Din kreative online praksis! – del 2

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
BRUGER VEJLEDNING TIL WEBSHOPPEN. Denne guide hjælper dig til en nem & hurtig brug af vores webshop.
Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Fremtidens markedsføringsplatform
Folkeskolen - fagblad for undervisere
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
BRFkredit tager del. Dagsorden  Hvad er TAG DEL?  Corporate Social Involvement – virksomheden der involverer i CSR  Fra at lave CSR til at være CSR.
Backoffice præsentation
Om feedback og tilbagemeldinger
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Mindre grimt, tak.
SEO PÅ AU.
Tools og Clil4U er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Flowchart for eksisterende site. Problemer med eksisterende site Dobbelt navigation uden konsekvens –Nyheder og Aktiviteter Virker ikke i Netscape Inkonsekvens.
Programmet består af tre dele.  Capture ; at få billeder ind i maskinen  Edit; at redigere billederne  Make movie; afslutte filmen.
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
PowerPoint Kursus It-biblioteket, april 2007 Underviser: Marie.
Visitsite.dk © anja nielsen Forskellige typer websider Søgemaskiner Webshops (betaling) Blog (i forandring – og to-vejs kommunikation) Stationære.
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Ronni K.G. Christiansen Historien bag redSHOP? VISIONEN.
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Tekstens byggeklodser
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Hej her er et lille diasshow Tryk på Enter-tasten, når du vil videre!
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Photo Story Den smarte måde at lære på Tradium – Randers Malerskole.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Hjemmesider Begynderguide. Editor En editor er et program, hvor du kan skrive dine koder. Se videoen her for gennemgang af, hvordan du kan downloade og.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Din kreative online praksis!
Titellayout Undertitel.
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
Ønskebørn SEO-optimering.
Fabrick Branding strategi med fokus på brand awareness og vejledning i brugen af de sociale medier.
Skabelon mailopsætning
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018.
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Din firmabrochure Dette er et godt sted at placere et idegrundlag
Velkommen til PowerPoint
Sekretær på studiet Lovgivning
Præsentation af forretningsplan
Tilstedeværelsesundervisning
GUIDE TIL BRUGEN AF MAPPER I MINE DOKUMENTER
Information om Aula til forældre
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Skabelon for billede til sociale medier
Præsentationens transcript:

Din kreative online praksis! – del 2 En del af Artcycling-forløbet Underviser: Journalist Troels Kølln for Cultura21 www.troelskolln.dk

Det skal vi igennem i dag Sådan kan du bruge Medium på forskellig vis Sådan finder du det setup, der er rigtigt for dig Sådan laver du en ny historie Opret teksten, du har med hjemmefra Arbejd med det visuelle udtryk Sådan deler du dine historier

Glem ”formatet” - fortæl en historie Historier kan have mange former Blogindlæg Artikler Billedreportager Guides Kronikker og debatindlæg Videofortællinger Lydklip Hvad kan du ellers finde på?

Sådan deler du dit indhold Inden for Mediums økosystem Kommentér på andres indlæg Følg andre brugere Opret en Publication: en dedikeret ”side” med dine (og måske andres) historier Uden for Mediums økosystem Facebook Twitter Dit website Osv.

Medium i samspil med andre platforme Facebook Du kan dele dine historier på Facebook Du kan linke til Medium med en dedikeret knap på din Facebook Page Du kan snart udgive instant articles på Facebook via Medium Du kan endnu ikke connecte Medium til en Facebook page Webshop Du kan linke til din webshop (ved at skrive en historie om den) Men du kan ikke integrere den direkte på Medium Digitale formater Medium indlejrer automatisk indhold fra sider, som du linker til (det gælder en lang række tjenester. Fx: Youtube, Facebook, Twitter, Google Maps, Soundcloud osv. Eksempel: Hvis du indsætter et link til en Youtube-video, bliver det automatisk lavet om til Youtube-videoen.

Men hvorfor fortælle historier? - lav en synopsis for din forretning Hvad er din mission?   Hvorfor er det vigtigt? Hvad gør dit arbejde væsentligt? Hvilken forskel gør du? Hvad er dit kendetegn? Prøv at finde frem til tre-fem nøgleord, der dækker det essentielle Hvad er dit ”produkt”? Vær gerne så specifik som muligt (så længe det giver mening). Du kan sagtens have flere forskellige produkter. Hvem taler du til? Hvem vil du helst have fat i? (den primære målgruppe) Hvem er også vigtig at få fat i? (den sekundære målgruppe) Hvad vil du have dem til at gøre/tænke/føle? Vær gerne så specifik som muligt. Fx: Skal de gøre noget bestemt? Skal de sidde tilbage med en bestemt følelse? Hvordan gør du det bedst? Gør dig overvejelser om, hvorfor du skriver: Er det dig som person, der skriver? Eller er det virksomheden? Vil du opnå noget med det hos målgruppen? Eller er det mere et kreativt outlet? Vil du øge dit salg? Osv.

Lad os komme i gang! Vi skal skrive en ny tekst Vi skal opsætte teksten Vi skal indsætte et eller flere medier (billeder, video, lyd) Vi skal importere en tekst fra et andet site Vi skal have feedback fra andre før udgivelse Vi skal gøre klar til at dele artiklen Få hjælp her: www.bit.ly/mediumguide

M.I.S. OPGAVER TIL NÆSTE GANG Overvej, hvad du gerne vil med det her medie (se slide 4 for spørgsmål, du kan stille dig selv) Lav en profil-tekst til Artcycling.dk