Hvor går de unge hen, når de går ud?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KAPITEL 2 Renterisiko.
Advertisements

KAPITEL 7 Kreditrisiko.
KAPITEL 3 Volatilitet, Beta og Tracking Error
Ventilation og indeklima
KAPITEL 10 Derivater.
KAPITEL 5 Delta Normal Value at Risk
dagsorden Metoder i samfundsfag – hvorfor?
Gode råd om ansøgning til MUDP 2017
Forældre-information
Statisk ubestemte konstruktioner. Robusthed
Trigonometri som værktøj for problemløsninger ved geometri og måling
Pengurusan Pembayaran Penyelidikan Research Management Centre
Hvilke sager ligger der på vejlederkonsulentens bord for tiden?
C4 C4 i Hillerød Erhverv Handel Turisme, kultur, sport Uddannelse
Amukurs.dk Power point 1: Online præsentation af amukurs.dk - Sådan gør du: Læs ”Værd at vide, når du skal give en online præsentation af amukurs.dk”
Mit liv - nu med DAT MIT LIV - nu med DAT.
Et liv med OCD Nicoline Møller.
Interaktion og usability
KAPITEL 13 Kapitalkrav.
Billeder (Side 6-8 i artiklen: 2. Repræsentation og manipulation af Data)
Almen statskundskab Politisk meningsdannelse v/ Peter Nedergaard
SOPU Sund – motion Kondition og kredsløb.
Vejledning Opdaterede faktorer til kapacitetsberegning - Oktober 2016
Analyse af miljøforhold
Omkostninger til tilsyn m.v. for statsautoriserede revisorer
Forhandlingsteknik Strategi og proces Kommunikation Psykologi
P4: Vejledning i læreruddannelsen
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Modulet International Projektudvikling og –Ledelse
Landdistriktsudvikling i Haderslev Kommune
Kort om Hjerteforeningen
Søgeradius med Aabenraa som udgangspunkt
Søgeradius med Kerteminde som udgangspunkt
Min første søgning for 4 – 5 klasse
Luther – med liv og lyst Vejen Kirke
Aarhus: Program - dag 1 - d. 17. januar
Analysegruppe: Astrid, Bent, Carla, David, Else
806_Fader, Søn og Helligånd 1, S1
Det danske ejendomsmarked
FÆLLESSKAB, FREMDRIFT OG FORRETNING
Ea Thystrup & Louise Mikkelsen 3øa
Bevis for længdeformlen i rummet
Grundforskningscenteret “Glas & Tid”, Roskilde Universitet.
Fagligt samspil mellem matematik og samfundsfag
Lyd data (audio data) (Side 4-6 i artiklen: 2. Repræsentation og manipulation af Data)
Delprøve i M2CAL2 efterår 2015
Differentialregning Cecilie.
DK: Indledende: Jeg er jeres vært, og jeg har ansvaret for jer, mens I er her – og for, at I forlader bygningen igen, når vores møde er slut. I bedes derfor.
Koordinatsystemer og Kinematik
3d Billeddata (Side i artiklen: 2. Repræsentation og manipulation af Data)
August, Holm, Olsen, Tobias og Viktor
Vektorprodukt (Krydsprodukt)
Tilskud & Regnskab Kursus for nye efterskoleledere
Lokale lønforhandlinger
356 – Kender du den livsens kilde 1, S1
Teknisk service på hoteller, konference - og feriecentre
Hans nåde varer for evigt 1, S1
Residual plot.
Folkeskolens prøver i matematik
Polynomier Lars A. Clark.
יסודות מבני נתונים תרגול 9: שאלות חזרה.
دور بورصة فلسطين في النمو الاقتصادي دراسة قياسية
21. november 2018 Ulla Nørskov Philip & Martin Stabell
Hans Ole Lund Christiansen
Rullede deje.
KVANTEFilosofi Jan Faye Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Forløb med portfolioelementer
Skrivedag 2: At skrive analyserende
Redesign af antennetårn for test af antenner i DTU’s radiodøde rum, under integreret anvendelse af Creo Top-Down Design og Creo simulate Indlæg ved.
Hvad er naturvidenskab?
Præsentationens transcript:

Hvor går de unge hen, når de går ud?

Hvor går eleverne hen? 2000 elever på landsplan er ikke optaget på en erhvervsuddannelse på grund af karakterkravet på minimum ”2” i dansk og matematik. Svarer skønsmæssigt til 60 – 70 unge i Køge Bugt. Aktivitet Direkte efter grundskolen aug. 2015 Alle 15 – 25 årige i Køge Bugt EUD 10 32 41 EGU 2 46 KUU 1 20 STU 26 163 Produktionsskole 55 156 I alt 116 426

Produktionsskole Målgruppe: Er ikke uddannelsesparat Har ikke gennemført en ungdomsuddannelse Har ikke forudsætninger for at påbegynde en ungdomsuddannelse Har afsluttet grundskolen med utilstrækkelige niveauer og/eller ingen prøver Har personlige og eller sociale udfordringer Har problemer med stabilt fremmøde Er under 25 år.

Produktionsskole Den unge trives ved: Praksisorienteret undervisning Socialt miljø Klare rammer og voksenkontakt Dialog med professionelle voksne der kan hjælpe med at få skabt en stabil personlig situation Afprøvning af praktik og forløb på ungdomsuddannelser Målrettet undervisning i dansk, matematik og engelsk.

EGU Målgruppe: Har ikke umiddelbart forudsætninger til at gennemføre en kompetencegivende uddannelse Har afsluttet grundskolen med utilstrækkelige niveauer og/eller uden prøver Er ikke uddannelsesparat til ordinær uddannelse Har kombination af sociale, personlige og faglige problemstillinger Er under 30 år

EGU Den unge vil trives ved: Individuelt tilrettelagt uddannelse Så få boglig timer som muligt Arbejdsbeskrivelser og ikke studieordninger At tage ansvar og få noget fra hånden At inddrage tidligere erfaringer med praktiske arbejdsopgaver.

KUU Målgruppe: Har ikke gennemført en ungdomsuddannelse Har ikke forudsætninger for at påbegynde en ungdomsuddannelse Har afsluttet 9. eller 10. klasse Er under 25 år Har forskellige personlige, sociale og faglige udfordringer, som der skal tages hånd om.

KUU Den unge vil trives ved: Muligheden for et fast job At kunne se sig selv inden for nogle bestemte fag- og jobområder At indgå i holdfællesskaber At lære nyt, især i dansk og matematik At sætte sig mål og være i stand til at gennemføre det.