Analyse af miljøforhold Kapitel 18 Analyse af miljøforhold
Virksomhedens interessegrupper: Kap. 18: Analyse af miljøforhold Virksomhedens interessegrupper: Følgende interessegrupper kan især have interesse i virksomheder med et ”grønt” image: Kunderne Ejerne Ledelsen Långiverne De offentlige myndigheder Virksomhedens naboer
Officielle miljømærker: Kap. 18: Analyse af miljøforhold Officielle miljømærker: EU-blomsten: 1992 Mærket gives til de varer der er mest miljøvenlige inden for en varegruppe. Det Nordiske Svane-mærke: 1989 52 produktgrupper Varerne er blandt de mest miljøvenlige indenfor sin varegruppe.
Kap. 18: Analyse af miljøforhold Grønne regnskaber Indhold: Miljøpåvirkninger: Forbruget af råstoffer og halvfabrikata Energiforbruget Vandforbruget Mængden af affaldsstoffer Forklaringer Handlingsplaner
Kap. 18: Analyse af miljøforhold Grønne regnskaber Kapitel 5 virksomheder skal udarbejde grønne regnskaber. Meget forurenende virksomheder Jernstøberi, asfaltfabrikker, slagterier, kemiske fabrikker Indsendes til Erhvervs- og selskabsstyrelsen Offentligt tilgængeligt. Andre virksomheder kan udarbejde grønne regnskaber
Kap. 18: Analyse af miljøforhold Miljøanalyse: Miljøindikatorer Grafiske illustrationer Indekstal
Kap. 18: Analyse af miljøforhold Miljøindikatorer:
Kap. 18: Analyse af miljøforhold Grafisk illustrationer:
Kap. 18: Analyse af miljøforhold Indekstal: