Endelig April: Spind 3 (eleven selv, kontaktlæreren, kammeraterne) Maj/juni: Elevudtalelser bl.a. pba Spind 3