Slip vanen Neglebide, fingerknække, sårpille, hårplukke, slikspise…

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

SMUT PAKKE 2 VIDEN OM SUKKERSYGE.
SMUT PAKKE 3 VIDEN OM KOST.
GRAFISK FORTÆLLING 1.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Hvordan kan vi som forældre bidrage til at børnene bliver mere sunde og får mere bevægelse i hverdagen?  Hvis muligt skal Børnene gå/cykle i skole også.
Tema: 6 Hvad kan jeg gøre når jeg har det dårligt_ Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Jeg kører bus Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Læringsstile og lektier
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
I dag er temaet Visualisering
FOKUS! På vores udvikling.
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Velkommen på biblioteket Vi glæder os til at få dig som bruger. Spørg bare, hvis du har brug for hjælp!
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Et nyt familiemedlem ankommer til verden
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Hvad kan jeg gøre for at blive bedre til at gå til eksamen?
Mia bliver væk Serpil og Aishe Her er historien om Mia.
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Lav din egen bog LAD BØRNENE KLIPPE OG HÆFTE.
Session 13: Advarselssignaler på depression og blandingstilstand Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Psykoedukation til patienter med skizofreni
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Mestring af symptomer Tema i psykoedukation til unge i OPUS behandling
Forstærkningssystemer i institutionsarbejdet V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
Planlæg din Tid Planlæg din Tid med din Forever forretning.
1 Dias 1 – kompasset udfoldet for sukker Sukker er tomme kalorier
Skriveproces Læring og forandringsprocesser 8. semester, april 2010 Palle Rasmussen.
FÆLLESSKAB.
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
En lille fjer For sundheden. Være gavmild Smile.
Eksamensangst. Fredensborg den 9 maj..
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Jeg kører truck Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Eksamensangst v. psykolog Mehrak Salimi Studenterrådgivningen CSS – november 2013.
- og få den karakter du fortjener Træn til en god eksamen.
Velkommen til Kulhuse!. Velkommen – og hvem er vi? Anne Louise Nanna.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Præsentation og gennemslagskraft TUP ”Transfer i AMU” ZBC, tirsdag d. 16. august 2011.
Fri Software i apparater – Fokus tilbage på forbrugeren Ole Tange CBS november 2007.
Vores relation til Gud: Når Gud taler. Hvordan kan jeg bede? Salmernes bog – Hjælp til at udtrykke både smerte og glæde Fadervor – Grundopskrift fra Jesus.
Læs mere på Følg strækøvelserne på slides – intervallerne er 25 sekunder.
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Stxstudentereksamen.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Det du ønsker - har du nu Visualisér det liv du vil have
Hvorfor valgte jeg SOSU skolen?
INSPIRIUS John Mejlgren Camilla Mejlgren. INSPIRIUS John Mejlgren Camilla Mejlgren.
HOLY SHIT!!! Hold da op….Sikke noget….
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Robusthed.dk Værktøjer til livet.
Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 1
Jeopardy om verdensmålene
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
3-punkts rygkorset Instruktion og øvelser
227 – Kom Helligånd, mit hjerte fyld 1, S1
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljøudvalget for transport og engros
Jeopardy om Verdensmålene
Præsentationens transcript:

Slip vanen Neglebide, fingerknække, sårpille, hårplukke, slikspise… Lær at håndtere – øvelse gør mester – Power Point Pixibog7 © Margit Johansen 2017

Hvilken vane vil Du gerne slippe? Vaner som at bide negle, knække fingre, pille i sår, hive hår ud og at overspise slik er former for selvstimulerende adfærd. Det afstresser, giver en fornemmelse af ro og fred og opleves for en selv som noget rart, men kan være meget irriterende for andre at være vidne til. Vær opmærksom på vanen. Vaner er automathandlinger, fx foran computeren, i sofaen med en bog, en film, et tv-program. Sørg for at vende hele din opmærksomhed på din vane, når du udfører den. Gå væk fra computeren, tv’et m.m. hvis det gør det lettere for dig. Observer neutralt din vane og vend så tilbage til det du lavede før du gik i gang med din vane. Når du bliver opmærksom på vanen så hold bevidst igen, trangen ebber ud i løbet af 10-15 sekunder. Lav en liste over ting du alternativt kan gøre i stedet for den vane du gerne vil slippe – noget der afstresser og opleves rart – uden at det bliver en ny vane du ønsker at slippe af med, for så er du jo lige vidt  Margit Johansen 2017 - MASTERCLASS PPPixibog7

Ting som kan afstresse og opleves rart……. Skift sidestilling luft ud i lokalet træk vejret dybt ned i maven flere gange Tænk på noget du glæder dig til stræk ud glas vand skriv læs højt oversæt til engelsk ansigtsgymnastik sjip Tag en pause Skift tv-program surf yogaøvelse syng spil instrument yndlings spil yndlingshåndarbejde ring 7-tabellen…..bagfra Spis et æble ultra langsomt massér hovedbund Margit Johansen 2017 - MASTERCLASS PPPixibog7

Margit Johansen 2017 - MASTERCLASS PPPixibog7 MARGIT JOHANSEN M A S T E R k u r s u s w o r k s h o p C L A S S www.margitjohansen.com │ mail@margitjohansen.com Margit Johansen, mag. art. Margit Johansen 2017 - MASTERCLASS PPPixibog7